یادداشتها و یادبودها

‏یادداشتها و یادبودها‏

‏ ‏

‏در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب مسقط ( اسفندماه 89)، دفتر یادبودی جهت ثبت یادبودها و ارائه پیشنهادات و انتقادات بازدیدکنندگان خارجی غرفه معاونت امور بین الملل مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در مسقط تهیه شده بود که تعداد قابل توجهی از بازدیدکنندگان بر ضرورت جهانی سازی اندیشه ها و آرمان های حضرت امام خمینی(س) و اهمیت نقش مؤسسه تنظیم و نشر آثار ایشان به عنوان یک نهاد مستقل فرهنگی جهت انجام این رسالت بزرگ تأکید داشتند. ذیلاً گزیده ای از یادداشت های مخاطبین خارجی را می خوانید: ‏

‏ ‏

1

در سال 1979 همزمان با برپایی انقلاب اسلامی ایران، دانش آموز بودم و در سال دوم دبیرستان تحصیل می کردم. خاطره ای از آن زمان به یاد دارم و آن اینست: درآن زمان من تصویر امام را از مجله ای کندم و آن را روی کمد لباسهایم نصب کردم. جالب این بود که هیچ کسی به آن اعتراض نکرد و تا پایان سال تحصیلی روی کمدم وجود داشت. 

‏ ‏

                                                                                                                                             با کمال تشکر 

                                                                      سلطان هلال العلوی-استاد دانشگاه مسقط


حضورج. 76صفحه 221
‎ ‎

‎ ‎

‏* *  *‏

2

تا گوش باز کردم با شخصیتی قوی همچون انبیاء و جلال و شکوه اولیای خدا آشنا شدم و آن کسی نبود جز روح الله موسوی خمینی. احساس نمودم که یک ندای فطری مرا به سوی این مرد ربانی و الهی می کشاند از این رو مقالات و کتب مربوط به ایشان را مطالعه نمودم. خداوند به ملت مسلمان ایران شرافت و شکوه عطا نماید چرا که در قرن بیستم مجدداً روح انقلاب و اندیشه را احیا نمودند. 

ان شآء الله خداوند تو را با سید الشهدا محشور گرداند. سلام و درود بر تو روزی که به دنیا آمدی و روز یکه این جهان را ترک نمودی. تو در حقیقت عالم و محب اهل بیت هستی. 

            علی سلمان العجمی

‏* *  *‏

3

با سلام و درود بر محمد و خاندان ایشان

برای من مایه بسی خوشحالی است تا جملاتی را در خصوص امام راحل حضرت خمینی(ره) بنویسم. چه بنویسم درباه این مرد بزرگ جز اینکه ایشان برای آزادگان و مظلومین جهان نمونه و بی نظیر بودند. 

بنده بر این باورم که تبعیت ایشان از خط و مشی رهبر و پیامبر بزرگ حضرت محمد (ص) باعث نفوذ ایشان در عقول و افکار مردم شد و بیداری و آگاهی مسلمانان را برانگیخت. 

خداوند ایشان را رحمت کند و بهترین پاداش ها را به آزادگان عطا نماید. 

                                                                          نزهة محمود عالی اللواتی-کارشناس علوم اجتماعی 

‏* *  *‏


حضورج. 76صفحه 222

‏ ‏

4

من درباره عالم دینی پژوهش کردم تا وی را در امور دینی و دنیایی مرجع خود قرار دهم ولی در این خصوص شخصی بالاتر و بافضیلت تر از امام خمینی(ره) ندیدم. ایشان پیشوایی روحانی و ذوب در عشق الهی بودند. بنده به دلیل ارادتی که به ایشان دارم وی را بارها در خواب دیدم. ان شاء الله که خداوند مرا با ایشان محشور گرداند. 

