موافقت امام با بررسی و انتشار توضیح المسائل ایشان

در پاسخ به نامه آقای محمدرضا فاکر سرپرست دفتر انتشارات اسلامی در مورد تعیین یک یا دو نفر مورد اعتماد از سوی حضرت امام برای بررسی نهایی رساله ایشان، امام خمینی اعضای شورای استفتای قم را برای این کار تبیین فرمودند.

کد : 30538 | تاریخ : 17/04/1399

در پاسخ به نامه آقای محمدرضا فاکر سرپرست دفتر انتشارات اسلامی در مورد تعیین یک یا دو نفر مورد اعتماد از سوی حضرت امام برای بررسی نهایی رساله ایشان، امام‌ خمینی اعضای شورای استفتای قم را برای این کار تبیین فرمودند. دفتر انتشارات اسلامی که وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است و در زمینه تبلیغ و ترویج مسائل مربوط به اسلام و انقلاب فعالیت می‏کند، در نظر داشت که رساله حضرت امام از سوی آن دفتر منتشر شود.

متن نامه محمدرضا فاکر و پاسخ امام در ادامه آورده شده است:

بسم الله الرحمن الرحیم. محضر مبارک حضرت آیت الله العظمی امام خمینی - مد ظله العالی‏

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته، دفتر انتشارات اسلامی مایل است توضیح المسائل منسوب به حضرت امام را با آخرین فتاوای ممهور به مهر آن حضرت و نیز تحریر الوسیله و حاشیه عروه «۱»، تطبیق و تنظیم نماید. نظر به اینکه این کار حداقل یکی - دو سال وقت و مخارج فراوانی را در پی دارد و به کمک افراد واجد صلاحیتی نیازمند است، این دفتر لازم می ‏داند ضمن کسب اجازه از محضر حضرت امام تقاضا کند که آن حضرت یک یا دو نفر از افراد مورد اعتماد خود را جهت بررسی نهایی این کار تعیین فرمایند تا ان شاء الله حاصل این زحمات مورد اطمینان حضرت امام واقع شده و در دسترس عموم قرار گیرد. و الأمر إلیکم. و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

مسئول دفتر انتشارات اسلامی

محمد رضا فاکر

۱۸ شوال ۱۴۰۵

بسمه تعالی‏

پس از تکمیل، آنچه اعضای محترم شورای استفتای قم «۲» تأیید نمایند، مورد تأیید است.

۱۹ تیر ۶۴

روح الله الموسوی الخمینی‏

( ۱)- تحریر الوسیله و حاشیه بر عروة الوثقی، دو اثر ارزنده از امام خمینی و مشتمل بر فتاوای فقهی ایشان است‏

( ۲)- شورای استفتای قم مرکب از آقایان: سید عباس خاتم یزدی، سید جعفر کریمی و محمدحسن قدیری بودند که با آگاهی بر آرای فقهی امام خمینی به پرسشهای شرعی مردم بر اساس فتوای امام پاسخ می ‏گفتند.

صحیفه امام؛ ج ‏۱۹، ص ۳۱۴

انتهای پیام /*