مجله نوجوان 134 صفحه 5

دوست می­دارد و با دشمنان اهل بیت می­جنگد همان کسی است که ظهور حضرت حجّت را انتظار می­کشد و تعجیل در فرج او را از خداوند می طلبد و با شعار «ولّی لمن و الاکم و عدوّ لمن عاداکم» در صفوف مستحکم قیام سبز حضرت موعود قرار می­گیرد. ثارالله یعنی خونی که خدا از آن باز خواست خواهد کرد و انتقام این خون ریخته شده را به دست حضرت منقم باز خواهد ستاند و ما در زیارت عاشورا، حضرت اباعبدالله را با نام ثارالله خطاب می­کنیم و در جمله «و آن یرزقتی طلب ثاری» در می­یابیم که شیعه نیز خود را خونخواه حضرت اباعبدالله می-داند و در کلمۀ «ثاری» خود را در خونخواهی آن حضرت با امامی که او را درزیارت عاشورا امام هدایت آشکار و گویندۀ به حق خطاب می­کنیم شریک میکند و میگوید «اَن یرزقنی طلب ثاری مع امام هدیً ظاهرٍ ناطقٍ بالحق» و با گفتن این عبارت از خدا میخواهد که او را نیز در صف جهادگران قیام حضرت موعود عجّل اببه تعالی فرجه الشریف قرار دهد. در جای دیگری از زیارت عاشورا می­خوانیم: «اَن یرزقنی طلب ثارکَ معَ امام منصور من اهل بیت محمّد صلّی الله علیه و آله» یعنی خداوندا! این خونخواهی را در رکاب آن امام از اهل بیت محمد مصطفی صلّی الله علیه وآله که از سوی تو نصرت یافته است روزی­ام کن. شیعۀ حضرت ابا عبدالله علیه السلام می­داند که قیامی که مولا حسین پرچم آن را در نقطۀ نقل تاریخ بر افراشت، تا قیام حضرت موعود چون رودی خروشان جریان خواهد داشت و در رزوگار واپسین به دریای حقیقت آخر الزّمان خواهد پیوست. شیعه می­داند که پرچم حسین امروز بر دوش حضرت صاحب الامر است تا آن را بر فراز قلّههای زمان برافرازد. شیعه در انتظار است تا در رکاب آخرین امام در حالی که پرچم سرخ یا ثارالله را به دوش گرفته است جانش را در راه خونخواهی بهترین خلق خدا فدا کند. شیعه منتظر است تا معنای عاشورای حسینی را در رکاب حضرت موعود تفسیر کند. منتظر است تا جهان را از یزید و یزیدی پاک کند. منتظر است تا طعم حکومت عدل علی و حکومت حُسنِ حَسَن و حکومت پرعزّت حسین را در ولایت بی بدیل حضرت حجّت بچشد. منتظر است تا داستان انبیاء را بار دیگر از نو بیافریند. و این تمام چیزی است که ما در زیارت عاشورا از خدا می­خواهیم. زیارت عاشورا اساسنامۀ شیعیان برای روز بزرگ ظهور است. روزی که حماسۀ عاشورا بار دیگر به بیانی دیگر تکرار خواهد شد.

مجلات دوست نوجوانانمجله نوجوان 134صفحه 5