معرفی شماره دوم و سوم فصلنامه ژرفا پژوه

شماره دو و سه، فصلنامه علمی، فرهنگی، تاریخی، سیاسی "ژرفا پژوه" ویژه زمستان و بهار 94-93، مشتمل بر مقالات تخصصی، توسط پژوهشکده امام خمینی (س) و انقلاب اسلامی، به چاپ رسید.

کد : 73147 | تاریخ : 27/10/1394

به گزارش پایگاه پژوهشی و اطلاع رسانی امام خمینی (س)، مطالعه موضوعی منابع کشف الاسرار امام خمینی (س)، کارکرد سیاسی هیات های مذهبی در ایران، تاریخچه تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، پیامدهای اعتصاب دو ماهه مطبوعات در سال 1357،  از جمله مقالات این شماره ی فصلنامه است. 

حمید بصیرت منش در مقاله "مطالعه موضوعی منابع کشف الاسرار امام خمینی (س)" می‌نویسد: «امام خمینی (س) در تالیف کتاب کشف الاسرار برای پاسخ گویی به شبهات مطرح شده در جزوه چهل صفحه ای اسرار هزار ساله، با احساس مسئولیتی شگرف و  در مدتی کوتاه، به خلق اثری نائل شد که از اهمیت بسیاری برخوردار است.این کتاب علاوه بر آنکه توانایی علمای اسلام و مکتب تشیع در دفاع از اعتقادات اسلامی و شیعی را به نمایش می گذارد، در شناخت دقیق تر و بیشتر ما از سیر تحول فکری امام خمینی (س) بسیار سودمند است.»

"تاریخچه تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران"، نیز از مقالاتی است که به سیر تاریخی تدوین قانون اساسی در آستانه پیروزی انفلاب اسلامی توسط امام خمینی (س) می پردازد.همچنین ذیل این مقاله جریانات مختلف و منازعات گوناگون پیرامون تصویب قانون اساسی نیز آمده است.

همچنین در مقاله "نقش شورای انقلاب در تحولات ایران (1359-1357)" با رویکرد نوینی به بررسی این برهه تاریخی ایران پرداخته شده و نحوه شکل گیری شورای انقلاب و کارکرد آن در نهادینه کردن نظام جمهوری اسلامی ایران مورد تحلیل و واکاوی قرار گرفته است.

فصلنامه تخصصی ژرفا پژوه  که پژوهشکده امام خمینی (س) و انقلاب اسلامی صاحب امتیاز آن است، دکتر "محسن بهشتی سرشت" مسئولیت مدیرمسئولی و دکتر "محمدسالار کسرایی" سردبیری آن را برعهده دارد. دکتر محسن بهشتی سرشت، دکتر اسماعیل حسن زاده، دکتر محمدسالار کسرایی، دکتر عباس کشاورز، دکتر سعید معیدفر، دکتر علیرضا ملایی توانی، دکتر مهدی انصاری، دکتر حمید بصیرت منش، دکتر علی محمد حاضری، دکتر حسن حضرتی، دکتر امیر عظیمی دولت آبادی، اعضای هیئت تحریریه این فصلنامه می باشند و ناشر آن موسسه چاپ و نشر عروج است.

انتهای پیام /*