ارزش سلام در شماره 539 دوست کودکان

کد : 30636 | تاریخ : 26/04/1391

حضرت امام‌(س) همیشه در سلام کردن مقدم بر دیگران بودند. همواره وقتی بر افراد وارد می‌شدند، قبل از این‌که آنان سلام کنند، ایشان سلام می‌کردند. آن شخصیت بزرگ، با آن همه عظمتی که داشتند، آن‌قدر مهربان و رئوف بودند که حتی اگر با بچه‌ها نیز روبرو می‌شدند، به آنان سلام می‌کردند. در دل شب، هنگامی که برای نماز شب برمی‌خاستند، از یک چراغ قوه بسیار کوچک استفاده می‌کردند که تنها جلوی پای ایشان را روشن کند و لامپ را روشن نمی‌کردند. به آرامی راه می‌رفتند تا اینکه دیگران بیدار نشوند.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری جماران‌، شماره 539هفته نامه دوست کودکان منتشر شد.


در بخش یاد دوست این شماره حکایتی با عنوان " یک خاطره، هزار پند" از زندگی امام خمینی، نقل شده است که در آن می‌خوانیم:

یکی از نزدیکان حضرت امام نقل می‌کند: «یک مرتبه یکی از دوستان پسرم به او گفته بود که برای تبرک، مقداری از چکیده وضوی حضرت امام را به او بدهد تا به عنوان شفا به بیماری بدهند. پسرم به من گفت که: «پدر! من یک شیشه از چکیده آب وضوی حضرت امام تهیه کرده‌ام‌» من واقعاً تعجب کردم. برای این‌که بارها دیده بودم که وقتی امام وضو می‌گیرند، آن‌قدر آب روی دستشان می‌ریزند که از دست پایین نریزد. گفتم: «چکار کردی؟» گفت: «یک کاسه گذاشتم زیر دست امام، که چکیده آب وضو آن‌جا بریزد. بعد آن آب را ریختم داخل یک شیشه کوچک دارو‌».

می‌بینید که وقتی می‌گفتند آب نباید هدر برود، خودشان دقیقاً انجام می‌دادند و الگویی برای دیگران بودند.

همچنین در این شماره بیژن شهرامی به معرفی خودرو های مختلف مربوط به دهه‌ی 60 تا 80 میلادی به همراه عکس‌های جذاب از آن‌ها پرداخته است و در باره‌ی ویژگی‌های خاص هریک  برای مخاطبان دوست کودکان توضیح داده است.
روی جلد هر شماره از دوست کودکان به یک بازی اختصاص می‌یابد که علاوه بر تزئین مجله حاوی نکته‌های فرهنگی و آموزشی است و "نادیا علاء" طراحی آنها را برعهده دارد. روی جلد این شماره از دوست کودکان بازی قطعه‌های یخ نام دارد و مخاطبان دوست کودکان باید قطعه‌های یخ را بدون تماس با نقطه‌های خورشیدی عبور دهند.
هر شماره از هفته نامه دوست کودکان قسمت زیرین صفحات خود را به مطالب علمی و دانستنی‌های عمومی اختصاص می‌دهد. دوست کودکان دارای بخش‌های داستان، شعر، نقاشی، داستان تصویری، بازی، جدول و سرگرمی است و در قطع ۲4در5/17سانتی متر به شکل چهار رنگ، در45 صفحه به چاپ می‌رسد.
در بخش شعر‌ این شماره اثری از جعفر ابراهیمی (شاهد) با عنوان"شعر یعنی دوستی" وشعری دیگر  از جواد محقق با عنوان" باید دعا کرد" منتشر شده است.

"افشین اعلاء" و "سیامک سرمدی" سردبیران این مجله و "احمد قائمی مهدوی" نیز مدیر هنری دوست کودکان هستند. "حامد کمالی" تصویرگری این هفته نامه را برعهده دارد و نادیا علاء نیز مدیر داخلی مجله دوست کودکان را عهده دار است.
مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) صاحب امتیازی دوست کودکان که با هدف ایجاد رابطه معنوی میان کودکان و حضرت امام(س) و معرفی چهره‌ای جذاب و صمیمی از ایشان به کودکان، منتشر می‌شود، را بر عهده دارد. هم اکنون بیش از ده سال از انتشار این مجله می‌گذرد.

انتهای پیام /*