پذیرش قطعنامه 598 بخشی از استراتژی بلند مدت حضرت امام(س) بود

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه امام چشم انداز بلندی در مورد دفاع مقدس و پذیرش قطعنامه 598 داشتند، بیداری اسلامی در منطقه را ادامه این رویکرد دانست.

کد : 30671 | تاریخ : 27/04/1391

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه امام خمینی(س) چشم انداز بلندی در مورد دفاع مقدس و پذیرش قطعنامه 598 داشتند، بیداری اسلامی در منطقه را ادامه این رویکرد دانست.

 

امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه  با خبرنگار پرتال حضرت امام خمینی(س) به تدبیر هوشمندانه رهبر کبیر انقلاب اسلامی در واکنش سریع به حمله نظامی عراق به ایران اشاره کرد و گفت: این واکنش باعث شد صحنه جنگ عوض شود و در مدت کوتاهی قدرت نظامی کشور چنان احیا شود که نه تنها دشمن را به عقب برانیم، بلکه او را در وضعیتی قرار دهیم که خواهان پذیرش قطعنامه از سوی ایران شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: وقتی که مقرر شد قطعنامه پذیرفته شود، کشور ما در موضعی قرار داشت که می خواست طرف مقابل تنبیه شود. ایران معتقد بود که عراق تجاوز به دیگری را آغاز کرده است و باید غرامت بدهد. اینها مسائلی بود که برای همه درس بسیار بزرگی برای حفظ کشور و انقلاب فراهم ساخت.

دریادار سیاری با اشاره به اینکه امام خمینی(س) جنگ را جنگ ایران و عراق نمی دانستند و چشم انداز بلندی در مورد دفاع مقدس داشتند، بیداری اسلامی در منطقه را ادامه این چشم انداز دانست و گفت: پذیرش قطعنامه در شرایط آن زمان، بخشی از تدابیر نظامی امام(س) بود. این تاکتیک نظامی حضرت امام(س) ثابت کرد که ما همیشه حق بوده ایم و در مقابل باطل جنگیده ایم و اهل تعرض به دیگران نیستیم.

این فرمانده نظامی در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: حضرت امام(س) در تشریح علل پذیرش قطعنامه به جهانیان فهماند که ما کشوری نیستیم که ملتهای بی گناه را به خاک و خون بکشیم. این موضع گیری حضرت امام(س) نشان داد که جنگ ما جنگ حق علیه باطل بوده است و همین مهم بستر بیداری اسلامی را در منطقه آماده ساخت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: آنچه اتفاق افتاد برای دفاع از شرف ما بود و این را همه دنیا پذیرفتند. این موضع حضرت امام(س) به طریقی بود که همه جهانیان متوجه حقوق ملت ایران در دفاع از خود شدند.

دریادار سیاری در ادامه این گفت وگو به بیان اوضاع و احوال جبهه ها در ایام دفاع مقدس پرداخت و از واکنش رزمندگان و فرماندهان به ابلاغ ناگهانی قطعنامه گفت.

وی در توضیح این واکنش ها تصریح کرد: زمانی که ما این سخن را شنیدیم که قعطعنامه پذیرفته شده، در وهله اول چراهای بسیاری در میان رزمندگان مطرح شد. آنان می خواستند به جنگ ادامه دهند و دشمن غاصب را سرجای خود بنشانند اما وقتی تفهیم شد که این مهم تدبیر امام(س) است، همه به تبعیت محض از حضرت امام(س) پذیرفتند و آن را بهترین کار دانستند.

این فرمانده نظامی در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: سخن ولایی امام(س) چنان تاثیرگذار بود که همه را به پذیرش قطعنامه متقاعد کرد. امام(س) با تاثیر کلام خود، جوانان را به عرصه دفاع کشاند و با همان تاثیر، قطعنامه را اعلام کرد و وقتی که ابلاغ شد، از پایین ترین تا بالاترین رده نظامی، همه پذیرفتند.

وی ادامه داد: در خاطره تاریخ سیاسی دنیا چنین نفوذ کلامی در میان رهبران سیاسی و فرماندهان جنگی نیست. قدرت کلام و موضع گیری ایشان برای همه شناخته شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به بصیرت مردم و امام(س) در زمینه قبول قطعنامه اظهار کرد: بصیرت به مثابه یک قطب نما در فضای غبارآلود است. این بصیرت، علم و فنی بود که در زمان جنگ، حضرت امام(س) به مردم ما منتقل کرد و باعث شد که مردم از این بصیرت ولایی حضرت امام(س) بهره ببرند و تحت تاثیر تبلیغات منفی قرار نگیرند.

دریادار سیاری تصریح کرد: اگر فرمایشات حضرت امام خمینی (س) برای مردم به نحو شایسته ای تبیین شود، باعث می شود که مردم بهترین تشخیص را در جامعه داشته باشند و دشمنان را بخوبی بشناسند و ترفند آنان را بدانند. این اقدام، آنان را مقابل تبلیغات منفی واکسینه می کند تا در برهه های خطر، پشت سر ولایت را خالی نکنند.

وی در پایان گفت: حضرت امام خمینی دفاع از عزت و شرف ملت ایران را در گرو جنگ حق علیه باطل می دانستند. در این نگاه امام(س)، واکنش نظامی به حمله عراق امری مقدس شناخته شد که تمامی مردم کشورمان را برای عمل به این دفاع مقدس به صحنه کشاند.

.

انتهای پیام /*