فهرست تفصیلی
عنوان
|
صفحه
|
|
|
فصل اول: ارزش علم
|
|
هدف از تعلیم و تربیت···
|
3
|
دعوت الهی···
|
3
|
دعوت به توحید···
|
4
|
هدایت مردم···
|
4
|
آدم سازی···
|
5
|
توجه به خدا···
|
6
|
تزکیه، هدف اصلی···
|
6
|
تکمیل مکارم اخلاق···
|
7
|
تشویق به علم···
|
8
|
مجهز شدن به سلاح علم···
|
8
|
قرآن، مشوّق تحصیل···
|
9
|
تحصیل علم در کمال جدّیت···
|
10
|
صرف جوانی در راه علم···
|
10
|
کتابدانشگاه و دانشگاهیان از دیدگاه امام خمینی (س)صفحه 433
کوشش در راه علم···
|
11
|
کسب علم، همه جا و همیشه···
|
11
|
علم، عبادت بزرگ···
|
12
|
سفارش به علم و دانش در قرآن کریم···
|
13
|
کسب علم، حتی از کافر···
|
14
|
ارج نهادن اسلام نسبت به دانشمندان···
|
14
|
جایگاه علم در قرآن···
|
15
|
علم، موهبتی شریف···
|
15
|
کسب علم در طول عمر···
|
15
|
جدّیت در کسب علم···
|
16
|
علم و ایمان، تخصص و تعهد···
|
16
|
علم مذموم، علم نافع···
|
17
|
علوم اخروی···
|
17
|
تحصیل و تهذیب، توأم···
|
18
|
تهذیب نفس در ضمن تحصیل علم···
|
18
|
کارتان را با خدا درست کنید···
|
19
|
علم بدون ایمان منشأ بسیاری از شقاوتها···
|
20
|
فساد عالمگیرِ عالِم فاسد···
|
20
|
عالم متقی، منشأ خیرات و برکات···
|
21
|
سودمند بودن علم همراه با معنویت···
|
22
|
ضرر علم بدون تقوا···
|
22
|
دانش توأم با تهذیب اخلاق···
|
23
|
ضرر دانشمند بدون تربیت صحیح···
|
23
|
پرورش همراه با آموزش···
|
25
|
اثراث سوء علم در نفوس تزکیه نشده···
|
26
|
کتابدانشگاه و دانشگاهیان از دیدگاه امام خمینی (س)صفحه 434
خطر عالم تزکیه نشده···
|
27
|
پرواز با دو بال علم و تعهد···
|
27
|
عالم فاسد، موجب فساد یک مملکت···
|
29
|
آموزش توأم با پرورش···
|
32
|
تربیت بالاتر از تعلیم···
|
32
|
تربیت، میزان علم···
|
34
|
صِرف اخذ مدرک، هدفی انحرافی···
|
36
|
فساد علم بدون تربیت···
|
37
|
بی فایدگی علم تنها···
|
38
|
تهذیب قبل از عالم شدن···
|
39
|
متخصص متعهد···
|
40
|
صدمات ادیان از علمای غیر مهذب···
|
40
|
پرورش مهمتر از آموزش···
|
41
|
فساد علم بدون تربیت معنوی···
|
41
|
آموزش همدوش پرورش···
|
42
|
ضرر تعلیمات بدون پرورش روحی···
|
44
|
علم بدون ایمان، موجب فساد···
|
45
|
ارزش در علم و تقوای توأمان···
|
46
|
ضرر علم بدون تقوا···
|
47
|
تهذیب، همدوش با کسب تخصص···
|
47
|
تعهد همراه تخصص···
|
48
|
صدمات اسلام از عالمهای بی تقوا···
|
48
|
تزکیه، مقدم بر دانش···
|
48
|
دانش و تعهد با هم···
|
49
|
ضرر علم بدون عمل···
|
49
|
کتابدانشگاه و دانشگاهیان از دیدگاه امام خمینی (س)صفحه 435
فصل دوم: دانشگاه قبل از انقلاب اسلامی
|
|
فرهنگ استعماری و عدم رشد واقعی···
|
53
|
وابستگی با وجود دانشگاه در داخل···
|
53
|
تأسیس دانشگاه اسلامی، خیال واهی رژیم···
|
54
|
مقابله با اسلام از طریق تأسیس دانشگاه اسلامی···
|
54
|
بد بار آوردن جوانان···
|
55
|
انحراف فکری دانشجویان···
|
55
|
تربیت استعماری···
|
56
|
تبلیغات سوء دشمنان اسلام···
|
56
|
دانشگاهها و تحریف اسلام···
