پاسخ آیت الله خامنه ای به پیام محبت آمیز حضرت (س) امام پس از ترور ایشان؛

سر خُم مى به سلامت، شکند اگر سبویى

آیت الله خامنه اى در واکنش به پیام امام خمینی با صدور پیامى اظهار داشتند: بعد از چهار روز که از این حادثه بر من مى‏ گذرد به فضل الهى و به کمک و تلاش بی دریغ کارکنان عزیز این بیمارستان خودم را در وضع بسیار مناسب و خوبى مى‏ بینم. هر وقت به یاد این مى ‏افتم که این حادثه موجب شده امام عظیم الشأن ما اظهار لطف کنند و در پیامشان اظهار دلسوزى بکنند و ملت بزرگ و قهرمان ما دست به دعا بردارد و دعا کنند در خودم احساس شرمندگى مى‏ کنم.

کد : 54046 | تاریخ : 07/04/1394

پس از ترور نافرجام آیت الله خامنه ای در ششم تیرماه 1360 در مسجد ابوذر در جنوب تهران و مجروح شدن ایشان، حضرت امام یک روز بعد، طی پیامی به همین مناسبت اعمال جنایتکارانه منافقین را محکوم و سلامتی ایشان را از درگاه احدیت خواستار شدند:

«من به شما خامنه‌ای عزیز تبریک می‌گویم که در جبهه‌های نبرد با لباس سربازی و در پشت جبهه با لباس روحانی به این ملت مظلوم خدمت نموده، و از خداوند تعالی سلامت شما را برای ادامه خدمت به اسلام و مسلمین خواستارم.» (صحیفه امام، ج14، ص 504)

آیت الله خامنه اى نیز در واکنش به پیام محبت ‏آمیز امام خمینى، با صدور پیامى اظهار داشتند:

«بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏

 بعد از چهار روز که از این حادثه بر من مى‏ گذرد به فضل الهى و به کمک و تلاش بی دریغ کارکنان عزیز این بیمارستان خودم را در وضع بسیار مناسب و خوبى مى‏ بینم. هر وقت به یاد این مى ‏افتم که این حادثه موجب شده امام عظیم الشأن ما اظهار لطف کنند و در پیامشان اظهار دلسوزى بکنند و ملت بزرگ و قهرمان ما دست به دعا بردارد و دعا کنند، در خودم احساس شرمندگى مى‏ کنم.

در راه انجام وظیفه این گونه حوادث، حوادثى نیست که این همه لطف و محبت و بزرگوارى را چه از سوى امام، چه از سوى امت و همچنین از سوى کارکنان، کارمندان این واحدهاى پزشکى که واقعاً شب و روزشان را در این کار گذاشته ‏اند، این همه اظهار شد ...

من بدین وسیله از همین جا عرض سلام و ارادت بى‏ پایان خودم را خدمت امام امت مى ‏کنم و به ایشان عرض مى ‏کنم که در مقابل حوادث این چنین ما هیچ انتظار نداریم و توقعى نداریم که کمترین رنجشى به خاطر ایشان بنشیند. ما معتقدیم که، سر خُم مى به سلامت، شکند اگر سبویى، ...» (همان)

انتهای پیام /*