پیام سیدحسن خمینی به مراسم نکوداشت حمید سبزواری

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در پیامی به مراسم آیین نکوداشت حمید سبزواری، این شاعر انقلاب را در بند بند خاطرات کوچک و بزرگ مردم جامعه ایران حاضر دانست.

کد : 31150 | تاریخ : 17/07/1391

به گزارش پرتال امام خمینی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی نوه حضرت امام خمینی‌(س) با ارسال پیامی به آیین نکوداشت حمید سبزواری سروده‌های حماسی این شاعر را قدر دانست و او را در خاطرات مردم ایران حاضر دانست.
پیام حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی که توسط افشین علا در این مراسم قرائت شد، به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول الله صلی الله علیه و آله: افضل المومنین، کل مومن مخدو القلب صدوق اللسان
بهترین مومن آن است که دلی پاک و زبانی راستگو دارد.

برادران و خواهران شرکت کننده در همایش تجلیل از شاعر بزرگ و پاکدل و عزیز راست گفتار استاد حمید سبزواری! روزی که برادرم جناب آقای افشین علا مژده برگزاری این جلسه را دادند و مرا نیز به نوعی سهیم در این کار ارزشمند نمودند، با خود اندیشیدم که کدامین سخن در وصف شاعر انقلاب اسلامی، برازنده شما و ایشان است. حمید سبزواری با سروده‌های پرشور و حماسی خود که از روز بازگشت امام تا رحلت آن پیر فرزانه ادامه داشت، در بند بند خاطرات خرد و کلان جامعه ما حاضر است. کیست که بانگ «خمینی‌ ای امام» را نشنیده و با آن به طرب عارفانه برنخاسته باشد و نوای «خدایی سایه‌ای رفت از سر ما» را در وداع با امام از یاد ببرد؟

جای جای تاریخ دفاع مقدس با حماسه سرایی و شورآفرینی وی همراه است و ذائقه ملتی با اشعار و سروده‌های او شیرین گردیده است. حمید سبزواری نه تنها نوحه سرای امثال استاد مطهری است که طنین «همپای جلودار» او فریادگر انقلاب جهانی مردم ایران است.

این شاعر شیرین سخن ما در فضای تب داری که حضور در اردوگاه انقلاب، نامهربانی‌هایی را نسبت به وی پدید می‌آورد، وظیفه روشنگری و حق‌مداری و راست گفتاری را فراموش نکرد و در لحظاتی که دفاع از حق و حقیقت نامرادی‌هایی نصیب او می‌سازد، از بیان حقیقت و دفاع از اندیشه والای امام و شهیدان دست نمی‌کشد.

بی‌شک توان‌مندی حمید در سبک خراسانی و آمیختگی آن با ظرافتی که از سبک هندی در گفتار دارد، بر ارزش‌های کلامی او می‌افزاید و او را جدای از مضامین، به شاعری توانمند در عرصه قالب‌ها و اوزان تبدیل می‌کند. همچنان که خلوص و صفا و تعهد کم نظیر ایشان هرگز در پیچ و خم حوادث رنگ نمی‌بازد و این اعلام شجاعانه مواضع و استغنای مثال زدنی همواره با وی همراه بوده و هست.

تجلیل از استاد سبزواری، تجلیل از شعر انقلاب اسلامی است و این مهم اگر چه به همت شما دوستان، به نوبه خود فراهم آمده است، اما آن گاه کمال می‌یابد که آرمان‌های شعر انقلاب اسلامی را در جامعه خویش، تحقق یافته بیابیم و شاهد بارور شدن آرزوی امام و شهیدان والامقام انقلاب و دفاع مقدس باشیم و شعر و شعار انقلاب را که ریشه در شور و شعور مردان و زنان پاکدل و راست گفتار داشته و دارد، در جامه عمل نظاره کنیم.
ان شاءالله

برادرتان سید حسن خمینی 

مهرماه 1391

انتهای پیام /*