|
57
|
مکاتب رنگارنگ جهت انحراف جوانان···
|
58
|
بیداری دانشگاهیان···
|
58
|
جوانان استعماری، ارمغان فرهنگ استعماری···
|
59
|
قبضۀ دانشگاه توسط شخصیتهای استعماری···
|
59
|
استعمار و صورتی از دانشگاه···
|
60
|
بی احترامی به فرهنگ···
|
60
|
فرهنگ استعماری، مانع ترقی مملکت···
|
61
|
فرهنگ دیکته شده···
|
61
|
فرهنگ استعماری···
|
62
|
فرهنگی ناکارا···
|
62
|
تضییع عمر معلم و متعلم···
|
62
|
سد رشد فکری···
|
64
|
عدم شکوفایی استعدادها···
|
65
|
دانشگاه وابسته، فرهنگ وابسته···
|
65
|
دانشگاه رژیم شاه، مرکز تعلیم استعماری···
|
67
|
کتابدانشگاه و دانشگاهیان از دیدگاه امام خمینی (س)صفحه 436
کارنامۀ پنجاه ساله دانشگاه···
|
68
|
فرهنگ دستوری···
|
69
|
انهدام نیروی انسانی···
|
69
|
فانی نمودن جوانان···
|
69
|
عدم رشد انسانی···
|
70
|
حرکت ارتجاعی در دانشگاهها···
|
70
|
عقب افتادگی دانشگاهها···
|
70
|
محدودیت در تعلیمات···
|
71
|
ممانعت از رشد تحصیلی···
|
71
|
عدم رشد واقعی···
|
71
|
انحراف به غرب یا شرق···
|
72
|
حمله به فرهنگ··· 73
|
|
سد راه رشد انسانی···
|
73
|
شستشوی مغزی···
|
74
|
سد راه دانشگاه اسلامی ـ انسانی···
|
74
|
طرحهای انحرافی···
|
75
|
ترس از دانشگاه و دانشگاهیان···
|
75
|
کوبیدن روحانیت و دانشگاهی···
|
76
|
مأموریت ویژه···
|
76
|
تباهی جوانان···
|
76
|
وابستگی فکر، مانع اصلی استقلال···
|
77
|
مانع تراشی در مسیر ترقی و رشد···
|
78
|
تربیت غربی در دانشگاه···
|
78
|
اغفال مردم···
|
79
|
دزدیدن مغزها···
|
80
|
کتابدانشگاه و دانشگاهیان از دیدگاه امام خمینی (س)صفحه 437
القای باورهای تحمیلی···
|
80
|
آزادی صادراتی···
|
81
|
دانشگاه استعماری···
|
81
|
روشنفکران دانشگاهی بریده از مردم···
|
82
|
جدایی تربیت از تعلیم···
|
82
|
دانشگاه و تربیت غربی···
|
83
|
گرایش دانشگاهیان به مکاتب انحرافی···
|
83
|
دانشگاه در خدمت اجانب···
|
83
|
دانشگاهها در خدمت استعمارگران···
|
85
|
انحراف، نتیجه نظام دانشگاهی···
|
85
|
نیم قرن بی هویتی···
|
86
|
کادرسازی برای استعمار···
|
87
|
کشاندن کشور به دامن ابرقدرتها···
|
87
|
گسترش فساد···
|
87
|
تربیت فاسد···
|
87
|
تُهی دیدن خود···
|
88
|
منشأ بدبختیها···
|
88
|
سیاست زدایی از دانشگاهها···
|
89
|
بیخبری از اسلام···
|
89
|
سراپا شرقی یا غربی···
|
89
|
مقید کردن فکرها···
|
91
|
آموزشهای شرقی و غربی در دانشگاهها···
|
92
|
انحراف تاریخی···
|
92
|
ضربه های مهلک دانشگاه بر کشور···
|
93
|
هویت وابسته به خارج···
|
93
|
کتابدانشگاه و دانشگاهیان از دیدگاه امام خمینی (س)صفحه 438
اهداف بلند مدت استعمار···
|
94
|
چشم امید به امریکا···
|
95
|
ابزار اجرایی رژیم شاه···
|
95
|
اداره دانشگاهها توسط غربزدگان···
|
95
|
اتکا به ابرقدرتها···
|
96
|
دشمنی با ملت···
|
96
|
خودباختگی فرهنگی···
|
97
|
انتخاب غربزدگان···
|
97
|
عدم نفوذ عناصر ملی ـ اسلامی به دانشگاهها···
|
98
|
سرکوب و حمله به دانشگاه···
|
99
|
حمله به مراکز دانش···
|
99
