مجله نوجوان 138 صفحه 28

دوای یک بعد از ظهر بی حوصله «نگاهی به فیلم شام عروسی» ابراهیم وحید زاده را نمی­توان یک کمدی ساز دانست. او بیشتر هجو ساز است یعنی در پشت پردۀ حرفی که می­زند یک اتفّاق دیگری در جریان بوده است که او دارد در مداری با فاصله ای طولانی به دور آن مدار می­گردد و طوری گام بر می­دارد که کسی نه جرأت کند او را محکوم کند و نه اصلاً افراد زیر استاندارد هوش بتوانند مسیر او را به آن موضوع اصلی ربط دهند. او در« معادله» و دیگر فیلمهایش هم همین کار را کرده است و در فیلم اخیرش « شام عروسی»، فاصلۀ مدارش را کمی با مرکز کمتر کرده است. ابراهیم وحید زاده به تروکاژ یعنی نوعی از جلوههای ویژه در فیلمهایش اهمیت می­دهد و از آنها هر چند کوتاه استفاده می­کند و داستان و روایت هم برای او مهم است ولی در فیلم « شام عروسی» روایت داستانش خوب از آب در نیامده است. هر کدام از فیلمهای او نسبت به فیلم قبلی­اش ضعیف تر از آب در آمده­است با وجود اینکه تیم بازیگرانش همیشه پر و پیمان بوده و از افرادی چون سعیدپور صمیمی، نیکی کریمی، مریلا زارعی، امین حیایی و حتّی اکبر عبدی و سیروس ابراهیم زاده در فیلمهایش بهره برده است. از اکران « شام عروسی» مدت زیادی می­گذرد ولی دیدن این فیلم در شبکۀ ویدئویی کشور با کیفیت مناسب و بسته­بندی مطلوب و از همه مهمتر قیمت مناسب، آنقدر اهمیت دارد که این فیلم را دوباره ببینیم و در مورد آن صبحت کنیم. فیلم شام عروسی در سال 1384 ساخته شده است. در این فیلم کارگردان سعی بر استفاده از یکی از آثار برتر و محبوب سینمای ایران یعنی آژانس شیشه ای داشته است و در کنار تمام

مجلات دوست نوجوانانمجله نوجوان 138صفحه 28