حجت الاسلام والمسلمین حاجتی:

اندیشه سیاسی امام خمینی تابع قوانین الهی بود

کد : 30722 | تاریخ : 10/05/1391

نویسنده کتاب عصر امام خمینی با بیان این که اندیشه سیاسی و عقیدتی امام خمینی(س) تابع قوانین الهی بود، تصریح کرد: امام خمینی(س) با پیروی از مقررات الهی به چنین جایگاهی دست یافت که همه ابرقدرت‌های جهان در برابر او همچون بال مگسی بیش نبود؛ چرا که روح‌الله موسوی الخمینی درک کرده بود که «هو الأول و الأخر».

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از رسا، حجت الاسلام و المسلمین میر احمدرضا حاجتی، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در جلسه تفسیر قرآن ماه مبارک رمضان، به ثمرات ماه مبارک رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: از مهم‌ترین ثمرات ماه مبارک رمضان، درک انسان نسبت به قانون‌مند بودن عالم خلقت و جهان است؛ به گونه‌ای که اگر انسان یقین کرد که دنیا بر اساس نظم و انضباط خاصی در حال پیشروی است، به این قوانین الهی نیز عمل خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: هر گاه بشر خاکی، به قوانین عالم خلقت عمل کرد و سرسپرده این قوانین شد به جایگاهی از معرفت دست خواهد یافت که درک آن از گنجایش فکری بشر بیرون است.


ابرقدرت‌های جهانی در برابر امام خمینی(س) همچون بال مگسی بودند

نویسنده کتاب عصر امام خمینی با بیان این که اندیشه سیاسی و عقیدتی امام خمینی(س) تابع همین قوانین بود، تصریح کرد: امام خمینی(س) با پیروی از مقررات الهی به چنین جایگاهی دست یافت که همه ابرقدرت های جهان در برابر او همچون بال مگسی بیش نبود؛ چرا که روح الله موسوی الخمینی درک کرده بود که «هو الأول و الأخر».

استاد حوزه علمیه خوزستان افزود: همه آحاد و اقشار جامعه نیز باید با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های ماه مبارک رمضان که فرصت خوبی برای نزدیکی به قرب الهی است، راه امام خمینی(س) را ادامه داده و در برابر زورگویان عالم که امروزه با همه تلاش خود‌، خواهان نابودی اسلام و مسلمانان هستند، ایستادگی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی با بیان این که خودسازی انسان در ماه مبارک رمضان سبب محکم شدن اعتقادات او می‌شود، گفت: در دوران رژیم ستم‌شاهی و در دورانی که هیچ کس حتی حق نفس کشیدن هم نداشت مردی عارف و با اراده قیام کرد و در برابر عظمت پوشالی کاخ ستم‌شاهی و ژاندارم آمریکا در منطقه ایستادگی کرد.

مدیر حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این که اگر فردی بخواهد خدا را مشاهده کند باید پاک و خالص و عاری از هر گونه آز، کینه و گناه باشد، اظهار داشت: به راستی که در هنگامه افطار حجاب میان انسان و خدا برداشته می‌شود و اگر انسان به مرحله اخلاص و طهارت کامل رسد، در ماه مبارک رمضان می‌تواند وجود خدا را درک و او را از درون مشاهده کند.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی در ادامه سخنانش به سوره قصص اشاره کرد و در بیان تفسیر آیات آن گفت: در این سوره خداوند متعال بیان می‌کند که افرادی اهل ایمان هستند که از پرتوهای نورانی قرآن کریم بهره‌مند شده و داستان‌های قرآن در او اثرگذار باشند؛ انسان می‌تواند همچون حضرت یوسف(ع) باشد در صورتی که ترک شهوت کند و می‌تواند به جایگاه حضرت یونس(ع) برسد، آن زمان که در برابر فرعون‌های زمانه ایستادگی کند.

وی به آیه «وَ نُرِیدُ أَن نَّمُن‌ عَلَی‌الَّذِین‌ اسْتُضْعِفُواْ فِی‌الاْرْض‌ وَ نَجْعَلَهُم‌ أَ‌ئمَّة‌ وَنَجْعَلَهُم‌ الْوَ اَرِثِین» اشاره کرد و گفت: بر اساس آیات قرآن کریم قانون خداوند بر این است که آینده زمین به دست مستضعفان عالم رقم خواهد خورد و به یقین که در این برهه، آل سعود که همان فرعون پیامبران پیشین بوده از روی زمین به دست مسلمانان جهان محو خواهد شد.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره) در پایان سخنان خود، با بیان این که آل سعود قلکی کوتاه مدت برای غربی‌هاست، تصریح کرد: حکومت‌های آل سعود و آل خلیفه که قلکی بیش برای استکبار جهانی یعنی آمریکا و اسراییل نیستند، به زودی گرفتار اعمال ننگین خودشان خواهند شد و این مسئله وعده الهی است.

انتهای پیام /*