در یک کتاب منتشر شد/

نگاه زندانیان سیاسی قبل از انقلاب به امام خمینی(س)

روایت خاطراتی از برخی چهره های سیاسی بعد از انقلاب در مورد حضرت امام خمینی(س).

کد : 30814 | تاریخ : 30/05/1391

 موزه عبرت ایران خاطرات زندانیان سیاسی رژیم پهلوی در مورد تاثیر امام خمینی(س) در دوران مبارزه را در قالب کتابی با عنوان «حقیقت به روایت واقعیت» منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «حقیقت به روایت واقعیت» که به کوشش یعقوب لطفی گردآوری شده دربرگیرنده خاطرات زندانیان سیاسی رژیم پهلوی در مورد امام خمینی(س) است و از سوی انتشارات موزه عبرت ایران روانه بازار کتاب شده است.

لطفی در مقدمه این کتاب عنوان کرده که برای تالیف این اثر بیش از چهارصد کتاب و مقاله و مجله درباره خاطرات زندانیان سیاسی رژیم پهلوی را مورد مطالعه و بررسی و موضوع یابی قرار داده و سپس به وسیله تکنیک‌های راستی‌آزمایی مطالب و خاطراتی را که دارای صحت کافی بوده‌اند را در این کتاب گردآوری و تدوین کرده است.

در این کتاب خاطراتی از برخی چهره‌های سیاسی بعد از انقلاب در مورد حضرت امام خمینی(س) روایت شده است که وجه اشتراک میان همه آنها اسارت و زندانی بودن راویان آنها در دوران حکومت پهلوی به شمار می‌رود.

از میان این چهره‌ها می‌توان به مقام معظم رهبری، شهید رجایی، علی شریعتی، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، حجت الاسلام جواد محدثی، حجت الاسلام سید محمود دعایی، شهید آیت‌الله محمدرضا سعیدی، فخرالدین حجازی، سید مرتضی نبوی، مرضیه حدید‌چی، شیخ احمد کافی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و... اشاره کرد.

در بخشی از این کتاب و در ذیل یکی از بیانات مقام معظم رهبری که در سال 1375 و در مرقد حضرت امام خمینی(س) عنوان شده است می‌خوانیم: روزی به امام گفتند اگر شما نهضت را ادامه دهید حوزه علمیه را تعطیل خواهند کرد... گفتند ممکن است همه علمای بزرگ و مراجع را علیه شما بشورانند و تحریک کنند...پای خیلی کسان اینجا می‌لرزد، اما پای امام نلرزید و راه را ادامه داد تا به نقطه پیروزی انقلاب رسید. بارها به امام گفته شد، شما کلیت ایران را به ایستادگی در مقابل رژیم پهلوی تشویق می‌کنید، جواب خونهایی را که بر زمین می‌ریزد، چه کسی می‌دهد؟ یعنی در مقابل امام، خون‌ها را قرار دادند....این طرز فکرها فشار می‌آورد و ممکن بود هر کسی را از این حرکت منصرف کند، اما امام استقامت ورزید.

کتاب «حقیقت به روایت واقعیت» در شمارگان 3 هزار نسخه و قیمت 4 هزار تومان منتشر شده است.

انتهای پیام /*