
16 بهمن- روز مباهله
درآیه 61 ازسوره آل عمران به پیامبر خدا (ص) دستورداده شده است که با کسانی که پیامبری او را نمیپذیرند و با او لجبازی میکنند، مباهله کند. «پس هرکسی که با وجود این علم و دانشی که به تو رسیده، باز هم درباره عیسی با تو سرسختی وجدال کند، به او (آنها) بگو: بیایید تا ما پسران خود را بیاوریم وشما هم پسران خود را. ما زنان خود را بیاوریم وشما زنان خود را. ما اهل خود را بیاوریم و شما اهل خود را. آن وقت به درگاه خدا ناله وزاری کنیم و ازاو بخواهیم بر دروغگویان لعنت فرستد.»
پس از دستورخداوند، پیامبر (ص) درحالی که دست حسن و حسین (ع) را گرفته بود، به همراه فاطمه (س) و علی (ع) پیش عالمان مسیحی که رسالت او را نمیپذیرفتند، رفت. پیامبر(ص) دوزانو بر زمین نشست و یکی از عالمان مسیحی با دیدن این صحنه، هراسان گفت: به خدا قسم، محمد به همان گونه که پیامبران برای مباهله روی زمین مینشینند، نشسته است. او اگر پیامبرنبود با فرزندان وخانوادهاش به مباهله نمیآمد وبا پیروان ویارانش به سوی ما میآمد.» آن وقت همه با هم پیش پیامبر (ص) رفتند وگفتند: «ای ابوالقاسم! ما با تو مباهله نمیکنیم و خواستار صلح وآشتی هستیم.»
19 بهمن- روز نیروی هوایی
ارتش اگر دلش با مردم نباشد، مطمئناً روبروی آنها خواهد ایستاد. اما چه اتفاقی افتاد که ارتش ایران در22 بهمن 1357 با انقلاب اسلامی ایران اعلام همبستگی کرد؟ چرا همافران و پرسنل نیروی هوایی در روز نوزدهم بهمن ماه همان سال، تصمیم گرفتند با حضرت امام (ره) بیعت کنند؟ واقعیت این است که رابطه سربازان، درجه داران وافسران ارتش در دوران انقلاب با آرمانهای انقلاب بسیار قوی و محکم بود. پیامها واعلامیههای انقلابی امام برای پرسنل ارتش چنان موثر واقع می شد که بسیاری ازسربازان ازپادگانها فرارمیکردند وعاشقانه به آغوش ملت انقلابی میپیوستند. اعلام همبستگی همافران وپرسنل نیروی هوایی با امام وانقلاب، بیشتر ازآن جهت مهم بود که پس ازآن، باقیمانده ارتش متوجه شد دیگریارای مقاومت دربرابرامواج خروشان انقلاب را ندارد. دراین روز، زمانی که نظامیان به احترام حضرت امام دست خود را تا جلوی پیشانی بالا آوردند، قلب همه ایرانیان ازهیجان میتپید. آن روز همه فهمیدند که دیگر، فرمانده کل قوا، امام خمینی است.
سیتروئن
این خودرو که درایران به نام «ژیان» معروف است، تنها با دو سیلندر که به صورت خوابیده (تخت) در موتور قرار داشت، حرکت می کرد. نیروی محرک خودرو به چرخهای جلو منتقل می شد و حالت فنری خودروی سیتروئن نیز جالب توجه بود.
[[page 13]]
انتهای پیام /*