شعاع نهضت اسلامی ایران با هجرت امام خمینی(س) به پاریس جهانی شد

آیت الله کعبی در تبیین نتایج هجرت امام(س) به پاریس با اشاره به این مطلب که به واسطه این هجرت افکار عمومی جهان متوجه اهداف نهضت امام خمینی(س) شد، افزود: شعاع نهضت اسلامی ایران با هجرت امام خمینی(س) به پاریس جهانی شد.

کد : 31119 | تاریخ : 13/07/1391

آیت‌الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) در آستانه سالروز 13 مهر ماه و هجرت امام خمینی(س) از عراق به پاریس، به تبیین چرایی و نتایج آن پرداخت و اظهار کرد: هجرت در قرآن کریم و تاریخ انبیا به عنوان یک سیره و روش برای رهبران الهی و به منظور حرکت به سوی تحکیم حاکمیت الهی مطرح شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در طول تاریخ شاهدیم، هرگاه عرصه تبلیغ و ترویج اهداف الهی توسط ظالمان سد شود، رهبران الهی با هجرت فضای تازه‌ای برای تحقق آرمان‌ها و ارزش‌های دینی برمی‌گزیدند. هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه نیز برای گسترش اسلام بود و زمانی که دعوت و تبلیغات پیامبر(ص) بعد از گذشت 13 سال در مکه نتیجه موردنظر را نداشت ایشان برای گسترش اسلام به محیط و فضای جدید هجرت کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در نهضت امام خمینی(س) ما شاهد هجرت موثر ایشان هستیم. بعد از آنکه رژیم بعثی عراق محدودیت‌هایی را برای رهبر الهی نهضت اسلام در ایران، امام خمینی(س) ایجاد کرد، ایشان ناگزیر به هجرت شدند. رهبر انقلاب در مرحله اول قصد سفر به کویت را داشتند که باز هم با ممانعت و کارشکنی مقامات کویتی مواجه شدند و به سمت پاریس حرکت کردند. عزیمت امام به پاریس و نوفل‌لوشاتو فرصتی بود تا افکار و اندیشه‌های انقلاب را به قلب اروپا و آمریکا وارد کنند.

آیت‌الله کعبی با تاکید مجدد بر اهمیت این هجرت افزود: بواسطه این هجرت افکار عمومی جهان متوجه اهداف نهضت امام خمینی(س) شد. این هجرت مقدس امام(س) سبب گسترش نهضت اسلامی، انقلاب اسلامی، تحقق آرمان‌ها و تعجیل در پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های برجسته امام خمینی(س) در طول اقامت در نوفل‌لوشاتو اشاره کرد و گفت: امام خمینی(س) در پاریس به تبیین مردم سالاری دینی و مقایسه آن با دموکراسی لیبرال پرداخت و همچنین اهداف نهضت اسلامی را برای افکار عمومی جهان بیان ساخت.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان این مطلب را یادآور شد که منش و رفتار امام با اطرافیان و همسایگان، پیام‌ها واطلاعیه‌های ایشان برای مردم انقلابی و ملاقات با گروه‌های متعددی که خواهان ملاقات با امام بودند از جمله روحانیت، تاثیر بسزایی در تسریع روند انقلاب داشت و در واقع شعاع نهضت اسلامی با هجرت امام خمینی(س) به پاریس جهانی شد.

انتهای پیام /*