کشتار زائران خانه خدا

حج در حیات سیاسی و اجتماعی مسلمانان، بلکه در سرنوشت بشر نقشی بسیار ارزنده دارد. نخستین خانه‏ای که برای مردم بنا گردیده و مشعل هدایت انسان خوانده شده، کعبه است.

کد : 31253 | تاریخ : 30/07/1391

ماه ذی الحجة الحرام، ماه مهمانی خدا، ماه وصال عاشقان به معشوق در راه است. حج گزاران که به مهمانی خدا دعوت شده ‏اند، آماده می‏شوند تا در ضیافت خاص الهی شرکت جویند. آنان که به ندای ابراهیم خلیل الرحمان لبیک گفته‏اند، به سفری عازم اند که همه شعور و آرزوست ؛ آرزوی رسیدن به معشوق تا با طواف کعبه، عهد و پیمان با ابراهیم بت شکن ببندند که دیگر جز کعبه به گرد چیزی نگردند و با کشتن قربانی در منا، همه مظاهر غیرالهی را سر ببرند و با پرتاب سنگ به سوی شیطان، از هر چه رنگ غیر خدایی و شرک دارد برائت جویند و با شرکت در اجتماع پرشکوه و کنگره عظیم حج تمام عوامل اختلاف‏انگیز را کنار گذاشته، در برابر کفر جهانی یگانه شوند و با وحدت خود، عزّت اسلامی را نمایش داده، پشت کفر را بلرزانند.

حج در حیات سیاسی و اجتماعی مسلمانان، بلکه در سرنوشت بشر نقشی بسیار ارزنده دارد. نخستین خانه‏ای که برای مردم بنا گردیده و مشعل هدایت انسان خوانده شده، کعبه است. امام خمینی(س) می‏فرماید: " یک همچو مجلسهایى که اسلام درست کرده، مثل حج، هیچ قدرتى نمى‏تواند درست بکند، هیچ قدرتى. همه ممالک اسلامى و سران ممالک اسلامى جمع بشوند که نیم میلیون جمعیت را یک جایى ببرند، نخواهند موفق شد... این اجتماعات، اجتماعات سیاسى است، اجتماعى است. باید در این اجتماعات، گویندگان، نویسندگان همه بلاد مسلمین در آنجا مسائل اسلام را، مسائل مسلمین جهان را [بگویند، بنویسند.] گرفتاریهایى که دارند مسلمین؛ از دست کى گرفتارى دارند؛ با آن باید چه بکنند؛ ... کوشش کنند در وحدت کلمه."(صحیفه امام، ج‏10، ص:125و 126)

در جای دیگر می‏فرماید: "در حج.... باید بررسى از اوضاع مسلمین در هر سال بشود که مسلمین در چه حال هستند، بین خودشان با حکومت‏ها چه وضعى است، بین حکومت‏ها با قدرتهاى شیطانى دیگر چه وضعى است، بین خود ملت‏ها با خود ملت‏ها چه وضعى است، بین روحانیونى که در بلاد متفرقه مسلمین هستند با وضع حج چه وضعى دارند.

اینها امورى است که باید رسیدگى به آن بشود و حج براى همین امور است. حج براى این است که مشکلات یک سال مسلمین را بررسى کنند و در صدد رفع مشکلات برآیند. آن طوری که آخوندهای درباری منطقه و غیرمنطقه می گویند که حج باید از جهات سیاسی خارج باشد... اینها نمى‏دانند که این سفر حج و این حج براى این مسائل بوده است، براى قیام ناس بوده است، براى این بوده است که مسلمین مشکلات مسلمین را درک کنند و در رفعش کوشش کنند، براى این بوده است که بین مسلمین اخوت و مودت پیدا بشود."(صحیفه امام، ج‏18، ص:51و52)

کشتار زائران خدا از جنبه‌های گوناگون باید به نگرش درآید و آثار آن بررسی شود. لکن در همه حال نباید این واقعیت بزرگ فراموش شود که ارتکاب این جنایت به دستور آمریکا و توسط عامل سرسپرده‌اش حکومت سعودی، نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(س) در گستره سرزمین‌های اسلامی به صورت نهضت و انقلاب جهانی اسلام به بار نشسته و شاخ و برگ‌های انبوه و میوه‌های سرشار داده است و قدرت‌های استکباری و عوامل و مهره‌هایشان را به شدت به خوف و هراس افکنده است، به گونه‌ای که سراسیمه و پرشتاب، ‌دست به جنایتی می‌آلایند که نه تنها موج اسلام‌گرایی را در منطقه مهار نمی‌نماید و ارزش‌ها و آثار شگرف انقلاب اسلامی را پنهان نمی‌دارد، ‌که بر گسترش آن می‌افزاید، و این واقعیتی است که آن را حضرت امام خمینی(س) در رهنمودهایی که در پیش روی دارید،‌ به زیبایی تبیین می‌کند.

