مجله کودک 411 صفحه 13

پره های هر چرخ هم به صورت تک تک بودند و باید پره ها را در طوقه ها جا می زدیم تا یک چرخ درست شود. هیچ وقت شروع به مونتاژ یک دوچرخه به صورت تکی نمی کردیم و این کار را به صورت سری کاری انجام می دادیم. مثلا در ابتدا می آمدیم و پره های همه دوچرخه ها را در طوقه ها جا می زدیم و بعد یک قسمت دیگر از آنها را در دست می گرفتیم و کار را به همین شکل انجام می دادیم تا عاقبت که به یکباره شش دوچرخه با هم آماده فروش می شد. بعدها که از کشورهای دیگری مانند ژاپن و کره دوچرخه وارد بازار شد قطعات هر دوچرخه در یک کارتن مجزا قرار داشت. یک کارتن را باز می کردیم و قطعات را به هم وصل می کردیم و یک دوچرخه ساخته می شد. در این کارتن ها قطعات خیلی از هم جدا نبودند و به همین علت با سرعت بیشتری یک دوچرخه مونتاژ می شد. برا ی کم شدن حجم دوچرخه ها آنها به صورت قطعه قطعه از کشورهای سازنده وارد می شوند. چرا که اگر دوچرخه ها بخواهند به صورت مونتاژ شده وارد شوند هزینه زیادی صرف حمل و نقل آنها خواهد شد. حالا اینکه یک دوچرخه تا چه حد قطعه قطعه باشد بستگی به خیلی از موارد مانند هزینه نیروی کار در کشور سازنده اش دارد. به هر حال اگر چه تا همین چند سال پیش در همین فروشگاه دوچرخه هایی را می فروختم که خودم آنها را مونتاژ می کردم اما امروز دیگر برای من این کار به صرفه نیست. امروزه دوچرخه ها از چین وارد بازار می شوند و به هر شکلی که وارد می شوند صرف در این است که عده ای به صورت سری کاری به مونتاژ آنها بپردازند. من هم یگر چند سال است که دوچرخه ها را به همین صورت کامل از بازار خریداری می کنم. ادامه دارد نام: پیتر چک سن: 28 سال ملیت: چک باشگاه قبلی: رینز باشگاه فعلی: چلسی

مجلات دوست کودکانمجله کودک 411صفحه 13