مجله کودک 196 صفحه 11

کد : 114130 | تاریخ : 20/05/1384

لطفاً خودتان را معرفی کنید. من عبدالرضا هولکی، 58 ساله و کفاش هستم. چند سال است در این شغل هستید؟ حدود 50 سال، از دوران کودکی، از وقتی 8-9 ساله بودم وارد این کار شدم. کفاشی را از چه کسی یاد گرفتید؟ کباب پخته نگردد مگر به گردیدن. من هم به مرور و در این 50 سال از هر کسی چیزی یاد گرفتم. مدت 35 سال برای دیگران کار می­کردم. الآن برای خودم کار می­کنم. اینجا را اجاره کرده­ام و به کار دوختن کفش­های نو و تعمیرات کفش مشغولم. چند ساعت در روز کار می­کنید؛ درآمدتان چطور است؟ شکرخدا. معمولاً از ساعت 8 صبح تا 9 شب در اینجا هستم و کار می­کنم. خرج و مخارج سنگین است. کفش­ها بیشتر چه ایرادی پیدا می­کنند؟ کفش­های زنانه معمولاً از پاشنه آسیب می­بینند که یا کنده و یا سائیده می­شوند که یا سائیدگی آن را تعمیر می­کنیم و یا کل پاشنه را عوض می کنیم. کفش­های مردانه بیشتر از ناحیه کف آن خراب می­شوند که آن هم یا مشکل سائیدگی دارد و یا مشکل ترک­خوردگی. اگر رویه کفش سالم باشد کف آنرا تعویض می­کنیم و در بعضی از موارد تنها به اضافه کردن یک نیمه کف اقدام می­کنیم. کفش­های بچه­گانه معمولاً چه ایرادی پیدا می­کنند؟ پسر بچه­ها علاقه زیادی به فوتبال دارند. کفش­های آنها علاوه بر سائیدگی کف معمولاً از ناحیه نوک کفش هم زیاد آسیب می­بینند. چه توصیه­ای برای بچه­ها دارید تا عمر کفش­شان بیشتر شود؟ آنرا تمیز نگه دارند و به موقع از واکس استفاده کنند. کفش­ها احتیاج به توجه دارند. آنها تمام سنگینی بدن را تحمل می­کنند. با کمی مراقبت می­توان عمر آنها را بسیار طولانی کرد. در کف بسیاری از کفش­های امروز مقوا بکار رفته است. الآن که فصل تابستان است ممکن است بچه­ها به گردش بروند و با کفش توی رودخانه بروند. در نتیجه وقتی این کفش­ها خیس شوند خود را ول می­کنند و خراب می­شوند. باید بدانیم که اگر جایی از کفش­مان احتیاج به تعمیر داشت به موقع برای تعمیر آن اقدام کنیم و نه اینکه آنرا به حال خود رها کنیم تا جایی که تعمیر آن یا محال و یا خیلی سخت شود. یک کفش ممکن است با قیمت کمی تعمیر شود و به سرعت و دوندگی اسب استاندارد برد نرسید. این حیوان به اسبی پرانرژی و پرتحرک معروف است. متیس سرعت چهار نعل زیادی دارد و به همه رنگ­های تیره مربوط به اسب­ها دیده شده است. متیس اسب خوبی برای مسابقات سرعت در سوارکاری است.

[[page 11]]

انتهای پیام /*