مدیریت حضرت امام در دفاع مقدس به روایت سردار شعبانی

نمایشگاه یاد یاران با موضوع «نقش امام و رهبری در هشت سال دفاع مقدس» عصر روز گذشته در بوستان «سمیه» واقع در منطقه 14 شهرداری تهران افتتاح شد.

کد : 30995 | تاریخ : 02/07/1391

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مراسم سردار ناصر شعبانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس گفت:  اگر مساحتی از خاک کشورمان بعد از پایان جنگ در دست دشمن می‌ماند سرافکنده می‌شدیم . جنگ تحمیلی عراق علیه ایران تنها جنگ در تاریخ کشور است که در آن حتی یک وجب از خاک در اشغال دشمن نماند.

جانشین دانشگاه افسری امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: «رفیق السامرایی» که یکی از مقامات کشور عراق در دوران جنگ تحمیلی بود در کتاب خاطرات خود عنوان می‌کند که صندوق ذخیره کشور عراق در آغاز جنگ تحمیلی 31 میلیارد دلار بودجه برای مقابله با ایران در اختیار داشت. اما مدیریت حضرت امام خمینی و فدارکاری‌های رزمندگان، ایثارگران و شهدا باعث شد تا کشور عراق 21 میلیارد دلار بدهی بالا بیاورد.

سردار شعبانی افزود: طلاهای کشور کویت چشمان صدام را کور کرده بود. همچنین حمایت تسلیحاتی کشور عربستان از عراق را نمی‌توان نادیده گرفت. کشور عربستان در طول جنگ دو بار تمام مهمات نظامی خود را در اختیار کشور عراق قرار داد و در پیامی به صدام از او خواست تا از کشور ایران چیزی باقی نماند.

وی در پایان با اشاره به مدیریت حضرت امام خمینی(س) در هشت سال دفاع مقدس توضیح داد: امام راحل می‌خواستند تا کشور بدون هر گونه وابستگی‌ به کشورهای دیگر روی پای خودش بایستد و اینگونه هم شد. مدیریت همه جانبه و الهی ایشان سبب شد تا بعد از انقلاب حتی شش و نیم میلیون دلار از بدهی شاه را به سازمان ملل بپردازیم.

در بخش دیگری این مراسم سرهنگ ایزدیان ـ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید محلاتی ـ بیان کرد: اگرچه جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بزرگترین واقعه‌ی قرن بیستم به حساب می‌آید و آسیب‌های انسانی و اقتصادی شدیدی را به هر دو کشور وارد کرد اما این هشت سال برگ زرینی دیگر را به کتاب تاریخ بشریت افزود.

وی افزود: اگر فداکاری شهدا در دوران هشت سال دفاع مقدس نبود اکنون این امنیت پایدار را نداشتیم. به عبارتی، اینک اگر در عرصه‌های داخلی و خارجی حرفی برای گفتن داریم به دلیل ایثار شهدا، رهبری امام و مقام معظم رهبری است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید محلاتی درباره نمایشگاه یاد یاران توضیح داد، این نمایشگاه با به کارگیری توان ناحیه و حوزه‌های مقاومت شهرداری منطقه 14 و با موضوع نقش امام و رهبری در هشت سال دفاع مقدس به مدت شش روز برپا شده است. اگرچه نمی‌توان نقش محوری امام(س) و مقام معظم رهبری را کاملا در این نمایشگاه تبیین کرد اما می‌تواند سرخطی برای اهالی تحقیق باشد.

انتهای پیام /*