رئیس شورای شهر دماوند:

اندیشه‏‏ های امام خمینی(ره) برگرفته از اسلام ناب بود

رئیس شورای شهر دماوند گفت: امام خمینی با تحمل تمامی سختی‏ها و مشکلات توانستند اندیشه ‏ها و آرمان ‏های خود را که برگرفته از اسلام ناب بود، در تمام جهان توسعه بخشند.

کد : 30944 | تاریخ : 26/06/1391

رئیس شورای اسلامی شهر دماوند گفت: اندیشه‏ ها و آرمان‏های امام خمینی (ره) برگرفته از اسلام ناب محمدی(ص) بود.

 

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی شهرداری دماوند، محسن بخشی با اشاره به اهمیت آرمان‏ها، اندیشه‏ ها و گفتمان امام راحل گفت: اندیشه ‏های امام خمینی(ره) مبتنی بر بندگی و عبودیت خداوند متعال بود، چون به اعتقاد ایشان، با بندگی خدا آرزوی بشر که همانا عدالت و شایسته ‏سالاری است، محقق می‏ شود.

وی تصریح کرد: هیچ انسانی قادر به انکار ویژگی‏ های برجسته در وجود این شورانگیزترین مرد قرن اخیر نیست؛ زیرا بصیرت، حکمت، قاطعیت، صلابت و استحکام در شخصیت ظاهری این سیاست‏مدار بزرگ در تسخیر قلوب مخاطبان به سوی اندیشه‏ های اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

این مسئول با اشاره به جایگاه امام راحل در تاریخ اسلام خاطرنشان کرد: تاریخ ایران و جهان نام بسیاری از رهبران سیاسی و اجتماعی را به ثبت رسانده است، اما به لحاظ شخصیت فردی و سیاسی هیچ انسانی را نمی‏ توان همپای امام خمینی(ره) یافت.

رئیس شورای اسلامی شهر دماوند ادامه داد: آنچه امام خمینی(ره) را در انقلاب اسلامی ایران همچون چهره‏ای اسطوره‏ ای کرده و نام او را در ردیف شخصیت‏ های اسلامی و تاریخی قرار داده، کمتر از جایگاه پیامبران و اولیای الهی نیست.

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) خود یک بنده خالص خدا بود، افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بندگی پروردگار را یک امر فردی نمی‏ دانست و شاخصه این رجال الهی این بود که عبودیت و بندگی را در سطح جامعه و حکومت تسری داد و همین دیدگاه و رویکرد باعث شد تا گفتمان ایشان به یک گفتمان جهانی تبدیل شود.

بخشی یکی از ویژگی‏های بندگی خدا را صبر و بردباری در سختی‏ها و مشکلات دانست و اذعان داشت: امام خمینی(ره) با تحمل تمامی سختی‏ها و مشکلات توانستند اندیشه ‏ها و آرمان ‏های خود را که برگرفته از اسلام ناب بود، در تمام جهان توسعه بخشند و امروز به برکت همان اندیشه‏ ها، شاهد حرکت‏ ها و خیزش‏ های عدالت طلبان ه‏ای در جهان هستیم.

وی نگاه امروز مردم جهان را نگاهی عدالت‏ طلبانه عنوان و خاطرنشان کرد: شاهدیم که در بسیاری از کشورهای مختلف جهان به ویژه کشورهای عربی با بیداری اسلامی زمینه‏ های عدالت‏ خواهی نیز دیده می‏ شود و تمامی این خیزش‏ ها به تاسی از همان اندیشه ‏ها و آرمان ‏های امام همام است.

رئیس شورای اسلامی شهر دماوند به اشاعه آرمان‏های آن امام بزرگوار در دهه چهارم انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: وظیفه همه ماست تا با سرلوحه قرار دادن وصیت‏نامه آن امام بزرگوار که مهم‏ترین بند آن پشتیبانی از ولایت فقیه است، این امر را در کشور و در بین جوانان نسل امروز ترویج دهیم.

بخشی ادامه داد: نقش مسئولان نیز در ترویج آرمان و اندیشه‏ های امام خمینی(ره) با برگزاری برنامه ‏های مختلف فرهنگی و اجتماعی به نسل امروز جامعه بسیار تاثیرگذار است.

 

انتهای پیام /*