‏ ‏

                                                                                                    محمد احمد اللواتی

                                                 کارشناس تکنولوژی اطلاعاتی (مقلد امام خمینی)

‏* *  *‏

6

امام خمینی رهبر بزرگی است که نمی توان با عباراتی چند ایشان را وصف نمود. وی رهبری است که بزرگی و معرفت از ایشان است. ایشان دین را کامل کرده و در محضر خداوند باری تعالی از منزلتی بزرگ برخوردارند. ایشان در قلب هر انسانی بوده و ایران را بارها از دست فتنه ها به سوی نور رهنمون ساخت. سلام و درود خدا بر ایشان.  

 

                                                                                                   علی ایمن-یحیی خاتم-ابراهیم عادل

‏* *  *‏

سپاس و ستایش از آن خدای جهانیان و پیامبر ما محمد مصطفی (ص) است. اینجانب سنی مذهب بوده و به سوی تشیع رهنمون شدم. در اینجا جوانان زیادی هستند که به دنبال حق بوده و در معارف مشارکت نموده چرا که در این معارف شناخت زیادی از اهل بیت (علیهم السلام) بدست می آورند. 

                                                                                                                              سالم علی حسین مشهور

‏* *  *‏


حضورج. 76صفحه 223
9

انقلاب ایران از جمله مهمترین انقلاب هایی است که مردم جهان بخصوص ایران به خود دیده است. شخصیت امام خمینی نیز از شخصیت های تأثیرگذار مذهبی می باشد که توانست نظام جمهوری اسلامی ایران را برپا و اهداف مهمی را در احقاق حقوقشان نمایان سازد. ایران کشوری زیبا بوده و تاریخ آن پر است از اتفاقات و حوادثی که بیشتر به معجزه شباهت دارند. این کشور همچنین شعرای مشهوری دارد. 

                                                                                                                       احمد سلیمان-مسقط

‏ ‏

‏* *  *‏

‏ ‏

‏ ‏

‎ ‎

10

سلام و درود بر محمد و خاندان پاکش و تعجیل در ظهور حضرت حجت (عج)

خداوندی پاک و منزه است که انسان کاملی چون امام خمینی را آفرید تا ما را به سوی کمال رهنمون سازد. اگر امام خمینی نبود موج فتنه خاموش نمی شد و اسرائیل – که دشمن بزرگ اسلام است- در نطفه از بین نمی رفتند. 

همچنانکه امام نیز فرموده اند:

 آمریکا و اسرائیل نخستین دشمن ما به شمار می آیند.

       «خدایا خدایا تا ظهور ظهور حضرت مهدی از نهضت خمینی (ره) محافظت بفرما»

احمد حجیری

‏* *  *‏


حضورج. 76صفحه 224

‏ ‏

11

سلام بر امید ملت ها و

 نصرت دهنده مظلومان

 و مستضعفان 

حضزت بقیة الله 

حجة بن حسن مهدی منتظر. 

‏ ‏

با سلام 

بنده نمی توانم مرد بزرگی چون امام خمینی را برای امت اسلامی وصف کنم... وی کسی بود که توانست ثمرات انقلاب مبارکش را علیه ظلم، طاغوت و استکبار جهانی برچیند. 

امام خمینی در قرن بیستم، ملت ها را از یوغ بندگی استعمارگران نجات داد و روح حاکم در دوره امام علی (ع) را به تشیع بازگرداند. 

‎ ‎

مظاهر محمد

مدیر مرکز فرهنگی امام کاظم (ع)

‏* *  *‏

‏ ‏

قلم از وصف مردی بزرگ چون امام خمینی (ره) ناتوان است چرا که ایشان از تمامی ابعاد چه روحی و چه مادی  رهبری بزرگ  و فرزانه بودند.ایشان با انقلاب خود چشم جهان را بروی جنایات استکبار و صهیونیست باز کرد. انشاالله پیشرفت، شکوفایی و آگاهی شما هر روز افزرونتر شود. ما کتابفروشی بزرگی در این خصوص داریم. التماس دعا                         

‏ ‏

خدمتگزار شما

زهور عبدالخالور-مسقط

‏* *  *‏

‏ ‏

‎ ‎

حضورج. 76صفحه 225