مجله کودک 171 صفحه 13

کد : 112922 | تاریخ : 15/11/1383

16 بهمن- روز مباهله درآیه 61 ازسوره آل عمران به پیامبر خدا (ص) دستورداده شده است که با کسانی که پیامبری او را نمی­پذیرند و با او لج­بازی می­کنند، مباهله کند. «پس هرکسی که با وجود این علم و دانشی که به تو رسیده، باز هم درباره عیسی با تو سرسختی وجدال کند، به او (آنها) بگو: بیایید تا ما پسران خود را بیاوریم وشما هم پسران خود را. ما زنان خود را بیاوریم وشما زنان خود را. ما اهل خود را بیاوریم و شما اهل خود را. آن وقت به درگاه خدا ناله وزاری کنیم و ازاو بخواهیم بر دروغگویان لعنت فرستد.» پس از دستورخداوند، پیامبر (ص) درحالی که دست حسن و حسین (ع) را گرفته بود، به همراه فاطمه (س) و علی (ع) پیش عالمان مسیحی که رسالت او را نمی­پذیرفتند، رفت. پیامبر(ص) دوزانو بر زمین نشست و یکی از عالمان مسیحی با دیدن این صحنه، هراسان گفت: به خدا قسم، محمد به همان گونه که پیامبران برای مباهله روی زمین می­نشینند، نشسته است. او اگر پیامبرنبود با فرزندان وخانواده­اش به مباهله نمی­آمد وبا پیروان ویارانش به سوی ما می­آمد.» آن وقت همه با هم پیش پیامبر (ص) رفتند وگفتند: «ای ابوالقاسم! ما با تو مباهله نمی­کنیم و خواستار صلح وآشتی هستیم.» 19 بهمن- روز نیروی هوایی ارتش اگر دلش با مردم نباشد، مطمئناً روبروی آنها خواهد ایستاد. اما چه اتفاقی افتاد که ارتش ایران در22 بهمن 1357 با انقلاب اسلامی ایران اعلام همبستگی کرد؟ چرا همافران و پرسنل نیروی هوایی در روز نوزدهم بهمن ماه همان سال، تصمیم گرفتند با حضرت امام (ره) بیعت کنند؟ واقعیت این است که رابطه سربازان، درجه داران وافسران ارتش در دوران انقلاب با آرمان­های انقلاب بسیار قوی و محکم بود. پیامها واعلامیه­های انقلابی امام برای پرسنل ارتش چنان موثر واقع می شد که بسیاری ازسربازان ازپادگان­ها فرارمی­کردند وعاشقانه به آغوش ملت انقلابی می­پیوستند. اعلام همبستگی همافران وپرسنل نیروی هوایی با امام وانقلاب، بیشتر ازآن جهت مهم بود که پس ازآن، باقیمانده ارتش متوجه شد دیگریارای مقاومت دربرابرامواج خروشان انقلاب را ندارد. دراین روز، زمانی که نظامیان به احترام حضرت امام دست خود را تا جلوی پیشانی بالا آوردند، قلب همه ایرانیان ازهیجان می­تپید. آن روز همه فهمیدند که دیگر، فرمانده کل قوا، امام خمینی است. سیتروئن این خودرو که درایران به نام «ژیان» معروف است، تنها با دو سیلندر که به صورت خوابیده (تخت) در موتور قرار داشت، حرکت می کرد. نیروی محرک خودرو به چرخ­های جلو منتقل می شد و حالت فنری خودروی سیتروئن نیز جالب توجه بود.

[[page 13]]

انتهای پیام /*