همایش جنگ و دفاع در اندیشه امام خمینی (س) در قم برگزار می شود

کد : 30599 | تاریخ : 25/04/1391

بیر علمی همایش جنگ و دفاع در اندیشه های امام خمینی(س)، از برگزاری این همایش در چهارشنبه هفته جاری در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمدمهدی بهداروند، دبیر علمی همایش جنگ و دفاع در اندیشه‌های امام خمینی در گفتگو با خبرنگاران که در موسسه مستشهدین وصال قم برگزار شد، ابراز داشت: این همایش با تاکید ویژه بر جنبش های بیداری اسلامی منطقه، صبح روز چهارشنبه هفته جاری مصادف با بیست و هشتم تیرماه سال جاری در سالن همایش اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار می شود.
وی همچنین افزود: فراخوان عمومی مقالات همایش از 20 فروردین تا 10 تیرماه سال جاری در سراسر ایران در 10 موضوع پژوهشی اعلام شده است.
حجت الاسلام بهداروند اضافه کرد: در مجموع 50 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که از صاحبان 5 مقاله برگزیده در روز برگزاری همایش تجلیل به عمل می آید.
وی با بیان این که در روز همایش از سه کتاب رونمایی به عمل می آید، اظهار داشت: این کتاب ها شامل کتاب "جنگ و قطعنامه های سازمان ملل متحد" نوشته سرلشکر شهید دکتر احمد سوداگر ، کتاب "دفاع مقدس، رخداد عظیم" نوشته سرلشکر دکتر سیدحسن فیروزآبادی و نیز کتاب "در قلمرو اندیشه های دفاعی امام خمینی(س)" است که در این کتاب ، مبانی و زیرساخت های نظری دفاع در اندیشه های حضرت امام (س) مورد توجه قرار گرفته است.
وی در ادامه در خصوص سخنرانان این همایش که در واقع سومین همایش دبیرخانه دائمی 598 می باشد، گفت: حجت الاسلام و المسلمین میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی، حسین شریعتمداری، رئیس موسسه کیهان و نیز نماینده ای از کشور مصر سخنرانان این برنامه را تشکیل می دهند.
حجت الاسلام بهداروند همچنین با بیان این که در حاشیه برگزاری این  همایش نمایشگاه بیداری اسلامی نیز برگزار می شود، افزود: یکی دیگر از برنامه های ما در این همایش تجلیل  از خانواده سرلشگر شهید احمد سوداگر است، ضمن آن که به همت دبیرخانه همایش ، دو کلیپ با موضوع بیداری اسلامی و نیز قطعنامه 598 برای حضار پخش خواهد شد.
وی اضافه کرد: کمیته علمی این همایش شامل ترکیبی از اساتید دانشگاه تهران و دانشگاه عالی دفاع ملی است.
دبیر علمی این همایش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دور اندیشی خاص امام خمینی (س) در پیش بینی تحولات بیداری اسلامی در منطقه ابراز داشت: هیچ شکی وجود ندارد که بیداری اسلامی امروز دنیای اسلام ریشه در انقلاب اسلامی ایران و نیز آرمان های 8 سال دفاع مقدس مردم مسلمان و ولایی ایران دارد.
این استاد دانشگاه در خاتمه بیان داشت: تبیین ضرورت های آشنایی نسل جوان با ارزش های دفاع مقدس به ویژه با توجه به زاویه نگاه متعالی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و نیز پاسخ به این سوال مهم که میان دفاع مقدس ما و بیداری اسلامی منطقه چه ارتباط وجود دارد، از جمله مهم ترین اهداف برگزاری این همایش است.

انتهای پیام /*