فصل سوم: اصول رهبری

به شرارتهای ضداسلامی خاتمه می دهم

به شرارتهای ضداسلامی خاتمه می دهم

‏بسم الله الرحمن الرحیم‏

‏حضرت آیت الله آقای گلپایگانی ـ دامت برکاته‏

‏     پس از اهدای تحیت و سلام، تلگراف‏‎[1]‎‏ جنابعالی که از نگرانی آن حضرت در‏‎ ‎‏قضایای شوم دانشگاه در روز پنجشنبه 14 / 12 / 59‏‎[2]‎‏ حکایت می کرد واصل، تلفنهای‏‎ ‎‏بسیاری در دنبالۀ جنایت منحرفین از اطراف نیز واصل گردید. به جنابعالی و عموم ملت‏‎ ‎‏شریف اطمینان می دهم که با خواست خداوند تعالی با اینگونه مخالفتهای با اسلام،‏‎ ‎‏برخورد شدید خواهد شد، و به دستگاه قضایی گفته ام که قضیه را تعقیب و مجرمین و‏‎ ‎‏محرّکین را شناسایی و محاکمه کنند و نتیجه را به اینجانب اطلاع دهند تا تکلیف آنان به‏‎ ‎‏حسب موازین اسلامی معین شود. باید گروهها و دسته های منحرف سیاسی و‏‎ ‎‏غیر سیاسی بدانند که من با احساس تکلیف، با آنان برخورد اسلامی و حدود اسلامی‏‎ ‎‏می کنم و به شرارتهای ضد اسلامی خاتمه می دهم. از جنابعالی امید دعای خیر دارم.‏‎ ‎‏حضرتعالی مردم را دعوت به آرامش فرمایید.‏‎[3]‎

*  *  *

‎ ‎

کتابامام به روایت امامصفحه 207

  • «بسم الله الرحمن الرحیم     تهران ـ حضرت آیت الله آقای خمینی ـ دامت برکاته          بعد از اهدای سلام، اختلافات و برخوردها و درگیریهای اخیر موجب نگرانی شدید است. با توجه به وضع بسیار حساس کشور و جنگ تحمیلی و توطئه های بیگانگان اقدام سریع حضرتعالی در اطفای این نائرۀ قبل از بروز فتنه های خطرناک و حوادث غیر قابل پیش بینی به نظر حقیر لازم است. نصرت اسلام و وحدت کلمۀ مسلمین و بقای وجود شریف را از خداوند متعال مسئلت می نمایم. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته. 29 ربیع الآخر 1401 ـ الگلپایگانی.
  • حادثه هنگام سخنرانی ابوالحسن بنی صدر در دانشگاه تهران روی داد و به ایجاد اخلال و اغتشاش توسط طرفداران گروهک منافقین انجامید.
  • )) صحیفه امام؛ ج 14، ص 194ـ195.