دعوت تاریخی امام از ملت و ارتش عراق برای سرنگونی حزب بعث

امام خمینی در پیامی خطاب به کشورهای خلیج فارس و دیگر دولت‏ هایی که از صدام حمایت می‏ کنند فرمودند: «اینجانب آنان را موعظه می ‏کنم که دست از مخالفت با اسلام و طرفداری از کفر بردارند.»

کد : 31112 | تاریخ : 13/07/1391

در روز دوازدهم مهرماه سال 1359 و پس از شروع جنگ تحمیلی امام خمینی با ارسال پیامی به ملت و ارتش عراق و مسلمین ایران و جهان، آنها را به براندازى حکومت بعثی عراق و سرنگونی صدام حسین فراخواندند. امام‌خمینی در این پیام خطاب به کشورهای خلیج فارس و دیگر دولت‏هایی که از صدام حمایت می‏ کنند فرمودند: «اینجانب آنان را موعظه می‏ کنم که دست از مخالفت با اسلام و طرفداری از کفر بردارند» ایشان در این پیام با مخاطب قرار دادن ارتش عراق فرمودند: «برادران ارتش عراق! تا کىْ مى‏ خواهید اسیر کفار باشید و به امر آنان با کشور برادر و همسایه و اسلامى خود در جنگ باشید؟ تا کىْ مى‏ خواهید به نفع کفار، به اسلام و قرآن مجید و کشور اسلامى هجوم نموده و برادران خود را شهید کنید؟ بپاخیزید و دست این جنایتکاران را از کشور اسلامى خود قطع کنید
متن کامل پیام حضرت امام خمینی به شرح زیر است:

بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏

سلام بر ملت مظلوم و شریف عراق که سالهاى طولانى در تحت سلطه رژیم سفاک بعث متحمل انواع خیانتها و جنایتهاى این حزب کافر فاجر بوده و هستید، و شاهد ستمگریها و فشارهاى جانفرسا نسبت به بزرگان و مراجع و مجاهدین کشورتان بوده‏اید.
شما و ما شاهد بودیم که این حزب فاسد با مرحوم آیت اللَّه حکیم و آقازاده ‏هاى معظم ایشان چه‏ها کردند و آن سید بزرگوار مظلوم در آخر عمر با چه خون دل به اجداد بزرگوارش ملحق شد، و شاهد حبس و زجر و فشار به فرزندان محترم ایشان بودید. و شما و ما شاهد بودیم که با سید مجاهد بزرگوار آقاى صدر و خواهر مظلومش چه کردند و با چه شکنجه‏ ها آنان را به شهادت رساندند. و شما و ما شاهد بودیم که با حوزه علمیه نجف و سایر مشاهد مشرفه چه ستمها و چه وحشیگری ها کردند و گروه گروه علما و طلاب را به حبس و شکنجه کشیدند. و شما و ما شاهد بودیم که این سفاکان جنایتکار چه اهانتها به بقاع مطهر ائمه اسلام نمودند. و دیدید و دیدیم که دژخیمان رژیم در صحن مطهر مولا امیر المؤمنین- علیه الصلاة و السلام- ریخته و مردم مظلوم را با چه وضعى مضروب نمودند، و بقعه شریفه را به مسلسل بستند. و شما و ما شاهد بودیم که در اربعین حسینى چه جنایتها نسبت به زُوار عزیز آن مظلوم کردند. و شما و ما شاهد بودیم که مردم مظلوم بیگناه را گروه گروه از وطن خودشان آواره کردند، که اکنون این آوارگان، در کشور اسلامى ایران با سلامت و عزت به سر مى‏برند.
اى ملت شریف، و اى ارتش گرفتارِ تحت سلطه کفر! اکنون بیش از ده روز است که رژیم بعث فاسد به امر قدرتهاى کافر، به کشور اسلام و همسایه شما هجوم وحشیانه نموده و شهرهاى بى‏ پناه و برادران مسلمان مظلوم شما را مورد تجاوز و ستم قرار داده و منازل و پناهگاه هاى آنان را خراب و اطفال و زنان مظلوم را قتل عام نموده ‏اند که جرم آنان هیچ نیست جز آنکه مى‏ خواهند در کشورشان جمهورى اسلامى باشد و احکام قرآن مجید جارى شود. و مى‏ خواهند مستقل و آزاد باشند و زیر سلطه و ستم ابرقدرتان نباشند و مخازن کشورشان از خودشان و مستمندان میهنشان باشد. و چه جرمى در نظر چپاولگران و نوکران و جیره‏ خوران آنان بالاتر از این جرمها!
برادران ارتش عراق! تا کىْ مى‏ خواهید اسیر کفار باشید و به امر آنان با کشور برادر و همسایه و اسلامى خود در جنگ باشید؟ تا کىْ مى‏ خواهید به نفع کفار، به اسلام و قرآن مجید و کشور اسلامى هجوم نموده و برادران خود را شهید کنید؟ بپاخیزید و دست این جنایتکاران را از کشور اسلامى خود قطع کنید. تا کىْ مى‏خواهید خود و عزیزان خود را براى خدمت به کفر به هلاکت کشید؟ شما مى‏ دانید که این جنگ به کشور ایران تحمیل شده و ما از کشور خود دفاع مى‏ کنیم؛ دفاعى که عقلًا و شرعاً واجب است. و با کمال تأسف و تأثر مشاهده مى‏کنیم که کفار و نوکران خبیث آنان دو طایفه از مسلمانان را به جان هم ریخته و خودشان در کنارى نشسته و مى‏خواهند از این موضوع استفاده کنند. اى افسران و درجه داران و سربازان عراق! آیا مى ‏دانید چه مى‏ کنید و خود را براى چه انگیزه‏ اى به هلاکت مى‏ کشید؟ آیا مى ‏دانید که براى استفاده دیگران خود را با چه ارتش و با چه نیروى عظیم انسانى، و با چه ملت مشتاق به جهاد در راه خدا طرف نموده و به کام مرگ مى‏ کشانید؟ آیا مى‏ دانید خداوند متعال و پیامبر اسلام از کسانى که به روى برادران اسلامى خود اسلحه بکشند بیزار است و عاقبت این امر، جهنم و غضب خداى جبار مى‏ باشد؟ دست بردارید از این برادرکشى، و به کشور اسلامى ایران با سلاح خود پناه آورید که ما شما را با آغوش باز پذیرا هستیم. و اى عشایر غیور دجله و فرات واى رزمندگان و سلحشوران! بپاخیزید و از اسلام دفاع کنید و قرآن و احکام آن را حفظ کنید که بر تمام مسلمین، چه زن و چه مرد، دفاع از اسلام و قرآن کریم واجب است. واى ملت‏ عراق! که جنایات این مزدوران را چشیده و مى‏ چشید همچون ملت رزمنده ایران بپاخیزید و انقلاب کنید و از این حزب کافر هراسى نکنید؛ و بدانید اگر به اینان مهلت دهید و فرصت پیدا کنند اسلام را محو و آثار آن را از بین مى‏ برند. اینان با اسلام دشمن هستند.
امریکا و بستگان و نوکران آن از اسلام سیلى خورده و با اسلام به دشمنى برخاسته‏ اند.
