کنترل نمای ساختمانهای اطراف بیت حضرت امام در جماران

با توجه به اهمیت نمای ساختمان ها در شکل دهی به سیمای شهری و حفظ بافت های قدیمی و تاریخی شمال تهران، نمای کلیه ساختمان های واقع در محدوده تاریخی حریم بیت حضرت امام خمینی(س) کنترل می شود.

کد : 31196 | تاریخ : 24/07/1391

به گزارش پرتال امام خمینی به نقل از خبرگزاری ایلنا، تمامی مالکان در صورتی که بخواهند اقدام به ساخت و ساز کنند، باید طرح نمای پیشنهادی خود را به دفتر طرح‌های شهری شهرداری منطقه یک ارائه دهند و تأییدیه کمیته نما و منظر شهری را در خصوص طرح نما دریافت کنند.
محمدتقی میرشکاریان معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه یک با اعلام این خبر اظهار داشت: از آذرماه سال گذشته، اجرای طرحی در خصوص کنترل نمای بناهای در حال ساخت در منطقه یک آغاز شده است که جهت اجرای این طرح، اولویت بندی‌هایی در نظر گرفته شده و در حال حاضر محدوده تاریخی جماران و حریم بیت حضرت امام(س) نیز به اولویت‌ها و محدوده‌های نیازمند کنترل افزوده شده است.
وی افزود: با اجرایی شدن این طرح، کنترل نمای ساختمان‌های در حال ساخت و یا در مرحله اخذ پروانه با توجه به موقعیت خاص محدوده تاریخی جماران و در نظر گرفتن موقعیت قرارگیری بنا‌ها نسبت به بیت حضرت امام خمینی(س) صورت خواهد پذیرفت تا هماهنگی بصری لازم میان معماری ساختمان‌های جدید با بافت و زمینه موجود ایجاد شود.
میرشکاریان تصریح کرد: تمامی مالکین در صورتیکه بخواهند اقدام به ساخت و ساز کنند، باید طرح نمای پیشنهادی خود را به دفتر طرح‌های شهری شهرداری منطقه یک ارائه دهند و تأییدیه کمیته نما و منظر شهری را در خصوص طرح نمادریافت کنند در غیر اینصورت انجام عملیات ساختمانی امکان‌پذیر نخواهد بود.
این مقام مسئول خاطر نشان ساخت: در نماهای ساختمانی شاخص‌هایی چون استفاده از مصالح هماهنگ با معماری بومی منطقه، استفاده از الگو‌ها و فرم‌های به کار گرفته شده در ساختمان‌های واجد ارزش در محدوده تاریخی جماران و... باید در نظر گرفته شود تا تعارض ایجاد نشود.

انتهای پیام /*