بررسی زمینه های گسترش اندیشه های امام خمینی(س) در روسیه

در دیدار دکتر فاطمه طباطبایی عضو هیئت علمی و مدیر گروه عرفان پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی و همسر مرحوم سید احمد خمینی با رایزن فرهنگی کشورمان در روسیه، زمینه های گسترش اندیشه های حضرت امام خمینی (س) در روسیه بررسی شد.

کد : 53973 | تاریخ : 28/03/1394

به گزارش پرتال امام خمینی (س)،  دکتر فاطمه طباطبایی، عضو هیئت علمی و مدیر گروه عرفان پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی و همسر مرحوم سیداحمد خمینی که برای حضور در نشست «بررسی اندیشه‌های امام خمینی(س)» به روسیه سفر کرده بود، با حضور در رایزنی فرهنگی ایران در روسیه، ضمن آشنایی با فعالیت‌های این رایزنی با رضا ملکی، رایزن فرهنگی کشورمان دیدار و درباره زمینه‌های گسترش اندیشه‌های حضرت امام(س) در روسیه بحث و تبادل‌ نظر کرد.

در آغاز این دیدار، فاطمه طباطبایی، با نمونه‌هایی از منشورات رایزنی فرهنگی ایران که مرتبط با شخصیت و دیدگاه حضرت امام خمینی‌(س) هستند، آشنا شد و در جریان ترجمه و نشر برخی از آثار امام (س) به زبان روسی قرار گرفت. 

در ادامه رضا ملکی به معرفی برخی زمینه‌های فعالیت و همکاری مشترک در راستای گسترش اندیشه و افکار حضرت امام خمینی‌(س) پرداخت و ضمن اشاره به فعالیت‌های گسترده‌ای که در حوزه‌های مختلف روسیه در خصوص زندگی، افکار و اندیشه‌های حضرت امام‌(س) انجام پذیرفته است، با عطف به جامعه مخاطب حدود 300 میلیونی روس زبان در جهان، پیشنهاد اعطای جایزه امام خمینی‌(س) در این حوزه را مطرح کرد که مقرر شد مقدمات لازم برای اعطای این جایزه در سالگرد رحلت امام خمینی‌(س) در سال آینده فراهم شود.

رایزن فرهنگی کشورمان در ادامه این دیدار همچنین برگزاری مسابقات مختلف میان مخاطبان متنوع جامعه روس‌زبان با موضوعات مرتبط با امام خمینی(س) را نیز از دیگر برنامه‌هایی دانست که می‌تواند در روسیه و کشورهای مشترک‌المنافع به اجرا درآید.

حضور مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(س) در نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو و به نمایش‌گذاشتن نمونه‌ای از ترجمه آثار امام‌(س) به زبان‌های خارجی در این نمایشگاه که ایران، میهمان افتخاری آن است، از دیگر موارد مورد بحث و توافق این جلسه بود.

فاطمه طباطبایی در پایان این دیدار، آمادگی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام و نیز پژوهشکده امام خمینی(س) برای همکاری بیشتر با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی‌های فرهنگی ایران در زمینه ترویج و نشر آثار و افکار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد.

منبع: ایکنا

انتهای پیام /*