|
حمله به دانشگاه با بهانه های واهی···
|
99
|
سرکوب و سلب مصونیت از دانشگاهیان···
|
100
|
هجوم به مراکز علمی···
|
101
|
اختناق پلیسی در دانشگاه···
|
101
|
سرکوب دانشجویان···
|
101
|
بی احترامی به فرهنگ···
|
102
|
محیط ناآرام···
|
102
|
دانشگاه یا قتلگاه جوانان···
|
103
|
سرکوب مفاخر فرهنگی···
|
103
|
حمله به حوزه های علمیه و دانشگاهها···
|
103
|
سرکوب دانشگاهیان···
|
104
|
|
|
فصل سوم: دانشگاه و انقلاب فرهنگی
|
|
دانشگاه و گروههای ضد انقلاب···
|
107
|
کتابدانشگاه و دانشگاهیان از دیدگاه امام خمینی (س)صفحه 439
افشای سران گروهکهای منحرف···
|
107
|
احتراز از وابستگان رژیم شاه···
|
108
|
عمال اجانب···
|
109
|
جهالت یا خیانت···
|
110
|
مأمور اجانب···
|
110
|
اغتشاش در دانشگاهها···
|
110
|
افشای خیانت گروههای منحرف···
|
111
|
اخلالگرِ دزد···
|
112
|
مقابله با منحرفین···
|
112
|
فساد گروه گروه شدن···
|
113
|
غائله برای سرگرم کردن جوانان···
|
114
|
ایجاد بلوا در دانشگاه···
|
114
|
کتب ضاله···
|
114
|
در اقلیت بودن اخلالگران دانشگاهی···
|
115
|
حساسیت نسبت به دانشگاه···
|
116
|
مقابله فکری···
|
116
|
نحوه برخورد با گروهکها···
|
118
|
تصفیه عناصر در خدمت اجانب···
|
119
|
چپهای امریکایی···
|
120
|
دسیسه های شیطانی گروههای منحرف···
|
120
|
مقاومت در برابر اصلاح دانشگاهها···
|
121
|
دانشگاهها، اتاق جنگ···
|
121
|
جوانان، هدف مکاتب انحرافی···
|
122
|
نفوذ منحرفین در مراکز تعلیم و تربیت···
|
124
|
جلوگیری از نفوذ عناصر فاسد···
|
125
|
کتابدانشگاه و دانشگاهیان از دیدگاه امام خمینی (س)صفحه 440
مفسدین به دنبال نفوذ در دانشگاهها···
|
125
|
ضرورت انقلاب فرهنگی···
|
125
|
لزوم حذف نقشه های اجانب···
|
125
|
فرهنگ باید متحول بشود···
|
126
|
دانشگاهها باید متحول بشود···
|
127
|
رفع نقیصه های فرهنگ···
|
127
|
لزوم تحولی بزرگ در فرهنگ···
|
128
|
رفع وابستگی فکری···
|
129
|
اسلامی کردن دانشگاه···
|
131
|
ایجاد فرهنگ مستقل اسلامی···
|
131
|
ضرورت اصلاح دانشگاهها···
|
131
|
توجه به علوم الهی···
|
132
|
نیاز به استقلال فکری···
|
133
|
وابستگی فکری، مبدأ وابستگیها···
|
134
|
تصفیه افراد فاسد···
|
135
|
لزوم تغییرات بنیادی در فرهنگ···
|
135
|
ارائه طرح اصلاح فرهنگ···
|
136
|
بیداری دانشگاهها···
|
137
|
نجات جوانان···
|
137
|
اصلاح فرهنگ وابسته غربی···
|
137
|
تحول و اتکای به خود···
|
139
|
لزوم استقلال فکری···
|
139
|
روی کار آمدن مغزهای صحیح···
|
140
|
تحول در برنامه های فرهنگی···
|
140
|
تربیت دانشگاهیها···
|
140
|
کتابدانشگاه و دانشگاهیان از دیدگاه امام خمینی (س)صفحه 441
انقلاب اساسی در تمامی دانشگاهها···
|
141
|
مقصود از اصلاح دانشگاهها···
|
141
|
قلمرو انقلاب فرهنگی···
|
146
|
دانشگاه در خدمت ملت···
|
147
|
تبدیل دانشگاه به یک دانشگاه خودی···
|
148
|
انقلاب فرهنگی، خواست ملت مسلمان···
|
149
|
موانع اصلاح در دانشگاهها···
|
150
|
ترس از دانشگاه اسلامی···
|
150
|
