مجله کودک 411 صفحه 12

می توانست سی چهل سال روی همان دوچرخه اش رکاب بزند و تازه بعد از آن هم باز دوچرخه اش قابل استفاده بود. پیش می آم که در یک خانواده دوچرخه از یک نفر به یک نفر دیگر می رسید. البته دوچرخه های امروزی هم مزیت های زیادی دارند. با پیشرفت علم بشر دوچرخه ها هم پیشرفته تر شده اند. دارای دنده هستند. کمک فنر دارند و یا روی بعضی از آنها ترمزهای دیسکی نصب شده است. همه اینها باعث می شود تا دوچرخه سواری برایمان راحت تر باشد امنا به هر حال می توان گفت که به طور کلی کیفیت این دوچرخه ها از دوچرخه های قدیمی کمتر است. دوباره برگردیم به دوچرخه های قدیمی. بله داشتم می گفتم که یادم می آید دوچرخه ها به صورت فله در جعبه های چوبی به دستمان می رسیدند و آنها را مونتاژ می کردم. مارک هایی مثل هرکولس و سه تفنگه. بعد از مدتی دوچرخه های هندی و دوچره های ژاپنی و بعد هم دوچرخه های کره ای و تایوانی به بازار آمدند. بعد هم که چین بازار را به دست گرفته است. الان به دوچرخه های من نگاه کنید. همه آنها ساخت کشور چین هستند. اینها را هم خودتان مونتاژ کرده اید؟ دیگر نه. حتی این هم دیگر برایمان صرف نمی کن. چند سال است که دوچرخه ها را به همین شکل از بازار تهیه می کنم. البته هنوز خودم دست به آچار هستم اما د رحد تنظیماتی که باید به هنگام فروش انجام دهم. مثلا پایین یا بالا بردن زین دوچرخه به اندازه قد کسی که می خواهد از آن سواری بگیرد. مونتاژ کردن هر دوچرخه چقدر طول می کشد؟ در زمانی که من وارد این کار شدم قطعات دوچرخه هایی که وارد می شدند خیلی از هم باز بودند. در آن جعبه هایی چوبی به عنوان مثال حتی نام : ایکر کاسیاس سن: 28 ساله ملیت : اسپاانیا باشگاه قبلی: رئال مادرید باشگاه فعلی: رئال مادرید

مجلات دوست کودکانمجله کودک 411صفحه 12