در جمهورى اسلامى، باید صادقانه تمامى اخبار براى مردم بازگو شود

امام در دیدار با مسئولان خبرگزاری جمهوری اسلامی در 61/7/7 بر نقش مهم خبرگزاری ها در اطلاع رسانی و توجه به راستی و راستگویی در امر پوشش خبر تاکید نمودند.

کد : 31011 | تاریخ : 07/07/1391

در صبح روز هفتم مهرماه سال 1361 مسئولان خبرگزاری جمهوری اسلامی به دیدار امام رفتند. امام در این دیدار به نقش مهم خبرگزاری ها در اطلاع رسانی و توجه به راستی و راستگویی در امر پوشش خبر تاکید نمودند. متن بیانات رهبر کبیر انقلاب اسلامی در این دیدار به شرح زیر است:

حضار: خرازى، کمال (سرپرست سازمان خبرگزارى)- سردبیران، معاونان، کارکنان و خبرنگاران خبرگزارى جمهورى اسلامى‏

بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏

آنچه در خبرگزارى‏ها مهم است کیفیت آن است؛ زیرا هر کدام که به راستى و راستگویى نزدیکتر باشند، شوق انسان را به گوش دادن بیشتر مى‏کنند. در جمهورى اسلامى، باید صادقانه تمامى اخبار و خصوصاً مسائل مربوط به جنگ و نحوه برخورد دولتهاى بزرگ با ملت ایران، براى مردم بازگو شود. امروز کارهاى ایران مورد توجه دنیا و خبرگزارى‏ها و مطبوعات و رادیوها و تلویزیون‏هاست و همه آنها مراقب هستند که چیزى پیدا نموده و با اضافات و دروغپردازى‏ها به جمهورى اسلامى صدمه وارد سازند و با مصاحبه‏هاى صد در صد دروغ با افراد مغرض یا اظهار نظرهاى بى‏مورد درباره افراد، مى‏خواهند اذهان مردم را منحرف سازند. و یکى از چیزهایى که زیاد روى آن تبلیغ مى‏کنند مسئله انقلاب و اسلام است چرا که مسلّم است اگر اسلام رشد پیدا کند جلوى خائنین را مى‏گیرد. و اگر ما مى‏گوییم که انقلاب باید صادر بشود، یعنى اسلام باید در همه جا رشد پیدا کند و ما بنا نداریم در جایى دخالت نظامى کنیم. من امیدوارم خبرگزارى جمهورى اسلامى به واسطه خصوصیتى که در آن هست، رشد نموده و همه ما و شما در کارها خداوند را ناظر خود ببینیم و به اندازه مسئولیت تبلیغ نموده و تلاشهاى دشمنان را خنثى سازیم. خداوند همه ما و شما را در خدمت به این مردمى که همیشه در ظلم و ستم بوده‏اند موفق بدارد. خداوند مجروحان شما را شفا، و شهدا را رحمت فرماید.

و السلام علیکم و رحمة اللَّه‏


منبع: صحیفه امام، ج‏17، ص: 13

 

انتهای پیام /*