احترام به بزرگترها در شماره 503 «دوست خردسال»

کد : 31300 | تاریخ : 07/08/1391

به مادرم گفتم: «شما که پایتان درد نمی‌کند، چرا یواش آمدید؟»
مادرم گفت: «خانم کمالی همسایه ما است. او از همه ما بزر گتر است. من سعی کردم در کنار او راه بیایم تا اگر به کمک احتیاج داشت، کنارش باشم. احترام به بزر گترها و همسایه ها، کار خوبی است. آنقدر خوب که خدا را شاد می کند.»
گفتم: «اما من تند تند پله ها را پایین آمدم!»
مادرم گفت: «دفعه بعد خوب می دانی که باید چه کار کنی!»
گفتم: «بله مادرجان! خوب می دانم!»

 آنچه خواندید بخشی از داستان فرشته ها در شماره 503 هفته نامه «دوست خردسال» بود که به تازگی انتشار یافته است.

 در ابتدای این شماره داستان زیبای «برنده» را می خوانید، داستانی که نشان می دهد برنده کسی است که به دیگران کمک می کند و دوستان جدید پیدا می کند، نه کسی که فقط به فکر خود است. «تولد ماه» شعری از محمد حسن حسینی و قسمت آخر داستان مصور و خواندنی «پسر حواس پرت» با تصویرگری مانا نیستانی هم از بخش های دیگر این شماره 26 صفحه ای دوست خردسال است.

 بازی، جدول، نقاشی و کاردستی هم از بخش های مورد علاقه خردسالان است که مانند همیشه در این شماره نیز درنظر گرفته شده است. باز هم شعر کودکانه ای با عنوان همیشگی ترانه ها از مصطفی رحماندوست، تزئین بخش صفحه آخر این شماره دوست خردسال است.

 در اولین صفحه، داخل جلد ، یا این پیغام روبرو خواهید شد: «پدر و مادر عزیز، مربی گرامی؛ این مجموعه ویژه خردسالان طراحی شده است. علاوه بر جنبه های آموزشی، تفریحی و سرگرمی، افزایش مهارت های عملی خردسالان از اهداف اصلی آن است. بریدن، جداکردن، رنگ آمیزی، حتی خط خطی کردن و هرگونه فعالیت پیش بینی نشده از طرف کودک، می تواند یه ایجاد ارتباط، اعتماد به نفس، شادی و رشد خلاقیت او کمک کند. او را در شیوه استفاده از مجله آزاد بگذاریم. تنها به عنوان پیشنهاد و راهنمایی، در بعضی از صفحات مجله، توضیحات کوتاهی ارائه شده است.»

 سردبیری این مجموعه بر عهده افشین اعلا و مرجان کشاورزی آزاد بوده و تصویرگر و صفحه آرای آن به ترتیب محمد حسین صلواتیان و مجتبی صلواتیان می باشند. صاحب امتیاز و مدیر مسئول «دوست خردسال»، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) است و لیتوگرافی و چاپ این مجموعه زیر نظر موسسه چاپ و نشر عروج به انجام می رسد.

 این مجله هم اکنون با قیمت 1000 تومان در فروشگاه های محصولات فرهنگی و هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) و دیگر نمایندگی‌های مجاز در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 برای سفارش یا کسب اطلاع بیشتر نیز می توانید با شماره تماس های 66701297 و 66706833 تماس حاصل فرمائید.

انتهای پیام /*