«سال های حادثه» بخشی از زندگی امام خمینی(س) را به تصویر می کشد

داستان سریال سال های حادثه درباره ی احمد علی، کودکی 10 ساله است که پدرش در درگیری ها اوایل انقلاب ناپدید شده است او در یکی از روستاهای ایران زندگی می کند و عاشقانه امام(س) را دوست دارد و یکی از آرزوهایش این است که ایشان را از نزدیک ملاقات کند.

کد : 31307 | تاریخ : 08/08/1391

سریال «سال‌های حادثه» پیشتر به عنوان یک فیلم ویدئویی بلند در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان شرکت کرد و اکنون به سفارش گروه خردسال‌، کودک و نوجوان شبکه تهران برای ایام دهه فجر به صورت یک سریال 10 قسمتی آماده می‌شود.

مدیر گروه خردسال‌، کودک و نوجوان شبکه تهران معتقد است: «سال‌های حادثه» اولین سریالی است که درباره‌ی ارتباط مستقیم حضرت امام(س) با کودکان ساخته می‌شود.

به گزارش پرتال امام خمینی به نقل از خبرگزاری ایسنا، محبوبه سمیعی زفرقندی، درباره‌ی ساخت سریال‌هایی چون «سال‌های حادثه» برای کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: تاکنون فقط در مرکز پویانمایی صبا، انیمیشنی کوتاه در هشت دقیقه با عنوان «دست‌های مهربان» تولید شده و غیر از آن کاری ساخته نشده است‌؛ البته ممکن است درباره زندگی سیاسی یا اجتماعی حضرت امام خمینی(س)، مستندها و یا فیلم‌هایی تولید شده باشد اما ارتباط مستقیم حضرت امام(س) با کودکان در این سریال اولین بار است که به کارگردانی سعید چاری پرداخته شده است.

او در ادامه با بیان اینکه بیش از 80 درصد سریال «سال‌های حادثه» واقعی است و بر اساس حوادثی است که در سال‌های 60 اتفاق افتاده است‌، افزود: بیش از دو سوم داستان این سریال دوران کودکی احمد علی را نشان می‌دهد که پدرش در مبارزات انقلاب اسلامی که پیرو خط امام(س) بوده، شهید می‌شود. بخش‌هایی از این سریال نیز به صورت داستان به آن اضافه شده است.

سمیعی با بیان اینکه سریال «سال‌های حادثه» مناسب گروه کودک است، خاطرنشان کرد:‌ 80 درصد از این سریال در ارتباط با دوران کودکی احمد علی است. کودکانی که در آن موقع کودکی می‌کردند‌، درگیر مسائل جنگ و حوادث و اتفاقات دوره‌ای بودند که آن زمان بر جامعه حاکم بوده است.

مدیر گروه خردسال، کودک و نوجوان شبکه تهران همچنین هدف از ساخت و پخش این سریال را نمایش کودکی آن کودک با آن شرایط خاص دانست و خاطرنشان کرد: این سریال همچنین می‌تواند آموزشی برای کودکان امروز باشد و آنها با کودکان دو نسل گذشته که در شرایط سختی‌ قرار داشتند، آشنا شوند.

سمیعی در بخشی دیگری از گفت‌وگوی خود درباره‌ی آشنایی مخاطب کودک و نوجوان از شخصیت‌های بزرگ در قالب سریال اظهار کرد: ساخت اینگونه سریال‌ها قطعا در آشنا شدن مخاطب کودک با یک شخصیت بزرگ تاثیر دارد. در حال حاضر منابع کمی در حوزه ادبیات داستانی و نمایشی داریم که به آن بپردازیم. زمانی که این منابع در قالب فیلم یا سریال قرار می‌گیرند و چهره‌های آنها تصویر می‌شود، تاثیرگذار خواهد بود.

مدیرگروه خردسال کودک و نوجوان شبکه تهران در پایان درباره روند ساخت سریال «سال‌های حادثه» گفت: اکنون سکانس‌های آخر این سریال باقی‌ مانده است که تصویربرداری خواهد شد.

سریال «سال‌های حادثه» برای پخش در ایام دهه فجر به کارگردانی سعید چاری برای شبکه تهران آماده می‌شود. محمد آزادی به عنوان بازیگر نقش امام(س) در این سریال ایفای نقش می‌کند.

انتهای پیام /*