تصاویر

‏ ‏

‏ ‏

‏ ‏

‏ ‏

‏ ‏

‏ ‏

‏ ‏

‏ ‏

تصاویر

‏ ‏

‏ ‏


کتابسلسلۀ موی دوستصفحه 339


کتابسلسلۀ موی دوستصفحه 340
1842-p341

‏ ‏

‏ ‏

‏یک سال زمستان سردی بود امام زیر کرسی در منزل خودشان به ما درس اصول می گفتند.‏

‏«آیت اللّه امامی کاشانی»‏


کتابسلسلۀ موی دوستصفحه 341
1842-p342

‏ ‏

‏امام در میان جمعی از شاگردان و طلاب در مدرسه فیضیه (پس از حملۀ کماندوهای رژیم پهلوی‏

‏در دوم فروردین 1342)‏

1842-pp342

‏ ‏

‏امام در جشن مدرسۀ فیضیه (به مناسبت آزادی امام از زندان ـ 20 فروردین 1343)‏


کتابسلسلۀ موی دوستصفحه 342

1842-p343

‏سخنرانی امام در مسجد اعظم به مناسبت شروع مجدد تدریس پس از آزادی از زندان (26 فروردین 1343)‏


کتابسلسلۀ موی دوستصفحه 343
1842-pp344

1842-p344

‏ ‏

‏ ‏

‏ ‏

‏امام در درسشان واقعاً جدی بودند. یعنی مطالعه می کردند و وقتی سر درس می آمدند همۀ ابعاد مسأله را از قبل‏‎ ‎‏مطالعه کرده بودند و ذهنشان آمادگی کامل برای آن داشت.‏

‏«حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی»‏

‏ ‏


کتابسلسلۀ موی دوستصفحه 344
1842-p345

‏ ‏

‏ ‏

‏ ‏

‏ ‏

‏مجموعۀ جوانان فاضل و درسخوان و پرشوق در محفل درس امام جمع بودند.‏

‏«آیت اللّه خامنه ای»         ‏


کتابسلسلۀ موی دوستصفحه 345
1842-p346

‏سخنرانی امام در مسجد اعظم به مناسبت آغاز سال تحصیلی حوزۀ علمیه قم (18 شهریور 1343)‏

1842-pp346

‏امام و جمعی از شاگردان در حوزۀ درس در مسجد اعظم‏


کتابسلسلۀ موی دوستصفحه 346

1842-p347

‏شیوۀ تدریس امام یا بیانشان در سخنرانیها بر این بود که از پیچیده گویی احتراز کنند. درس و بیانات حضرت امام در‏‎ ‎‏حوزه از گیرایی خاصی برخوردار بود. کمتر کسی می توانست بگوید که من از درس امام بهره نگرفته ام.‏

‏«آیت اللّه سبحانی»‏

‏ ‏

1842-pp347

‏ ‏

‏ ‏

‏از خصوصیات روح بلند امام این بود که با شاگردانش جلسه داشت و مسأله شاگرد و استادی در برنامه و مرام‏‎ ‎‏ایشان نبود.‏

‏«حجت الاسلام و المسلمین بیات»‏


کتابسلسلۀ موی دوستصفحه 347

1842-p348

‏امام با آن عظمت الهی که داشتند با شاگردان به گونه ای برخورد می کردند که چنانچه از استعداد و زمینه فکری‏‎ ‎‏و شخصیتی لازم برخوردار بودند، راه کمال را می پوییدند و استعدادشان شکوفا می شد.‏

‏«آیت اللّه یوسف صانعی»‏

‏ ‏

1842-pp348

‏ ‏

‏ ‏

‏برخورد امام با تمام شاگردانشان یکسان بود. چنان نبود که نسبت به بعضی اظهار علاقه بیشتری کنند و یا‏‎ ‎‏آنهایی که سابقۀ بیشتری در خدمتگزاری به امام داشتند از موقعیت ممتازتری برخوردار باشند.‏

‏«آیت اللّه امینی»‏


کتابسلسلۀ موی دوستصفحه 348

1842-p349

‏عراق ـ تبعیدگاه ثانوی ـ امام در حرم حضرت علی علیه السلام پس از مراسم استقبال باشکوه به مناسبت‏

‏ورود ایشان به نجف اشرف.‏

1842-pp349

‏ ‏

‏امام در نجف اشرف در اولین جمله و در اولین جلسه درس خود بر روی یک منبر دوپله ای در مسجد شیخ‏‎ ‎‏انصاری فرمودند، بسم اللّه الرحمن الرحیم؛ خداوندا ما را به خودت متوجه فرما! خدایا ما را از غیر خودت‏‎ ‎‏منصرف گردان.‏

‏«آیت اللّه قدیری»‏

‏ ‏


کتابسلسلۀ موی دوستصفحه 349
1842-p350

‏امام همیشه در موعد مقرر در مسجد شیخ انصاری برای درس حاضر می شدند و کنار منبری می نشستند تا‏‎ ‎‏پس از لحظاتی برای تدریس به منبر بروند.‏

‏«حجت الاسلام والمسلمین رودباری»‏


کتابسلسلۀ موی دوستصفحه 350
1842-p351

‏نجف اشرف ـ مسجد شیخ انصاری‏

‏ ‏

1842-pp351

‏آن وقتی که امام به نجف آمده بود من و خیلی ها نظرشان این بود که درس امام بهترین حوزۀ درسها است.‏

‏«آیت اللّه خاتم یزدی»‏


کتابسلسلۀ موی دوستصفحه 351

1842-p352

‏تفکر امام بر تتبعشان غلبه داشت. یعنی تفکر و اندیشیدن ایشان بیش از تتبع و جستجوکردنشان در کتابها بود.‏

‏«آیت اللّه سبحانی»‏

‏ ‏

‎ ‎

کتابسلسلۀ موی دوستصفحه 352