یادداشت سردبیر

□ یادداشت سردبیر

سخنی با خوانندگان

در سرمقال‍ﮥ شمارۀ مشترک 5 و 6 مجله حضور (1371) خبر توقف انتشار پیش‌شماره‌های این مجله را برای مدتی چند اعلام داشتیم و علت را نیز باز گفتیم که همان تمرکز دادن به امکانات و توانائیهای مؤسسۀ تنظیم و نشر آثار امام خمینی برای گردآوری آثار امام و برنامه‌ریزی چاپ و نشر آنها بود. در این فاصله، به فضل الهی و همت همکاران پرتلاش، گامهایی بلند و موفق در محقّق ساختن هدفهای مزبور برداشته شد و علاوه بر چاپ و نشر دهها اثر جدید در زبان فارسی و دیگر زبانها، هم‌اکنون بخشهای مختلف مؤسسه براساس برنام‍ﮥ زمانبندی شدۀ پنجسال‍ﮥ دوم، وظایف پژوهشی و فرهنگی خویش را در رابطه با تنظیم و ترجمه و نشر آثار حضرت امام پی می‌گیرند. 

اینک خرسندیم که بار دیگر «حضور» را در جمع مجلات کشور، و از این پس در قالب فصلنامه، خواهیم داشت. از آنجا که بحمدالله نشریات متعهد، روزنامه‌ها و دیگر رسانه‌ها  رسالت خویش را در احیای اندیشه و آرمانهای حضرت روح‌الله در مناسبتهای مختلف ایفا می‌کنند و با درج گزارشها، مقاله‌های تبلیغی و تحقیقی، شعرها و قصه‌ها و سخنان دلدادگان راه امام، عینیت «حضور» امام و یاد او را در متن جامعه اسلامی ترسیم می‌کنند، بر آن شدیم تا مطالب مجله «حضور» را با دیدی تخصصی‌تر و در عین حال فراگیرتر با لحاظ نمودن نیاز مسلمانان خارج کشور تهیه و ارائه نماییم. 

امید داریم که با همکاری نویسندگان، هنرمندان و علما و اندیشمندان متعهد، این مجله نقش مأخذی خود را در معرفی زندگی، شخصیت علمی، مبارزات امام خمینی و آراء و آرمانهای آنحضرت، ایفا نماید. 

در این رسالت خطیر، دست یاری و همکاری را می‌فشاریم و بهره گرفتن از انتقادها و پیشنهادهای شما خوانندگان محترم را بهترین روش برای ارزیابی کارمان و شناخت و رفع نواقص آن و ارتقاء سطح مجله می‌دانیم. 

خدا یارتان باد

 

حضورج. 8صفحه 6