معاون آموزشی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) دفتر قم عنوان کرد:

همایش «امام خمینی پیام آور وحدت» گامی در تقریب امت اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین حاضری با بیان این که امام خمینی(س) در حوزه های مختلف از جمله وحدت ملل مسلمین و وحدت مذاهب اسلامی، منادی وحدت است، گفت: همایش «امام خمینی پیام آور وحدت» به حوزه تقریب مذاهب می پردازد که متأسفانه امروز جامعه اسلامی درگیر آن است و امید است این همایش گامی در تقریب امت اسلامی شود.

کد : 53931 | تاریخ : 20/03/1394

به گزارش پرتال امام خمینی (س)، حجت الاسلام و المسلمین مهدی حاضری معاون آموزشی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) دفتر قم امروز 20 خرداد در نشست خبری همایش «امام خمینی پیام‌آور وحدت» که در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، عنوان کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی با همکاری مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) دفتر قم اقدام به برگزاری همایش «امام خمینی پیام آور وحدت» در اواخر آبان می‌کند.

 معاون آموزشی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) دفتر قم اظهار داشت: علمای شیعه دارای هر نوع فلسفه و دیدگاهی که بوده و هستند، به امام خمینی (س) ارادت دارند و عملکرد امام خمینی (س) جمع کردن همه دیدگاه های شیعه بوده است.

 حجت الاسلام و المسلمین حاضری بیان کرد: عملکرد امام خمینی (س) در مقام نگاه به بیرون همه ادیان را به این موضوع متوجه می کند که همه انبیای الهی مقصد واحدی داشتند و با وجود این که با حزب و حزب گرایی موافق نبودند، همه را به تشکیل حزب مستضعفین تشویق می کردند.

 وی تصریح کرد: نگاه امام خمینی (س) به وحدت از حوزه‌های مختلف از جمله  وحدت ملل مسلمین، وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت مذاهب اسلامی مورد بحث قرار می‌گیرد و امام خمینی (س) در حوزه‌های مختلف منادی وحدت است.

 معاون آموزشی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) دفتر قم عنوان کرد: همایش «امام خمینی پیام‌آور وحدت» به حوزه تقریب مذاهب می‌پردازد که متأسفانه امروز جامعه اسلامی درگیر آن است و امید است این همایش گامی در تقریب امت اسلامی باشد.

 حجت الاسلام و المسلمین حاضری در پایان گفت: همایش «امام خمینی پیام آور وحدت» در اواخر آبان سال جاری در دانشگاه ادیان برگزار می‌شود و حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی نوه امام راحل (س)، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و همچنین یکی از مراجع عظام در این همایش حضور خواهند داشت.

منبع: شبستان

انتهای پیام /*