نتایج و آثار قیام اباعبدالله (ع)
نتایج اسلام و عدالت
سیدالشهداء نهضت عظیم عاشورا را برپا نمود و با فداکاری و خون خود و عزیزان خود، اسلام و عدالت را نجات داد و دستگاه
کتابایثار و شهادت در مکتب امام خمینی (س)صفحه 246
بنی امیه را محکوم و پایه های آن را فرو ریخت.(452)
6 / 10 / 57
* * *
بنی امیه را شکست
سیدالشهداء ـ سلام الله علیه ـ کشته شد، شکست خورد لکن بنی امیه را همچو شکست که تا آخر نتوانستند دیگر کاری بکنند؛ همچو این خون، آن شمشیرها را عقب زد که تا الآن هم که ملاحظه می کنید باز پیروزی با سیدالشهداست و شکست با یزید و اتباع اوست.(453)
19 / 11 / 57
* * *
سلطنت یزید را شکست
سیدالشهداء ـ سلام الله علیه ـ با چند نفر از اصحاب، چند نفر از ارحامشان، از مخدَّراتشان قیام کردند. چون قیام لله بود، اساس سلطنت آن خبیث را به هم شکستند. در صورتْ ایشان کشته شدند لکن اساس سلطنت را، اساس سلطنتی که می خواست اسلام را به صورت سلطنت طاغوتی درآورد.(454)
8 / 3 / 58
* * *
اسلام را احیا کردند
اسلام همچو عزیز است که فرزندان پیغمبر جان خودشان را فدای اسلام کردند. حضرت سیدالشهداء ـ سلام الله علیه ـ با آن جوانها، با آن اصحاب، برای اسلام جنگیدند و جان دادند و اسلام را احیا کردند.(455)
24 / 3 / 58
* * *
کتابایثار و شهادت در مکتب امام خمینی (س)صفحه 247
مکتب را زنده کرد
ائمۀ اطهار اکثراً یا کشته شدند یا [مسموم] شدند؛ لکن مکتبشان محفوظ بود.کشته شد، مکتبش محفوظ بود. بلکه مکتب را زنده کرد. با این کشته شدن مکتب را زنده کرد.(456)
7 / 4 / 58
* * *
ممانعت از معرفی وارونه اسلام
اگر فداکاری پاسدار عظیم الشأن اسلام و شهادت جوانمردانۀ پاسداران بزرگ و اصحاب فداکار او نبود، اسلام در خفقان بنی امیه و رژیم ظالمانۀ آنان وارونه معرفی می شد، و زحمات نبی اکرم ـ صلی الله علیه و آله ـ و اصحاب فداکارش هدر می رفت.(457)
6 / 4 / 58
* * *
پیشبرد مکتب
چنانکه اولیای حق هم بسیاری شان مغلوب شدند، لکن مکتب محفوظ بود؛ سیدالشهداء ـ سلام الله علیه ـ با همۀ اصحاب و عشیره اش قتل عام شدند، لکن مکتبشان را جلو بردند؛ شکست در مکتب نبود پیشروی بود؛ یعنی بنی امیه را تا ابد شکست داد قتل سیدالشهداء؛ یعنی آن اسلامی که بنی امیه می خواست بد نمایش بدهد و با ادعای خلافت برخلاف همۀ موازین انسانی عمل بکند، آن را سیدالشهداء ـ سلام الله علیه ـ با نثار خون خودشان آن رژیم را، رژیم فاسد را، شکست داد، ولو مقتول شد.(458)
12 / 4 / 58
* * *
کتابایثار و شهادت در مکتب امام خمینی (س)صفحه 248
رژیم بنی امیه را دفن کرد
شهادت حضرت سیدالشهداء مکتب را زنده کرد. خودش شهید شد، مکتب اسلام زنده شد؛ و رژیم طاغوتی معاویه و پسرش را دفن کرد ... شهادت سیدالشهداء چیزی نبود که برای اسلام ضرر داشته باشد؛ نفع داشت برای اسلام؛ اسلام را زنده کرد.(459)
13 / 4 / 58
* * *
باطل کردن نقشه دشمن
مبـارزۀ حضـرت سیدالشهداء ـ سلام الله علیه ـ با دولت وقت که دولت طاغـوتی بود. شهادت سیدالشهداء به اسلام هیچ لطمـه ای وارد نیـاورد، اسـلام را جلـو برد. اگر نبـود شهادت ایشان، معاویه و پسـرش اسلام را یک جـور دیگری در دنیـا جلـوه داده بودنـد، به اسم خلیفۀ رسول الله ؛ با رفتن در مسجد؛ اقامۀ جمعه و امام جمعه بودن؛ اقامۀ جماعت و امام جماعت بودن. اسم، اسم خلافت رسول الله و حکومت، حکومت اسلام؛ لکن محتوا برخلاف، نه حکومت، حکومت اسلامی بود به حسب محتوا؛ و نه حاکم حاکم اسلامی. سیدالشهداء ـ سلام الله علیه ـ این نقشی که اینها داشتند برای برگرداندن اسلام به جاهلیت و نمایش دادن اسلام به اینکه این هم نظیر همان چیزهای سابق است، آن را باطل کرد.(460)
