خبر و نامه های رسیده

خبر و نامه‌های رسیده


حضورج. 8صفحه 309
اخبار و نامه‌های رسیده:

● نقش امام خمینی در پیروزی مردم افغانستان

عبدالوهاب آصفی (سفیر افغانستان در مسکو) با تأکید بر اهمیت نقش امام خمینی در پیروزی جهاد اسلامی افغانستان و حمایت همه جانبه از آن تصریح کرد: مقامات و مسئولین جمهوری اسلامی ایران همواره طرفدار صلح و ثبات در افغانستان می‌باشند. (خبرگزاری جمهوری اسلامی – مسکو) 

● احداث مسجد امام خمینی در عشق‌آباد

روزنامه «سیودنیا» چاپ مسکو، طی مقاله‌ای درباره روابط دو کشور ایران و ترکمنستان، احداث مساجد «امام خمینی» و «هاشمی رفسنجانی» در عشق‌آباد را از نمونه‌های دوستی دو کشور ذکر کرد. (خبرگزاری جمهوری اسلامی) 

● فتوای امام خمینی 

... رولد داهل (Roald Dahll) (در مورد فتوای حضرت امام خمینی راجع به سلمان رشدی) می‌نویسد: «این ماجرا در انگلستان، باعث شد که تمامی مسلمانان از سازمانهای مختلف، به قدرت و تشکیلات سازمانهای خود پشت کنند و تجمع خود را به مساجد بازگردانند» 

نویسنده دیگری بنام روتفن مالیس 

 (Rutnven Malise) می‌نویسد (... قدرت فعالان و اصولگرایان مسلمان لااقل در کوتاه مدت، بر اثر جنجالهای ناشی از انتشار این کتاب در بریتانیای کبیر به نحو بی‌سابقه‌ای رشد یافته است. قبل از ماجرای رشدی، کسی دکتر صدیقی را جدی نمی‌گرفت. اما امروز به خاطر موضع افراطی و سرسختی او و نیز نظریات او که منطبق با مواضع آیت‌الله خمینی است، اغلب مسلمانان بریتانیایی جزء پیروان او درآمده‌اند...» (روزنامه اطلاعات، مقاله نمونه‌ای از دین‌ستیزی تکنوپولی و تهاجم فرهنگی غرب نوشته دکتر صادق طباطبائی.) 

● شرح تحریر الوسیله

آیت‌الله حاج شیخ محمد فاضل لنکرانی در ایام تبعید [در زمان شاه معدوم] نوشتن شرحی بر کتاب گرانقدر «تحریر الوسیله» اثر امام امت را وجهه همت خویش قرار داد که در حال حاضر 12 جلد از این کتاب به پایان رسیده و دو جلد آن با عنوان «تفصیل الشریعه فی شرح تحریر الوسیله» چاپ شده است. (روزنامه رسالت) 

● وصایای امام خمینی  

«یوری گوزدیف» خبرنگار روسی گفت «به این باور رسیده‌ام که وصایای سیاسی و عبادی امام خمینی در تأسیس یک نظام واقعاً اسلامی تحقق یافته است» (خبرگزاری جمهوری اسلامی – مسکو) 


حضورج. 8صفحه 310
● امام خمینی حیاتی دوباره به جهان اسلام بخشیدند

«امام بخاری»، رهبر مسلمانان هند و امام جمعه دهلی نو در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین حاج سید احمد خمینی گفت «امام خمینی حیاتی دوباره به جهان اسلام بخشیدند» (روزنامه جمهوری اسلامی) 

● رهبری امام خمینی 

در مراسمی که به مناسبت هفته وحدت در مرکز فرهنگی متعلق به شهرداری آنکارا برگزار شد، سخنرانان از تأثیر قیام مردم مسلمان ایران و رهبری امام خمینی در تشکل و وحدت سخن گفتند. (خبرگزاری جمهوری اسلامی – آنکارا) 

● بیداری ذهنی و معنوی مسلمانان

پروفسور «کلیم صدیقی» در هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران گفت: امام خمینی نخستین راه را در ایجاد حکومت اسلامی از طریق بیداری ذهنی و معنوی به مسلمانان جهان آموخت. (روزنامه کیهان) 

● ایستادگی در برابر جباران

استاد «نیک عبدالعزیز» سر وزیر ایالت «کارکا»ی مالزی گفت: مردم ایران به رهبری امام راحل، توانسته‌اند در مقابل جباران زمان ایستادگی کنند. (روزنامه اطلاعات) 

 ● تندیس امام خمینی  

محمد شاهرخی مجسمه‌ساز کرمانی تندیس زیبائی از حضرت امام خمینی ساخته است که در بیشتر وزارتخانه‌ها و سازمانهای دولتی کشور توزیع شده است. (نشریه حدیث کرمان) 

● زندگی حضرت امام خمینی

«موسی علی نانگلی» نویسنده معروف اوگاندایی در کتاب خود تحت عنوان «دیگر دروغی در مورد ایران نیست» ضمن بررسی عمیق و کارشناسانه در مورد اسلام، تشیع، زندگانی حضرت امام خمینی و پیروزی انقلاب اسلامی توطئه‌های گوناگون غربیها را علیه جمهوری اسلامی ایران از ابعاد مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. (روزنامه کیهان) 

● احیاگر دنیای اسلام

فاروق لغاری، رئیس جمهور پاکستان، پس از حضور در حرم مطهر امام خمینی و نثار دسته‌گل و ادای احترام در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید احمد خمینی گفت «امام خمینی تنها یک مجاهد انقلابی نبود بلکه احیاگر دنیای اسلامی است که تأثیر حرکت ایشان به روشنی مشهود است. (روزنامه جهان اسلام)


حضورج. 8صفحه 311
● توطئه صهیونیستی

«مک فارلین» مشاور پیشین امنیت ملی رونالد ریگان در یک مصاحبه مطبوعاتی فاش ساخت که در سال 1364 یک مقام رژیم صهیونیستی (دیوید کیمچه) در دیدار از کاخ سفید آمریکا پیشنهاد کرد آیت‌الله خمینی را با مسموم کردن غذای وی به قتل برسانند. (روزنامه جمهوری اسلامی) 

● پیامهای امام خمینی  

«استاد سید عبدالله نوری» رهبر نهضت اسلامی تاجیکستان در دیدار با حجت ‌الاسلام و المسلمین حاج سید احمد خمینی گفت «در حقیقت نیروی ایمانی ما در مبارزه‌ها برگرفته از پیام‌های حضرت امام 

 خمینی است. مسلمانان تاجیکستان با شناخت امام و راه ایشان بود که توانستند در برابر قدرت بزرگی همانند روسیه به پیروزیهای بزرگی نائل شوند.»

وی افزود «مردم تاجیکستان به امام خمینی ارادت و محبت قوی دارند و به خاطر علاقه به اندیشه‌های ایشان حبس‌ها و مشکلات زیادی را تحمل می‌کنند. 

پیام امام خمینی در قلب‌های ما جاری است و ما امیدواریم که بتوانیم راه ایشان را دنبال کنیم» (روزنامه اطلاعات) 

 

حضورج. 8صفحه 312