بازدید کشیشان کاتولیک از بیت تاریخی امام خمینی در قم

بیت تاریخی حضرت امام خمینی در شهر قم شهریورماه سال جاری همچون سال های پیشین میزبان علاقمندان و زائران بسیاری بود

کد : 31229 | تاریخ : 29/07/1391

به گزارش پرتال امام خمینی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، محمد روحانی مسئول فرهنگی بیت تاریخی امام خمینی در قم اظهار داشت: با پایان یافتن ماه مبارک رمضان، از اواخر مرداد ماه و نیز شهریورماه  بار دیگر بازدید از بیت حضرت امام(س) در شهر قم در قالب گروه­‌های پرشمار از داخل و خارج از کشور ادامه یافت که در مقایسه با سال گذشته شمار بازدیدکنندگان افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در جریان این بازدیدها بیش از 1500 نفر از شیعیان ساکن در حوزه خلیج فارس و عراق و لبنان به صورت خانوادگی و یا کاروانی برای بازدید مراجعه کرده‌­اند. همچنین سه گروه از دانش‌­آموزان پیشاهنگ لبنانی که مهمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران بودند، به همراه میزبانان ایرانی خود از بیت امام بازدید به عمل آوردند. در هفته آخر شهریور ماه ده نفر از اساتید علوم اسلامی دانشگاه‌­های مالزی که جهت گذراندن دوره‌­های کوتاه مدت فقه و حقوق در جامعة المصطفی به ایران آمده بودند برای بازدید از بیت حضور پیدا کردند.

روحانی افزود: در بخش داخلی حضور کاروان­‌های متشکل از خانواده معظم شهدا، ایثارگران و دیگر اقشار ملت به صورت انفرادی و خانوادگی قابل توجه بود. همچنین در هفته اول شهریور ماه حدود 2000 نفر از دانشجویان دانشکده افسری به همراه فرماندهان و مسئولان عقیدتی  سیاسی و 400 نفر از نیروهای صنایع دفاعی در قالب پنج گروه جهت بازدید در بیت امام حاضر شدند.

وی خاطر نشان ساخت: مجموع بازدیدکنندگان داخلی و خارجی در شهریور ماه بالغ بر شش هزار نفر است. در این بازدیدها ضمن گفت‌وگو و تبادل نظر و توضیحات راهنما پیرامون بیت امام و سابقه تاریخی آن و بیان مبارزات حضرت امام در شهر مقدس قم به سؤالات بازدیدکنندگان پاسخ داده شده است. همچنین کتاب همراه با امام در شهر قم به زبان‌­های اردو، فارسی، عربی و انگلیسی و نیز پوسترهای مربوطه توزیع گردیده است. ده تن از کشیش ­های بندیکتی کلیسای کاتولیک نیز از جمله بازدیدکنندگان بیت امام بودند.

مسئول فرهنگی بیت تاریخی امام خمینی در قم در پایان یادآور شد: نکته قابل توجه، ابراز احساسات و شوق بازدیدکنندگان است که حاکی از علاقه و احترام ایشان به جایگاه و منزلت حضرت امام(س) در میان مردم و فرهیختگان جهان اسلام است.

انتهای پیام /*