حجت الاسلام شاهمرادی در پی درگذشت استاد خرمی نژاد؛

تعهد استاد به امام و انقلاب وجهه متمایزی به ایشان بخشید

سید جمال الدین خرمی نژاد، از هنرمندان متعهد و علاقه مند به امام و انقلاب بود و آثار متعددی از حضرت امام و یادگار گرامی ایشان به خاطره هنردوستان سپرده است.

کد : 31204 | تاریخ : 24/07/1391

استاد خرمی نژاد نقاش، گرافیست و تذهیب‌کار برجسته ایرانی که تصویرگری تمثال حضرت امام را نیز در کارنامه هنری خود دارد، شب گذشته در اثر ایست قلبی در سن 67 سالگی در تهران درگذشت.

به گزارش پرتال امام خمینی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، حجت الاسلام شاهمرادی اظهار داشت: استاد خرمی نژاد پس از رحلت حضرت امام خمینی(س)، به طور مداوم با موسسه فرهنگی-هنری عروج به همکاری پرداخت و آثار متعدی به این موسسه اهدا نمود.
مدیرعامل موسسه فرهنگی-هنری عروج در این باره گفت: استاد سید جمال‌الدین خرمی نژاد، یکی از هنرمندان بنام و درجه یک این مرز و بوم و استاد ممتاز هنرهای تجسمی، آبرنگ، رنگ و روغن و آکرولیک بود.
حجت الاسلام شاهمرادی افزود: ایشان علاوه بر خدمتی که به تعالی هنر کشور کرد، از شروع انقلاب هنر خود را در راستای انعکاس انقلاب، امام و شهدا به کار برد و خدمات بزرگی در این زمینه بجا آورد.
وی با اشاره به برخی آثار معروف استاد خرمی نژاد، از جمله نقاشی معروف امام، هنگام ورود به ایران و کارهای متعدد وی در موزه شهدا گفت: تعهد ایشان به امام، انقلاب و به خصوص در دوران جنگ با خلق آثاری در قالب نقاشی، پوستر و... وجهه متمایزی به ایشان بخشید.
شاهمرادی اظهار داشت: استاد اواخر عمر خود بدون اینکه سفارشی داشته باشند، پرتره‌ای از حضرت امام کشید و به سید حسن آقا اهدا کردند که اکنون در موزه امام به نمایش گذاشته شده است. البته در همان دوران سید حسن آقا نیز به پاس خدمات ایشان به امام و انقلاب به منزل استاد رفت و از وی تجلیل و قدردانی نمود.
وی با اشاره به سابقه همکاری استاد خرمی نژاد با موسسه، به ویژه پس از رحلت امام خمینی(س) اظهار داشت: یکی از آثار به یاد ماندنی ایشان، تذهیب زیبای وصیت نامه امام راحل است. وصیت نامه امام، به وسیله استاد کیخسرو خروش به تحریر در آمد و استاد خرمی نژاد هم آن را تذهیب نمودند.
مدیرعامل عروج فیلم به بیان خاطره‌ای از استاد خرمی نژاد پرداخت و بیان کرد: به یاد دارم ایشان عکس تنها فرزند دکتر منافی را که در 16 سالگی به شهادت رسیده بود به تصویر کشید و به پدر اهدا نمود. زمانی که پرتره را به دکتر منافی اهدا می‌کرد، گفت: «از وقتی کار را آغاز کردم تا وقتی که آن را به پایان رساندم، اشک می‌ریختم.»
وی همچنین افزود: یکی از کارهای بی‌بدیل ایشان که به سفارش شخص بنده به اتمام رساندند، مجموعه‌ای شامل بر 50 اثر از طبیعت ایران بود که با نام «ایران، سرزمین آب و رنگ» منتشر شد و نه تنها در ایران، در دیگر کشورهای جهان نیز مورد استقبال واقع شد.
حجت‌الاسلام شاهمرادی در پایان خاطر‌نشان کرد: استاد جزو افرادی بود که علی‌رغم ناملایمات فراوانی که گاه و بی‌گاه می‌دید، در تعهد و علاقه خود به امام و اصل انقلاب، ذره‌ای تزلزل نشان نداد و در پایبندی به این امور فردی مثال زدنی بود.

انتهای پیام /*