تجدید میثاق رییس و مسوولان قوه قضاییه با آرمان های حضرت امام(س)

به مناسبت سالگرد شهدای هفتم تیر و هفته قوه قضاییه، رییس و مسوولان قوه قضاییه با حضور در حرم مطهر امام خمینی (س) با نثار تاج گل به مرقد مطهر و قرائت فاتحه بر سر مزار حضرت امام با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

کد : 54044 | تاریخ : 07/04/1394

به گزارش پرتال امام خمینی(س)، در این مراسم که آیت الله سید حسن خمینی یادگار امام  نیز حضور داشت، حاضران ضمن گرامیداشت یاد مرحومه خدیجه ثقفی همسر مکرمه حضرت امام خمینی (س) از رشادت‌ها و فداکاری‌های بانوی بزرگ انقلاب نیز تجلیل کردند.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول دستگاه قضا، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور، حجت الاسلام حسین کریمی رئیس دیوان عالی کشور، حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری رئیس دیوان عدالت اداری، حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه، احمد شجاعی رئیس پزشک قانونی کل کشور، حجت الاسلام والمسلمین احمدی میانجی رئیس شورای حل اختلاف، علی اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندانها، مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری و ... حضور داشتند.

همچنین آیت الله آملی لاریجانی و مسولان عالی قضا با حضور در مزار شهدای 72 تن به ویژه شهید رجایی و باهنر و شهدای هفت تیر شهید آیت الله محمد بهشتی یاد و خاطره این عزیزان را نیز گرامی داشتند.

رییس قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که قوه قضاییه مطلوب از منظر امام راحل (س) چه ویژگی هایی بادید داشته باشد و با این مطلوب چقدر فاصله داریم گفت: در قانون اساسی که به تایید امام راحل (س) رسیده است در اصول مختلف برای قوه قضاییه مسوولیت ها و اختیارات مختلفی ر ترسیم شده است.

وی ادامه داد: این مسوولیت ها حتی فراتر از رسیدگی به دعاوی است و بر اساس اصل 156 قانون اساسی علاوه بر رسیدگی به منازعات و فصل خصومات احقاق حقوق عامه مطرح شده است و بحث عدالت و آزادی های مشروع و همینطور پیشگیری از وقوع جرم و بحث نظارت و بازرسی نسبت به دستگاه های اجرایی مشاهده می شود.

آیت الله آملی لاریجانی خاطرنشان کرد که حضرت امام (س) در اوایل انقلاب با تحلیل و انگیزش عده زیادی از روحانیون فرمودند: اگر قوه قضاییه در کشور سالم و صالح باشد بقیه اجزای کشور نیز سالم و صالح می شوند.

وی اضافه کرد: این اهمیت دستگاه قضا و اهداف و مسوولیت هایی که برای آن ترسیم شده است را نشان می دهد.

آملی لاریجانی تصریح کرد: معتقدیم از اول انقلاب با معماری شهید بهشتی و با راهنمایی های بزرگان خصوصا حضرت امام خمینی (س) و مقام معظم رهبری، قوه قضاییه دائما در مسیر تکاملی بوده است و تا رسیدن به اهداف ترسیم شده فاصله داریم.

وی ادامه ادامه داد: مردم باید دستگاه قضایی را احساس کنند که به آن اعتماد داشته باشند و بدانند اگر کسی حق مظلومی را ضایع می کند مظلوم با مراجعه به دستگاه قضا به حقش می رسد.

منبع: جماران

انتهای پیام /*