اصلاح دانشگاه···
|
151
|
اصلاح دانشگاه، ضرورتی ملی و اسلامی···
|
152
|
دانشگاه برای ملت···
|
153
|
دانشگاه، سنگر کمونیستها···
|
154
|
علم و تخصص در خدمت ملت···
|
156
|
مخالفت با اصلاح دانشگاه···
|
157
|
دانشگاه مستقل و ملی···
|
159
|
دانشگاه برای ملت···
|
161
|
مخالفین انقلاب فرهنگی···
|
161
|
تحول انسان غربی به انسان اسلامی···
|
162
|
ضرورت تحول فرهنگی···
|
163
|
صلاح و فساد کشور در گرو دانشگاهها···
|
163
|
اصلاح تدریجی در حین بازگشایی دانشگاهها···
|
164
|
پاکسازی دانشگاهها، مقدمه رشد و ترقی جمهوری اسلامی···
|
165
|
دانشگاه باید به درد ملت بخورد···
|
165
|
اصلاح دانشگاهها، اولویت پس از جنگ···
|
166
|
دانشگاه را اصلاح کنید···
|
167
|
کتابدانشگاه و دانشگاهیان از دیدگاه امام خمینی (س)صفحه 442
دانشگاه مطابق خواست ملت···
|
167
|
اصلاح دانشگاه و حل مسائل···
|
167
|
معنای انقلاب فرهنگی···
|
168
|
رفع انحراف از دانشگاهها···
|
168
|
ستاد انقلاب فرهنگی···
|
169
|
تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی···
|
169
|
برنامه ریزی مطابق نیازها···
|
170
|
همکاری با ستاد انقلاب فرهنگی···
|
171
|
ایجاد دانشگاه اسلامی···
|
172
|
بیانات امام خمینی در جمع اعضای ستاد انقلاب فرهنگی···
|
172
|
بازگشایی دانشگاهها···
|
180
|
انتصاب در ستاد···
|
180
|
انتصاب در ستاد···
|
181
|
تذکر به شورای انقلاب فرهنگی···
|
181
|
ترمیم و تکمیل ستاد انقلاب فرهنگی···
|
182
|
انتصاب مجدد اعضای ستاد انقلاب فرهنگی···
|
184
|
تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی···
|
185
|
رهنمود به اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی···
|
187
|
|
|
فصل چهارم: رسالت دانشگاه
|
|
انسان سازی···
|
197
|
تربیت انسان مؤمن···
|
197
|
دانشگاه، مهد تربیت···
|
198
|
تحول در خود اشخاص···
|
199
|
کوشش برای درست کردن انسان···
|
200
|
کتابدانشگاه و دانشگاهیان از دیدگاه امام خمینی (س)صفحه 443
نقش دانشگاهها، ساختن انسان···
|
201
|
دانشگاه، عهده دار ساختن افراد···
|
202
|
تعلیمات همراه با تربیت انسانی···
|
202
|
مصون سازی کشور، نتیجه تربیت انسانی···
|
202
|
مؤمن نمودن قشر آتیه ساز···
|
204
|
اصلاح آدمها···
|
205
|
نجات از غربزدگی···
|
205
|
لزوم حضور علمای اخلاق در دانشگاهها···
|
206
|
انسان دانشگاهی می خواهیم، نه معلم و دانشجو···
|
206
|
تربیت مطابق فطرت الهی···
|
206
|
ساختن انسانهای متعهد···
|
207
|
ساختن جوانان···
|
207
|
رجوع مسلمین به دانشگاه ایرانی···
|
207
|
الهی بودن دانشگاهها···
|
208
|
قطع وابستگی و استقلال کشور···
|
208
|
دانشگاه، زمینه ساز استقلال مملکت···
|
208
|
خودباوری و استقلال···
|
208
|
قطع احتیاج از خارج···
|
209
|
مستقل، نه محتاج···
|
209
|
خودکفایی در دانش···
|
210
|
دانشگاه خودکفا و مستقل···
|
210
|
لزوم آرامش در دانشگاهها···
|
210
|
خروج از وابستگی···
|
211
|
دانشگاه، معبر استقلال···
|
213
|
استقلال ملت، تابع تربیتهای دانشگاهی···
|
215
|
