در آستانه هفته بسیج دانش آموزی، در حرم مطهر امام راحل(س) برگزار شد؛

تجدید میثاق دانش آموزان بسیجی با آرمان های امام خمینی(س)

کد : 31290 | تاریخ : 06/08/1391

مراسم تجدید میثاق جمعی از اعضای بسیج دانش آموزی استان تهران در حرم مطهر امام خمینی(س) برگزار شد.
به گزارش پرتال امام خمینی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در این مراسم که با استقبال دانش آموزان از حسین هژبری، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، و حسین ممتحن، مسئول سازمان بسیج دانش آموزی برگزار شد، میهمانان، با اهدای تاج گل و قرائت فاتحه به روح پرفتوح امام راحل، با آرمان‌های امام و انقلاب تجدید بیعت کردند.
در ادامه این مراسم و پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم، مسئول سازمان بسیج دانش آموزی با ارسال درود و سلام به روح مطهر و منور حضرت امام(س) به ایراد سخنان خود پرداخت.
سرهنگ حسین ممتحن گفت: خدا را شکر می‌کنیم که دوران جوانی و میانسالی خودمان را در خدمت آن رهبر بزرگ انقلاب و بنیان گذار جمهوری اسلامی گذراندیم.
وی ادامه داد: حضرت امام با نفس قدسی و روح مسیحایی خودشان، چنان تحولی در جامعه دانش آموزی دوران انقلاب و دفاع مقدس ایجاد کردند که این جوانه‌های پرورش یافته در دوران انقلاب و دفاع مقدس یکی یکی خود را معرفی کردند.
ممتحن در ادامه یاد و نام 36 هزار دانش آموز شهید دوران دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: اگر نگاهی گذرا به تک تک دانش آموزان شهید دوران مقدس بیاندازیم، همه آنها را الگوها و اسوه‌های زندگانی و عمل خود خواهیم یافت.
وی سپس با ذکر خاطراتی از شهید محمد حسین فهمیده، مرحمت بالازاده، مهرداد عزیزاللهی، سهام خیام و ناهید فاتحی کرجو، خاطر نشان کرد: ما هم امروز با شما دانش آموزان عزیز، شما دختران و پسران وفادار به آرمان‌های امام عزیز و انقلاب اسلامی جمع شده‌ایم تا تجدید میثاقی دوباره داشته باشیم با امام سفرکرده خویش.
پس از ممتحن، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به سخنرانی خود پرداخت و پس از عرض سلام و درورد به پیشگاه امام و شهیدان، نام و یاد 36 هزار دانش آموز و 4 هزار معلم شهید را گرامی داشت.
حسین هژبری در ادامه به بیان نکاتی پرداخت و گفت: نکته اول آن‌ که دشمنان پیامبر بدانند که هرچه از این شیطنت‌ها و خیانت‌ها به خرج دهند، پیامبر در دل و جان امت عزیزتر می‌شود.
وی به حرم مطهر امام راحل اشاره کرد و خطاب به دشمنان اسلام افزود: اگر می‌خواهید بدانید پیامبر تا چه اندازه برای ما اهمیت دارد به عنوان نشانه ببینید این خانه چقدر برای ما اهمیت دارد. مقام معظم رهبری فرمودند من کجا و قنبر، غلام علی کجا؟ امام هم اگر می‌خواستند در مورد پیامبر چیزی بگویند حتما می‌گفتند من کجا و ابوذر و سلمان پیامبر کجا؟ کافی است 14 خرداد به اینجا سری بزنید تا ببینید چه استقبال و شور و شوقی در اینجا حکم فرماست.
هژبری سپس با تشکر از تولیت حرم امام اضافه کرد: صلوات خلاصه اصول اعتقادات ماست. شما در همه عالم از باسواد و بی سواد یک نفر را پیدا نمی‌کنید که به یکی از پیامبران خدا توهین کند. اگر دشمنان این چنین توهین می‌کنند دلیلی بر کج فهمی اصول و معارف دینی آنهاست. ما می‌دانیم که نام احمد نام جمله انبیاست، چون که صد آمد، نود هم پیش ماست.
وی همچنین با اشاره به عید مبارک قربان، حضرت اسماعیل را نمونه یکی بسیجی واقعی عصر ابراهیم(ع) خواند و گفت: اسماعیل که از «فهمیده» های زمان خود بود و با صبر و استقامت از آزمون الهی با نمره بیست خارج شد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش سپس خاطره‌ای از شهید مطهری بیان کرد و افزود: شهید مطهری وقتی پس از بازگشت از پاریس حال امام را برای دانش آموزان شرح می‌داد، گفت: من آنجا مردی را دیدم که به چهار چیز ایمان داشت: به هدف خود، به راه خود، به قوم خود و از همه مهم‌تر به پروردگار خود. همه ما باید سعی کنیم این چهار چیز را در زندگی خود پررنگ کنیم.
هژبری در پایان، با اشاره به روز عرفه با قرائت بندهایی از دعای پرفیض عرفه به سخنان خود خاتمه داد.

انتهای پیام /*