بزرگترین نقاشی دیواری جهان بر دیواره بزرگراه یادگار امام نقش بست

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از اتمام بزرگترین پروژه نقاشی دیواری به وسعت دوازده هزار و پانصد متر بر روی دیوار بزرگراه یادگار امام خبرداد.

کد : 30940 | تاریخ : 25/06/1391

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد شوشتری با بیان اینکه این نقاشی روی 130 دیوار به هم پیوسته در دو سوی بزرگراه یادگار امامکشیده شده است، گفت: این پروژه از نظر وسعت و ابعاد، وسیع ترین پروژه نقاشی با محوریت یک موضوع است که در شهر تهران اجرا شده است.

به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، این نقاشی دیواری، از تقاطع خیابان آزادی تا تقاطع خیابان امام خمینی(س) را در بر می گیرد و نه تنها بزرگترین نقاشی دیواری ایران، بلکه بزرگترین نقاشی دیواری شناخته شده در دنیا است.

وی با تاکید بر اینکه طراحی این نقاشی با توجه به موضوع، محیط، معماری، مسائل اجتماعی و فرهنگ عمومی منطقه و مخاطبان صورت گرفته است، گفت: تنها برای تایید طرح نهایی بیش از دوماه کار فشرده توسط هفت طراح صورت گرفته است که این امرنشان دهنده اهمیت موضوع است.

شوشتری با بیان اینکه این نقاشی به منظور بهسازی و ساماندهی جداره های بزرگراه یادگار امام کشیده شده است، ادامه داد: کف سازی پیاده راه این محدوده همزمان با این نقاشی انجام شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در مورد موضوع نقاشی که در بزرگراه یادگار امام به تصویر در آمده است، گفت: با توجه به نام بزرگراه، موضوع نقاشی در ارتباط با همه رخدادها و مسائلی است که مرتبط با حضرت امام راحل(س) در دوران انقلاب اسلامی اتفاق افتاده و به عنوان یادگارهای ایشان شناخته می شود.

او با بیان اینکه با توجه به نام بزرگراه، موضوع نقاشی به تصویر درآمده به شکل مفهومی، رهبری حضرت امام(س) در دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی است، ادامه داد: محور اصلی نقاشی دیواری مراحل مختلف انقلاب اسلامی ایران و رهبری امام خمینی(س)، شکل گیری انقلاب در دهه 40، صحنه های پیروزی در سال 57، جنگ تحمیلی، شهدای مناطق 9و 10، پیروزی در جنگ تحمیلی و صحنه هایی از رحلت امام راحل(س) است.

به گفته شوشتری اگرچه یادگار امام تداعی کننده یاد و خاطره مرحوم حاج سید احمد آقا، فرزند امام راحل(س) است اما با توجه به مفاهیم و رخدادهای متعدد و گسترده ای که در واژه های یادگار امام نهفته است، موضوع نقاشی در برگیرنده مسائل مرتبط با وقایع دوران رهبری ایشان است.

شوشتری با بیان اینکه این وقایع به صورت مرتبط در بیش از 80 دیوار به تصویر درآمده است، ادامه داد: با توجه به تقاطع های بزرگراه با خیابان های فرعی، عناصر محیطی، بصری و مفهومی در جداره های بزرگراه، این نقاشی کلیت، پیوستگی موضوعی و هماهنگی های شکلی خود را حفظ کرده است.

به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران این نقاشی در منطقه 10 بیشتر با رنگ روغن و در منطقه 9 بیشتر با رنگ اکریلیک به تصویر در آمده است.

انتهای پیام /*