شما از «عفلق» ها و «صدام» ها و «سادات» ها توقع نداشته باشید که دست از دشمنى با اسلام بردارند. و هان اى علماى اعلام و مشایخ اهل سنت و خطبا عظام و روشنفکران مسلمان عراق! مردم را بیدار کنید و براى اسلام و حفظ کشورهاى اسلامى قیام کنید که خداوند معین شماست. شما و ما دیدیم که ملت رزمنده ایران، با ایمان به خدا و وحدت کلمه بر قدرت شیطانى عظیم که همه قدرتها پشتیبان آن بودند غالب شد و دست همه ابرقدرتها را از کشور خود قطع کرد. و شما اى ملت عزیز و ارتش عراق! بدانید که قواى مسلح ما، ارتشیان دلاور و پاسداران قدرتمند و شهربانى و ژاندارمرى شجاع و پیش‏مرگان فداکار همراه با قشرهاى رزمنده ملت و سپاه، بسیج سلحشور، قدرت عظیمى است منسجم، و چون سد آهنین در مقابل همه قدرتمندان ایستاده است. و چون خداى متعال و اسلام و قرآن کریم انگیزه نبردشان و شهادت و وصول به حق آرمانشان است، پیروزى با آنان است. و ملت شریف ما در عین حال که بر اساس تعلیمات اسلام، صلح جو و عدالت‏خواه است با اسراى خود آن چنان مردانه و اسلامى رفتار مى‏ کند که با جوانان ملت خود؛ ولى با مخالفان اسلام و مهاجمان به کشور اسلامى خود کوبنده و شدید القوا و افتخارآفرین مى‏ باشد. و ما و شما دیدیم که در این جنگ تحمیلى که مخالف با میل آنان بود چطور به خصم خیره ‏سر فهماندند که در میدان نبرد، رزمندگان شیردلى هستند که بر نیروهاى شیطانى آنان چون عقاب حمله آوردند و جوانان آنان از هیچ قدرتى هراس ندارند، و آن چنان بر دشمن ضربه زدند که هر چه داشت گذاشت و فرار را اختیار کرد. و نیاید روزى که محتاج به بسیج عمومى شویم، که دنیا خواهد دید قدرت اسلام چیست و نیروى ایمان بر همه قوا پیروز است. و شما و ما دیدیم که صدام پس از آن همه شرارت و خونریزى و حمله به شهرهاى بیگناه و مسلمین بى ‏پناه، اکنون تقاضاى آتش بس کرده‏ البته هر جنایتکار و غارتگر، پس از جنایت مایل است حریف، ساکت باشد تا او با کمک ‏گیرى از اشرار و دیگر همجنسان خود و تجدید قوا، به شرارت و خونریزى خود ادامه دهد. لکن ملت و قواى مسلح ما تا پیروزى نهایى و انتقام جنایات حزب خونخوار بعث از پاى نخواهد نشست و به نبرد خود دلاورانه ادامه خواهند داد و به بازیگری هاى دزدان بین المللى اعتنا نخواهند کرد.
و شما شنیده و ما هم شنیده‏ایم که بعضى شیخ ‏نشینهاى خلیج و بعضى دولتهاى کشورهاى اسلامى در جنگ بین اسلام و کفر، طرف کفر را اختیار و کمکهاى نظامى و تبلیغاتى از دولت غاصب بعث و جنایتکار مى‏ کنند. و جاى تأسف و شگفت است که کسانى خود را مسلمان بدانند و حکام کشورهاى اسلامى باشند و بر ضد اسلام و قرآن کریم قیام کنند و آتش به روى مسلمانان بیگناه گشایند. اینان باید بدانند که اگر ثابت شود که بر خلاف مصالح اسلام عملى انجام داده ‏اند و برائت خود را ثابت نکنند، دولت و ملت اسلام با آنان به وظیفه شرعیه عمل مى‏ نمایند. این جانب آنان را موعظه مى‏ کنم که دست از مخالفت با اسلام و طرفدارى از کفر بردارند و به وظیفه انسانى و اسلامى خود عمل کنند و با سرنوشت خود بازى نکنند. این جانب در حالى که به حسب اخبار موثق مى‏ دانم ملت و قواى مسلح ما با آوارگان به طور اسلامى و انسانى رفتار مى‏ کنند، از همه آنان مى‏ خواهم که با اسرا؛ خصوصاً مجروحین و مصدومین آنان هر چه بیشتر محبت و خدمت کنند. و از نیروهاى مسلح مى‏ خواهم که چون گذشته مواضع دشمن را بمباران نمایند؛ گر چه قواى دشمن حتى بیمارستانهاى ما را مورد حمله قرار داده‏اند و همین فرق بین حق و باطل است. و شما و ما مى‏دانیم که دستگاههاى تبلیغاتى غرب و گروههاى خبرى آنان با پخش اکاذیب، به دشمن اسلامى ایران کمکهاى فراوان مى‏ کنند و مع الأسف در دستگاه هاى تبلیغاتى بعضى کشورهاى اسلامى نیز این معنا دیده شده است. به کشورهاى اسلامى اخطار مى‏ کنم که جلو این تبلیغات باطل را بگیرند و با اسلام عزیز مخالفت نکنند. و اخیراً از جمیع ملتها و دولتهاى اسلامى و غیر اسلامى و جمیع گروههاى مسلمان و غیر مسلمان که جنایات ابرقدرتها و نوکرهاى چشم بسته آنان را محکوم و به کشورهاى اسلامى و جمهورى اسلامى ایران کمک مى‏ کنند تشکر فراوان مى‏ کنم و به آنان دعاى خیر مى ‏نمایم؛ چنانچه از گروههاى دانشجو و غیر دانشجو که در کشورهاى اروپایى و غیر اروپایى، صدام جنایتکار و اربابانش را محکوم نموده و مى‏ نمایند جداً متشکرم و سلامت و سعادت همگان را از خداوند متعال خواستارم. و از ملت شریف مبارز ایران و قواى مسلحه نظامى و انتظامى و برادران پاسدار و پیش‏مرگان اسلام و سپاه، بسیج و روحانیون و غیر روحانیون عزیزى که در جبهه نبرد رفته و فداکارى مى‏ کنند شکرگزارم. و از عزیزانى که در سطح کشور با کمکهاى شایان، تقدیر مادى و معنوى به برادران مجاهد خود مى‏نمایند تقدیر و تشکر مى‏ کنم و از خداوند تعالى نصرت اسلام و مسلمین را خواستارم و انتظار نصرت و فرج نهایى را دارم.
انَّهُ عَلى نَصْرِهِ لَقَدیرٌ سلام و درود فراوان بر ملت شریف عراق که قلبشان با ما است. و امیدوارم در بِقاع متبرکه، پیروزى اسلام و قلع و قمع کفار را بخواهند. و السلام علیکم و على عباد اللَّه الصالحین و رحمة اللَّه و برکاته.
روح اللَّه الموسوی الخمینى‏

(صحیفه امام، ج‏13، ص: 254-258)

 

انتهای پیام /*