تجدید میثاق متفاوت هیات دولت با آرمان های امام خمینی(س)

رئیس جمهور در حاشیه مراسم تجدید میثاق هیئت دولت با آرمان های حضرت امام گفت: تجدید میثاق اعضای هیات دولت با امام خمینی(س) در سال 91 با سال 84 متفاوت است چراکه با نگاهی نو برای تجدید پیمان با آرمان های امام (س) آمده ایم.

کد : 30864 | تاریخ : 05/06/1391

در چهارمین روز از هفته دولت، رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای دولت با حضور در حرم امام خمینی(س) در حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی یادگار گرامی حضرت امام با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

به گزارش پرتال امام خمینی(س)، در این مراسم رییس‌جمهور و اعضای دولت، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی یادگار گرامی حضرت امام  و حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری، رییس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با حضور در مرقد امام خمینی(س) و تجدید بیعت با آرمان‌های این بزرگوار به قرائت فاتحه و اقامه نماز پرداختند.

رئیس جمهور در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت اظهار داشت: تجدید میثاق اعضای هیات دولت با امام خمینی(س) در سال 91 با سال 84 متفاوت است چراکه با نگاهی نو برای تجدید پیمان با آرمان های امام(س) آمده ایم.

محمود احمدی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: امام خمینی(س) هدیه ویژه از ناحیه آسمان به بشریت است چرا که ملت زیر خروارها یاس و نا امیدی مدفون شده بود و امام آنها را نجات داد. امام لایه های  سنگین خودخواهی، خودپرستی و فریب کاری را از انسانها زدود و به جای آن توحید را به بشریت عرضه کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: امام آمد و با  آمدنش نگاه توحیدی و جهان شمول را احیا کرد و راه نیل به قله های انسانی را به بشریت نشان داد، همچنین مظلومیت انبیاء الهی را فریاد زد و فطرت ملت ها را بیدار کرد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به تجدید میثاق اعضای هیات دولت با آرمانهای امام خمینی(س) افزود: ما هر سال در هفته دولت میثاقی نو با امام راحل می بندیم، البته تجدید میثاق هیات دولت در سال 91 با تجدید میثاق در سال 84 متفاوت است چون هر سال گام هایی نو و عمیق تر برمیداریم و آمده ایم تا بار دیگر تعهد خود را با آرمانهای امام(س) به اثبات برسانیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه امام خمینی(س) بسیاری از بتها را شکست افزود: امام راحل حقیقتا بت خودخواهی و تکبر مدیران را که تصور می کردند از مردم بالاتر و جدا از آنها هستند، شکست.

وی با بیان اینکه فقط خدمت به مردم ارزش دارد افزود: در حکومت فقط باید به مردم خدمت کرد و اگر غیر از این حرکت کنیم، آن حکومت ذره ای ارزش ندارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه هیاهوها می آیند و می روند و آنچه باقی می ماند راه و مجاهدت امام خمینی(س) است، گفت: امام خمینی(س) همواره بر خدمت به مردم مخصوصا خدمت به مستضعفان تاکید می کردند و تا امروز شاهد و ناظر آنیم که شخصیت، اندیشه و آرمانهای امام بیش از گذشته برای ملت ها شناخته شده است و بشریت به وجود انسان هایی از جنس امام راحل احساس نیاز می کنند.

رئیس جمهور همچنین انسان کامل را امام عصر(عج) دانست و با بیان اینکه امام خمینی(س) حقیقت امام عصر را به  جهان معرفی کرد اظهار داشت: تنها راه حل مشکلات بشریت معرفی وجود امام عصر(عج) است. حقیقتا ایشان تنها تکیه گاه و نقطه امید بشریت هستند.

در این مراسم علاوه بر وزرا، رحیمی معاون اول رییس‌جمهور، اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر رییس‌جمهور و تعدادی از مشاورین رئیس جمهور از جمله ثمره‌هاشمی، بقایی و زریبافان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام /*