در کتابخانه ملی صورت می گیرد

تحلیل مواضع سیاسی مراجع تقلید در آغاز نهضت امام خمینی(س)

دومین نشست از سلسله نشست های پنجاهمین سال شروع نهضت امام خمینی(س) با موضوع «مواضع سیاسی مراجع تقلید در آغاز نهضت امام خمینی(س)» در کتابخانه ملی برگزار می شود.

کد : 31346 | تاریخ : 15/08/1391

به گزارش پرتال امام خمینی به نقل از خبرگزاری ایبنا،‌ دومین نشست از سلسله نشست‌های پنجاهمین سال شروع نهضت امام خمینی(س) با موضوع «مواضع سیاسی مراجع تقلید در آغاز نهضت امام خمینی(س)» در سالن‌ همایش‌های کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.
این نشست ساعت 10 صبح 16 آبان آغاز می‌شود و حجت‌الاسلام سید مهدی طباطبایی در آن سخنرانی می‌کند.
محمدجواد مرادی‌نیا، مدیر مرکز پژوهش‌های ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی سازمان اسناد و کتابخانه ملی و مدیر نشست‌های پنجاهمین سال شروع نهضت امام خمینی(س) پیش از این اعلام کرده است: تصمیم گرفته‌ایم حوادثی را که در نهایت منجر به سقوط حکومت پهلوی و برقراری نظام جمهوری اسلامی شد مورد بازخوانی قرار دهیم. در این بازخوانی سعی داریم با نگاهی علمی وقایع آن دوران را مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم و ابهاماتی که احیانا برای نسل جوان وجود دارد، پاسخ دهیم. این نشست‌ها به صورت ماهانه تا آبان ماه سال 1391 ادامه خواهد داشت. 
نخستین نشست از سلسله نشست‌های پنجاهمین سال شروع نهضت امام خمینی(س) با موضوع «علل و فرایند مخالفت روحانیت با مصوبه اصلاح قانون انجمن‌های ایالتی و ولایتی در سال 1341» 29 مهر ماه برگزار شد.

انتهای پیام /*