کتابدانشگاه و دانشگاهیان از دیدگاه امام خمینی (س)صفحه 444
برگرداندن روی خود از غرب و شرق···
|
215
|
عدم گرایش به شرق و غرب در دانشگاهها···
|
216
|
کسب علم از موضع استقلال···
|
216
|
بریدن از خارج···
|
217
|
سعادت ملتها···
|
217
|
دانشگاه، سرچشمه سعادت و شقاوت ملت···
|
217
|
سرنوشت ساز بودن دانشگاه···
|
217
|
دانشگاه سر رشته همه امور···
|
217
|
دانشگاه چراغ راه هدایت ملت···
|
218
|
فساد عالِم، فساد عالَم···
|
219
|
وابستگی سعادت کشور به دانشگاه اسلامی···
|
219
|
بالاترین مقام در سعادت کشور···
|
219
|
خدمت انحصاری دانشگاه···
|
220
|
دانشگاه و اصلاح و فساد ملتها···
|
220
|
دانشگاه، مرجع اداره کشور···
|
221
|
سرمایه های امیدبخش کشورها···
|
221
|
حفظ و تداوم انقلاب اسلامی···
|
222
|
خنثی سازی تبلیغات انحرافی···
|
222
|
تحول معنوی دانشگاهها و حفظ نهضت···
|
222
|
طرفداری از انقلاب···
|
222
|
پرهیز از اختلاف···
|
223
|
همراهی جوانان دانشگاهی با مردم···
|
223
|
نگهبانی از انقلاب اسلامی···
|
223
|
دفاع از انقلاب با تمام توان···
|
225
|
قیام در مقابل انحرافات···
|
225
|
کتابدانشگاه و دانشگاهیان از دیدگاه امام خمینی (س)صفحه 445
سازندگی و توسعه···
|
226
|
دانشگاه و جهاد سازندگی···
|
226
|
تربیت عالِم جهت ادارۀ مملکت···
|
226
|
تأمین آینده···
|
227
|
دخالت مردم در دانشگاهها···
|
227
|
سهم دانشگاه در بازسازی کشور···
|
227
|
|
|
فصل پنجم: اساتید در کلام امام
|
|
مسئولیت اساتید دانشگاه نسبت به جامعه···
|
231
|
بیان واقعیتها···
|
231
|
تربیت اسلامی نسل جوان···
|
231
|
مسئولیت عظیم···
|
232
|
شغل انبیا···
|
232
|
حفظ دین و کشور···
|
233
|
آدم سازی···
|
233
|
انحراف اساتید، انحراف یک کشور···
|
234
|
مقابله با منحرفین و اخلالگران···
|
234
|
نجات مغزهای غربزده···
|
235
|
پرورش مغزهای سالم···
|
235
|
مؤمن ساختن دانشگاهیان···
|
235
|
شرکت در نتایج کارهای تربیت شدگان···
|
236
|
امانتداری نسل آینده···
|
237
|
تربیت متخصص مستقل···
|
238
|
مقابله با کارشکنی و بی تفاوتی···
|
238
|
مسئولیت پذیری···
|
239
|
کتابدانشگاه و دانشگاهیان از دیدگاه امام خمینی (س)صفحه 446
اصلاح فرهنگ و استقلال آن···
|
240
|
انتقال شایسته دانش···
|
241
|
مواظبت در تربیت دانشجویان···
|
242
|
انتظارات امام از اساتید دانشگاه···
|
242
|
دور کردن ناامیدی از دلهای دانشجوان···
|
242
|
گلایه از روشنفکران دانشگاهی···
|
243
|
آگاه نمودن جوانان···
|
243
|
اصلاح کتابهای درسی···
|
244
|
حفظ نهضت···
|
244
|
نجات ملت از وابستگی فکری···
|
244
|
شستشوی مغزهای غربی و شرقی···
|
245
|
یاری نمودن نهضت···
|
245
|
اصلاح فکری جوانان···
|
246
|
قیام در مقابل غرب···
|
246
|
ایجاد خودباوری در جوانان···
|
247
|
قطع امید از غرب···
|
247
|
تربیت اخلاقی···
|
247
|
تربیت صحیح اسلامی···
|
248
|
تعهد به مسئولیت شغلی خویش···
|
248
|
پاکسازی محیط آموزشی···
|
249
|
تعلیم همگام با تربیت···
|
250
|
بیمه نمودن کشور···
|
250
|
