
حتماً متوجه شدهاید که این بازی ویژه جنگ افغانستان تهیه شده است. در این بازی دو منطقۀ درگیر جنگ و دیگری منطقۀ سبز و خرم وجود دارد که همه برای آیندۀ افغانستان منطقه دوم را آرزو میکنیم.
تابلـوهای شمارهدار (1)،(2)، (3)،(4) شمـا را به مناطق خاصی هدایت میکنند که پس از ورود به هر منطقه، با توجه به علامت خاصی که در بعضی خانههای آن منطقه هست، کارت مربوط به آن خانه و منطقه را انتخاب خواهید کرد. (عـلامـتهـای؟ بنفـش، ؟ نـارنجی،! و یـا عبارتهـای «هواپیمای دشمن» و «بیابان» از جمله این علامتهاست). بعد از انتخاب هر کارت آن را زیر بقیۀ کارتهای آن دست قرار دهید.
از آنجایی که برای ورود به منطقه سبز و خرم افغانستان (آیندۀ خوب افغانستـان) نیاز به دست کم 50 کارت امید دارید (روی تابـلوی ورود مشخص شـده)، پـس در طول بازی باید کارت امید زیادی جمع کنید. در بعضی خانههـا خود این کارتها ریخته شده که باید با رفتن در این خانهها آنها را بردارید.( به عنوان مثال، 5 × یک کـارت، یعنـی 5 عدد کارت امید). یادتان باشد تعداد کارتها را یادداشـت کنید.
اگر به منطقۀ سبز و خرم رسیدید، اما 50 کارت امید نداشتید، باید به خانۀ شروع بروید و یک دور دیگر در منطقۀ جنگی بازی کنید تا به این تعدا کارت برسید. (کارتهای قبلی شما هم حساب میشود).
اگر به هر علتی از منطقهای خارج شدید (طبق دستور کارتها) یعنی به عقب برگشتید، دیگر نباید در همان دور بازی وارد آن منطقه شوید، حتـی اگـر به تابلوی شمـارهدار آن منطقه برسید، بلکه باید مستقیم راهتان را ادامه دهید (بدون توجه به آن منطقه).
در منطقۀ سرسبز شما وقتی در خـانههای مسجـد، مدرسه، بیمارستان قرار گرفتید، باید کارتهای امیـد بدهیـد و این ساختمانها را به نام خود ثبت کنید (5 کارت امید در ازای ساخت یک مدرسه، 10 کارت امیـد در ازای سـاخت یک بیمارستان و 15 کارت امید در ازای ساخت یک مسجد).
یادتان نرود برای حرکت کردن در خانهها باید هر دور از کارتهای شماره دار6-1 انتخاب کنید (در اول بازی آنها را تهیه کردهاید).
برندۀ بازی کسی است که هم به خانۀ پایان برسـد، هم مساجد و بیمارستانها و مدرسههای بیشتری را به نام خودش یادداشت کرده باشد.
[[page 15]]
انتهای پیام /*