با مقایسه منزل امام خمینی با کاخ سعدآباد بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم

احمد الشریف، امام جماعت مسجد شهر شینیانگ چین گفت: ساده زیستی امام راحل و مقایسه آن با زندگی تجملاتی شاه مخلوع ایران واقعا ما را تحت تاثیر قرار داد.

کد : 31184 | تاریخ : 22/07/1391

امام جماعت یکی از استان های مسلمان نشین چین اظهار داشت: پس از بازدید منزل امام خمینی و کاخ سعدآباد تحت تاثیر ساده زیستی امام قرار گرفتم.

احمد الشریف، امام جماعت مسجد شهر شینیانگ چین در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تشریح وضعیت مسلمانان در چین گفت: صد هزار مسلمان در استان لئونین که در شمال شرق چین و نزدیک ژاپن قرار دارد زندگی می کنند و بیست و سه مسجد در این استان فعال هستند.
وی با بیان این که این استان یک مدرسه اسلامی فعال دارد، افزود: دوره های کوتاه مدت اسلامی در بعضی از مساجد برای علاقه مندان به این دین آسمانی برگزار می شود.
این مبلغ مذهبی اظهار داشت: ایران یک کشور قدیمی است که از گذشته رابطه صمیمانه ای با چین داشته و مراودات بسیاری بین این دو کشور باستانی وجود دارد.
احمد الشریف ضمن اشاره به نهضت های بیداری اسلامی، اظهار امیدواری کرد که نتایج این نهضت ها به سود اسلام و مسلمانان باشد.
وی درباره نحوه تبلیغ دین اسلام و گسترش آن در چین، تصریح کرد: شرایط هر کشوری متفاوت است و می توان از مساجد و مدارس اسلامی برای تبلیغ اسلام بهره جست.
احمد الشریف از قم به عنوان یکی از مراکز مذهبی جهان نام برد و گفت: شهر مقدس قم یکی از مراکز مذهبی ایران است که قدمت دیرینه ای داشته و یک شهر علمی و مذهبی محسوب می شود.
وی با بیان این که وجهه مذهبی شهر قم بیشتر از شهرهای تهران و اصفهان است گفت با حضور در قم به راحتی می توان به فضای معنوی آن پی برد.
این مبلغ مذهبی با اشاره به بازدید از منزل امام خمینی و همچنین کاخ سعد آباد افزود: ساده زیستی امام راحل و مقایسه آن با زندگی تجملاتی شاه مخلوع ایران واقعا ما را تحت تاثیر قرار داد.
امام جماعت مسجد شینیانگ همچنین با اشاره به سابقه کهن علمی دانشمندان اسلامی در ایران کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی را یکی از مصادیق این موضوع دانست و بیان داشت: بازدید از این کتابخانه برای ما بسیار جذاب و قابل استفاده بود

انتهای پیام /*