آموزش همراه با اشاعه تقوا···
|
251
|
بار آوردن افراد متعهد···
|
251
|
مواظبت از تحول انقلابی درون دانشگاهها···
|
252
|
کتابدانشگاه و دانشگاهیان از دیدگاه امام خمینی (س)صفحه 447
فصل ششم: دانشجویان در کلام امام
|
|
مسئولیت دانشجویان نسبت به جامعه···
|
255
|
بیدارسازی خفتگان···
|
255
|
آگاه سازی ملتها···
|
255
|
طرد روحانی نماهای منحرف···
|
256
|
استفاده از فرصتها···
|
257
|
دفاع از اسلام و میهن···
|
257
|
زنده نگه داشتن شعار اسلام···
|
257
|
وظایف دانشجویان در قبال نهضت اسلامی···
|
258
|
تسخیر مرکز جاسوسی و توطئه···
|
259
|
فتح لانه جاسوسی، عملی انسانی و پاک···
|
260
|
پیشگامان انقلاب···
|
261
|
اشغال لانه جاسوسی، عملی انقلابی···
|
261
|
پیروی از راه انبیا···
|
261
|
هوشیاری در قبال مسائل دانشگاه···
|
262
|
مقابله با منحرفین···
|
262
|
انتظارات امام از دانشجویان···
|
263
|
استقبال از حکومت اسلامی···
|
263
|
وحدت مذهبی در دانشگاه···
|
263
|
مخالفت با طرحهای استعماری···
|
263
|
توجه به مکتب مترقی اسلام···
|
264
|
دفاع از اسلام···
|
264
|
تحصیل علم با کمال جدّیت···
|
264
|
التزام به احکام اسلام···
|
265
|
برخورد با استادان منحرف···
|
267
|
کتابدانشگاه و دانشگاهیان از دیدگاه امام خمینی (س)صفحه 448
حفظ انسجام···
|
267
|
تزکیه نفس···
|
268
|
مقابله با منحرفان و تفرقه افکنان···
|
270
|
خودیابی و خودباوری···
|
271
|
نرفتن به راه اشتباه···
|
271
|
استفاده از کتب استاد مطهری···
|
272
|
پر کردن مساجد···
|
272
|
تقویت ایمان خویش···
|
272
|
مغز متفکر ملت···
|
273
|
تداوم دهندۀ راه انقلاب···
|
273
|
برخورد با منحرفین···
|
274
|
کوشش برای اعتلای کشور···
|
274
|
دخالت در امور سیاسی···
|
274
|
جلوگیری از نفوذ عناصر انحرافی به دانشگاهها···
|
276
|
انجمنهای اسلامی دانشجویی···
|
277
|
تحکیم وحدت···
|
277
|
نقش مذهب···
|
278
|
اتحاد دانشجویان قدیم و جدید···
|
280
|
دوری از اقشار غیر اسلامی···
|
282
|
بسط انجمنهای اسلامی در همه جا···
|
290
|
وظایف انجمن اسلامی···
|
290
|
شروع اصلاح از خود اعضای انجمن اسلامی···
|
294
|
دو تکلیف اساسی انجمنهای اسلامی···
|
295
|
مسئولیت انجمن اسلامی···
|
297
|
دقت کافی در عضوگیری···
|
298
|
کتابدانشگاه و دانشگاهیان از دیدگاه امام خمینی (س)صفحه 449
تزریق خودیابی و خودباوری در دانشگاهها···
|
300
|
ممانعت از نفوذ منحرفین در انجمنهای اسلامی···
|
301
|
دانشجویان مسلمان، رهبران آینده···
|
303
|
دو اصل حاکم بر فعالیتهای انجمن اسلامی···
|
305
|
نظارت نه دخالت···
|
306
|
نظارت به همه جهات دانشگاه···
|
307
|
|
|
فصل هفتم: تحصیلات خارج از کشور
|
|
تحصیلات در خارج از کشور از منظر امام···
|
311
|
مخالفت با فرستادن دانشجو به اسرائیل···
|
311
|
نگه داشتن دانشجویان ایرانی در حد پایین···
|
311
|
عقب نگه داشتن دانشجویان ایرانی···
|
312
|
آموزش بدون پرورش···
|
312
|
اهداف استعماری غربیها در اعطای مدرک···
|
313
|
اعطای مدرک نه انتقال علم···
|
314
|
