آیت الله ناصری: امام(س) الگوی تقوای سیاسی بود

کد : 30733 | تاریخ : 14/05/1391

نماینده ولی فقیه رعایت تقوای سیاسی از سوی مسؤولان را عامل جلب اعتماد بیش از پیش مردم دانست و از آنان خواست به دنبال ریاست طلبی، اسم و رسم و خودخواهی نباشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن بیان الزامات تقوای سیاسی به سیاست مداران توصیه کرد: در کردار سیاسی خود از مسیر حق و قانون انسانیت و رضای خدا خارج نشوید؛ در ماه مبارک رمضان خود را برای خدمت به مردم آراسته کنید.

وی در توضیح تقوا، گفت: قدم برداشتن در مسیر حق و حقیقت، حفظ خود از بیراهه رفتن و مقید به قانون خدا شدن، از آثار تقوا است و مانع از کج روی ها می شود؛ خداوند می فرماید اگر تقوا داشته باشید هدایت تان می کنم و مشکلات شما را حل کرده و یاری تان می کنم، اگر علم می خواهید و یا گرفتاری دارید تقوا پیشه کنید.

نماینده ولی فقیه در یزد با بیان این که آثار تقوا در عمل، گفتار، رفتار و قلب انسان نمایان می شود، افزود: انسان متقی با مردم صادق است، دروغ نمی گوید و همواره رضای خدا را در نظر می گیرد.

آیت الله ناصری امام(س) را به عنوان الگوی تقوای سیاسی معرفی و خاطرنشان کرد: ایشان عمر خود را صرف خدمت به اسلام و مردم کرد؛ حرف و عمل ایشان یکی بود و در همه فعالیت های آن یار سفر کرده صداقت و پاکی موج می زد .

وی یکی از آثار تقوای سیاسی را جلب اعتماد مردم عنوان کرد و گفت: اگر تقوای سیاسی رعایت شود مردم به مسؤولان بد بین نمی شوند، نفاق ازبین رفته و دل ها الفت پیدا می کند، جامعه صالح و خوب شده و از ظرفیت نیروهای خوب و با استعداد استفاده می شود، امید و تلاش به آینده حاصل شده و منویات امام(س) و مقام معظم رهبری برآورده می شود.

امام جمعه یزد الزامات تقوای سیاسی را با الزامات شرعی یکی دانست و ادامه داد: لازمه تقوای سیاسی این است که مقید باشیم و طبق خواسته و مصلحت خدا عمل کنیم چراکه قانون ما قانون شرع است.

آیت الله ناصری الزامات سیاست غرب و آمریکا را در مقابل سیاست اسلامی دانست و گفت: سیاست ما بر خلاف آن ها بر اساس دستورات خداوند تعیین می شود؛ توصیه امام حسین(ع) به آن ها این است که اگر دین ندارید آزاده باشید.

وی با بیان این که در ماه مبارک رمضان زمینه انحراف فراهم نیست، اظهارکرد: در این ماه خداوند، شیاطین را در غل و زنجیر کرده و جلوی وسوسه های آنها را گرفته و بستر رشد را برای همه فراهم کرده است؛ توصیه ما به سیاست مداران این است که از این فرصت طلایی استفاده کرده و اراده معنوی خود را تقویت کنند.

نماینده ولی فقیه در یزد خطاب به مسؤولان تاکید کرد: از ریاست طلبی، زیاده خواهی، خودخواهی، پرهیز کرده و دنبال اسم رسم و مطرح کردن خود نباشید؛ کاری کنید که به نفع اسلام باشد و بتوانیم در برابر دشمن ایستادگی کنیم.

انتهای پیام /*