پیام استقامت و مظلومیت شما و زائران عزیزتر از جانمان را از کنار کعبه مظلوم و حرم خون‏آلود خدا شنیدم. سلام خالصانه این جانب و همه ملت ایران را به همه عزیزانى که در کنار خانه خود و حرم امن خدا مورد تهاجم و گستاخى اجیرشدگان شیطان بزرگ، یعنى آمریکاى جنایتکار قرار گرفته‏اند، ابلاغ کنید. این حادثه بزرگ نه تنها احساسات و عواطف ملت ایران را که یقیناً دل همه آزادگان جهان و ملتهاى اسلامى را جریحه‏دار و متألم ساخته است ولى براى ملت بزرگ و قهرمانى همچون مردم عزیز کشورمان که تجربه چندین ساله انقلاب را دیده‏اند و نقاب از چهره‏ها و نیرنگهاى ایادى امریکا چون شاه و صدام را در حمله به عزاداران حسینى و آتش زدن قرآنها و مساجد برداشته‏اند، این حوادث غیر مترقبه و شگفت‏آور نیست که دوباره دست کثیف امریکا و اسرائیل از آستین ریاکاران و سردمداران کشور عربستان و خائنین به حرمین شریفین  به درآید و قلب بهترین مسلمانان و عزیزان و میهمانان خدا را نشانه رود و مدعیان سقایت حاجّ و عمارت مسجد الحرام، خیابانها و کوچه‏هاى مکه را از خون مسلمانان سیراب کنند. ما در عین حال که شدیداً متأثر و عزادار از این قتل عام بى‏سابقه امت محمد- صلى اللَّه علیه و آله و سلم- و پیروان ابراهیم حنیف و عاملین به قرآن کریم گردیده‏ایم ولى خداوند بزرگ را سپاس مى‏گزاریم که دشمنان ما و مخالفین سیاست اسلامى ما را از کم عقلان و بیخردان قرار داده است، چرا که خودشان هم درک نمى‏کنند که حرکتهاى کورشان سبب قوّت و تبلیغ انقلاب ما و معرف مظلومیت ملت ما گردیده است و در هر مرحله‏اى سبب ارتقاى مکتب و کشورمان را فراهم کرده‏اند که اگر از صدها وسیله تبلیغاتى استفاده مى‏کردیم و اگر هزاران مبلّغ و روحانى را به اقطار عالم مى‏فرستادیم تا مرز واقعى بین اسلام راستین و اسلام امریکایى و فرق بین حکومت عدل و حکومت سرسپردگان مدعى حمایت از اسلام را مشخص کنیم، به صورتى چنین زیبا نمى‏توانستیم، و اگر مى‏خواستیم پرده از چهره کریه دست نشاندگان آمریکا برداریم و ثابت کنیم که فرقى بین محمد رضا خان و صدام امریکایى و سران حکومت مرتجع عربستان در اسلام‏زدایى و مخالفتشان با قرآن نیست و همه نوکر امریکا هستند و مأمور خراب کردن مسجد و محراب و مسئول خاموش نمودن شعله فریاد حق طلبانه ملتها، باز به این زیبایى میسر نمى‏گردید، و همچنین اگر مى‏خواستیم به جهان اسلام ثابت کنیم که کلیدداران کنونى کعبه لیاقت میزبانى سربازان و میهمانان خدا را ندارند و جز تأمین امریکا و اسرائیل و تقدیم منافع کشورشان به آنان کارى از دستشان برنمى‏آید، بدین خوبى نمى‏توانستیم بیان کنیم و اگر مى‏خواستیم به دنیا ثابت کنیم که حکومت آل سعود، این وهابیهاى پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‏اند، به این اندازه که کارگزاران ناشى و بى‏اراده حاکمیت سعودى در این قساوت و بى‏رحمى عمل کرده‏اند، موفق نمى‏شدیم و حقا که این وارثان ابى سفیان و ابى لهب و این رهروان راه یزید روى آنان و اسلاف خویش را سفید کرده‏اند.(صحیفه امام، ج‏20، ص:349و350)

انتهای پیام /*