تدریس دروس استعماری···
|
314
|
اعطای مدرک به فرم شرقی···
|
316
|
تعلیم غیر مفید···
|
316
|
آموزشهای به درد نخور···
|
317
|
آزار و اهانت به ایرانیان···
|
318
|
آموزش و پرورش استعماری···
|
318
|
رفتار وحشیانه با دانشجویان مسلمان···
|
319
|
ره آورد آموزشهای غربی و شرقی···
|
320
|
سوغاتی مضر···
|
320
|
فاسد پروری···
|
321
|
کتابدانشگاه و دانشگاهیان از دیدگاه امام خمینی (س)صفحه 450
تلقین وابستگی به غرب···
|
321
|
صدمه از فرنگ رفته ها···
|
322
|
تعلیمات ناقص در خارج···
|
323
|
منع اعزام دانشجو به امریکا و شوروی···
|
323
|
نقش و مسئولیت دانشجویان خارج از کشور···
|
324
|
خدمات دانشجویان خارج از کشور···
|
324
|
کوشش جهت معرفی اسلام···
|
324
|
معرفی اسلام عدالت پرور به دنیا···
|
325
|
یاری نمودن نهضت ایران···
|
325
|
حفظ وحدت···
|
326
|
همراهی و همگامی با ملت···
|
327
|
تکلیف نسبت به همراهی با ملت···
|
328
|
تفکیک اسلام از سایر مکاتب···
|
329
|
هم صدایی با ملت···
|
329
|
کمک به نهضت···
|
330
|
تبلیغ نهضت در خارج از کشور···
|
330
|
کمک به مملکت با تمام قوا···
|
332
|
هر نفر یک مبلّغ···
|
333
|
حفظ جوانان در خارج از کشور···
|
334
|
بیان مسائل ایران در رسانه های جمعی···
|
337
|
همراهی جدی با مردم···
|
338
|
عنایت به همه احکام الهی···
|
338
|
توجه به مراتب معنوی···
|
340
|
تبلیغ مسائل ایران···
|
341
|
وحدت و انسجام در کارها···
|
342
|
کتابدانشگاه و دانشگاهیان از دیدگاه امام خمینی (س)صفحه 451
اختلاف یعنی انتحار···
|
343
|
تبلیغات، تکلیفی وجدانی···
|
343
|
یکدل و یک جهت با ملت ایران···
|
345
|
خنثی سازی تبلیغات سوء···
|
345
|
وحدت عمل···
|
346
|
آگاه نمودن مردم···
|
346
|
تفهیم واقعیات ایران···
|
347
|
کمک به نهضت از طریق تبلیغات···
|
347
|
هم صدا با مردم···
|
348
|
مقابله با تبلیغات سوء···
|
349
|
روشنگری در خصوص مسائل ایران···
|
350
|
خنثی سازی قلمهای وابسته···
|
351
|
آشنا ساختن اذهان نسبت به ایران···
|
351
|
مکلف به روشنگری···
|
352
|
کمک به ایران···
|
353
|
الهی نمودن خود و کارهایتان···
|
354
|
انجام مصاحبه مطبوعاتی···
|
355
|
حفظ حیثیت اسلام و ملت···
|
355
|
جوانان ما در کمین خائنین···
|
357
|
رفع اختلاف میان خود···
|
358
|
ضرورت بازگشت به ایران···
|
360
|
پرهیز از اختلاف کلمه···
|
360
|
اعزام نماینده···
|
361
|
کمک به پیروزی انقلاب···
|
361
|
مشارکت در سازندگی···
|
362
|
کتابدانشگاه و دانشگاهیان از دیدگاه امام خمینی (س)صفحه 452
احساس تعاون···
|
363
|
مقابله با استکبار···
|
364
|
اسلامخواهی···
|
364
|
روشنگری ملتها···
|
364
|
خنثی نمودن تهمتهای بی پایه···
|
365
|
مجاهده در جبهۀ خارج···
|
365
|
متخصص برای ملت خویش···
|
366
|
|
|
فصل هشتم: حوزه و دانشگاه
|
|
نقش استعمار در جدایی حوزه و دانشگاه···
|
369
|
سیاستهای استعماری در دانشگاه···
|
369
|
تبلیغات دامنه دار چند صدساله···
|
370
|
جدا کردن روحانیت از دانشگاه···
|
371
|
اختلاف انداختن بین دانشگاهی و روحانیت···
|
371
|
منشأ مصیبتها···
|
372
|
تز جدایی دین از سیاست···
|
373
|
تکفیر همدیگر···
|
373
|
تبلیغات مسموم···
|
374
|
توجه مخالفین اسلام به دو قشر فرهنگی···
|
375
|
حمله به دو جبهۀ روحانی و دانشجو···
|
376
|
شکستن اتحاد روحانیون و دانشگاهیان···
|
378
|
ایجاد تفرقه بین دانشگاهی و روحانی···
|
378
|
افزایش تبلیغات ضد روحانیت در دانشگاهها···
|
379
|
جداسازی دو قدرت متفکر ملت···
|
380
|
حمله به یکدیگر···
|
381
|
کتابدانشگاه و دانشگاهیان از دیدگاه امام خمینی (س)صفحه 453
توطئه های دقیق···
|
381
|
تقابل دو قشر متفکر···
|
384
|
جداسازی دو مرکز حساس···
|
384
|
«جوان فکلی» و «آخوند انگلیسی» القای اجانب···
|
385
|
ممانعت از وحدت دو قشر متفکر···
|
386
|
دشمن سازی···
|
387
|
احساس خطر از اتصال دو قشر···
|
388
|
جلوگیری از ائتلاف···
|
388
|
جدا کردن ملت···
|
390
|
عدم تحمل یکدیگر···
|
391
|
دیوارکشی بین حوزه و دانشگاه···
|
391
|
بدبینی نسبت به یکدیگر···
|
392
|
ایجاد شکاف و دشمنی···
|
393
|
توطئۀ دشمنی دانشگاه و فیضیه···
|
395
|
تفرقه حوزه و دانشگاه، ضربه اساسی···
|
396
|
تبلیغات سوء نسبت به روحانیت···
|
397
|
دشمن سرسخت یکدیگر···
|
398
|
تبلیغات دامنه دار جهت ایجاد سوءظن···
|
400
|
ارتباط حوزه و دانشگاه···
|
400
|
معرفی اسلام به دانشگاهیان···
|
400
|
انسجام قشرهای تحصیلکرده···
|
401
|
گله از دانشگاهیان و روحانیان···
|
402
|
ید واحده···
|
404
|
احترام متقابل···
|
405
|
بیدارسازی دانشگاهیان···
|
406
|
کتابدانشگاه و دانشگاهیان از دیدگاه امام خمینی (س)صفحه 454
ایجاد ارتباط دوستانه···
|
406
|
نزدیک شدن قشرها و پیامد آن···
|
406
|
حذف فاصله ها···
|
407
|
نیاز متقابل···
|
407
|
رابطه برادرگونه···
|
408
|
اتصال با یکدیگر···
|
408
|
همگام با یکدیگر···
|
408
|
دعوت به وحدت کلمه···
|
410
|
حذف اختلافات···
|
411
|
اجتماع با یکدیگر···
|
412
|
دوستی و برادری با هم···
|
413
|
تفاهم و اتحاد···
|
414
|
پیوستگی بیشتر میان دو قشر···
|
415
|
پیوند و تقویت یکدیگر برای حفظ کشور···
|
415
|
صف واحد···
|
417
|
ادامه وحدت، بالاتر از ایجاد وحدت···
|
418
|
ارتباط دائم···
|
419
|
تقویت ائتلاف···
|
419
|
با هم بودن···
|
420
|
پیوند و تفاهم با هم···
|
420
|
تحکیم پیوند دانشگاه و فیضیه···
|
421
|
جدایی یعنی هلاکت···
|
421
|
همفکری با حوزه···
|
421
|
اسلامی شدن دانشگاه، منوط به ارتباط با فیضیه···
|
421
|
دست در دست یکدیگر برای استقلال···
|
422
|
کتابدانشگاه و دانشگاهیان از دیدگاه امام خمینی (س)صفحه 455
استفاده از متخصصین حوزه های علمیه···
|
423
|
حفظ روابط بین دو نهاد···
|
424
|
هر دو، یک عضو برای جامعه···
|
426
|
کوشش جهت قرابت حوزه ها و دانشگاهها···
|
427
|
رسالت جهانی···
|
427
|
تبادل مسائل···
|
427
|
نجات قرآن کریم···
|
428
|
تلفیق دو فرهنگ···
|
428
|
ضرورت تشکیل بسیج دانشجو و طلبه···
|
429
|
پیوند دوستی و تفاهم···
|
430
|
کتابدانشگاه و دانشگاهیان از دیدگاه امام خمینی (س)صفحه 456