15 / 4 / 58
* * *
نجات اسلام
اگر سیدالشهداء نبود، این رژیم طاغوتی را اینها تقویت می کردند؛ به جاهلیت برمی گرداندند. اگر حالا من و تو هم مُسلم بودیم، مُسلم طاغوتی بودیم! نه مُسلم امام حسینی. امام حسین نجات
کتابایثار و شهادت در مکتب امام خمینی (س)صفحه 249
داد اسلام را.(461)
17 / 4 / 58
* * *
پیروزی واقعی
اولیای خدا هم شکست می خوردند. حضرت امیر در جنگ معاویه شکست خورد، این حرف ندارد، شکست خورد. امام حسین ـ سلام الله علیه ـ هم در جنگ با یزید شکست خورد و کشته شد. اما به حسب واقع پیروز شدند آنها. شکستْ ظاهری، و پیروزی واقعی بود.(462)
13 / 6 / 58
* * *
استمرار حیات اسلام
اسلام را تا حالایی که شما می بینید، اینجا ما نشسته ایم، سیدالشهداء زنده نگه داشته است.(463)
30 / 7 / 58
* * *
اسلام را بیمه کرد
سیدالشهداء ـ سلام الله علیه ـ مذهب را بیمه کرد. با عمل خودش اسلام را بیمه کرد.(464)
29 / 8 / 58
* * *
بیرق یزید را افکند
کسی که برای خدا کار می کند شکست تویش نیست ولو کشته بشویم شکست نداریم. حضرت سید الشهداء هم کشته شد لکن شکست خورد؟ الآن بیرق او بلند است و یزیدی تو
کتابایثار و شهادت در مکتب امام خمینی (س)صفحه 250
کار نیست.(465)
9 / 10 / 58
* * *
یزیدیان دفن شدند
حضرت سیدالشهداء هم شکست خورد و کشته شد. اما پیروزی نهایی را داشتند آنها. مکتبشان شکست نخورد با کشته دادن. دشمنشان را عقب زدند. معاویه و بساط معاویه را که می خواست اسلام را به صورت یک امپراتوری درآورد [و] برگرداند به زمان جاهلیت، و آن اوضاع جاهلیت، شکستش دادند. یزید و اتباع یزید دفن شدند تا ابد، و لعن مردم بر آنهاست تا ابد، لعن خدا هم بر آنهاست و آنها خودشان محفوظ بودند.(466)
10 / 10 / 58
* * *
کاخ ستمکاران را فرو ریخت
شخصیت عظیمی که از عصارۀ وحی الهی تغذیه و در خاندان سید رُسل محمد مصطفی و سید اولیا علی مرتضی، تربیت و در دامن صدیقۀ طاهره، بزرگ شده بود قیام کرد و با فداکاری بی نظیر و نهضت الهی خود، واقعۀ بزرگی را به وجود آورد که کاخ ستمکاران را فرو ریخت و مکتب اسلام را نجات بخشید.(467)
26 / 3 / 59
* * *
برکات شهادت امام حسین(ع)
اَنا مِنْ حُسَیْن که روایت شده است که پیغمبر فرموده است، این
کتابایثار و شهادت در مکتب امام خمینی (س)صفحه 251
معنایش، معنا این است که حسین مال من است و من هم از او زنده می شوم. از او [نقل] شده است. اینهمه برکات از شهادت ایشان است، با اینکه دشمن می خواست آثار را از بین ببرد؛ آنها درصدد بودند که اصل بنی هاشمی در کار نباشد. «لَعِبَت هاشمُ بالکذا» این حرف بود. آنها می خواستند اصل اسلام را ببرند و یک مملکت عربی درست کنند.(468)
14 / 8 / 59
* * *
سفیانیان را از صحنه تاریخ راند
شهادت سید مظلومان و هواخواهان قرآن در عاشورا، سرآغاز زندگی جاوید اسلام و حیات ابدی قرآن کریم بود، آن شهادت مظلومانه و اسارت آل الله ، تخت و تاج یزیدیان را که با اسم اسلام، اساس وحی را به خیال خام خود می خواستند محو کنند، برای همیشه به باد فنا سپرد و آن جریان، سُفیانیان را از صحنۀ تاریخ به کنار زد.(469)
15 / 3 / 60
* * *
قرآن و وحی را جاوید ساخت
اگر عاشورا و فداکاری خاندان پیامبر نبود، بعثت و زحمات جانفرسای نبی اکرم را طاغوتیان آن زمان به نابودی کشانده بودند.
و اگر عاشورا نبود، منطق جاهلیت ابوسفیانیان که می خواستند قلم سرخ بر وحی و کتاب بکشند و یزید یادگار عصر تاریک بت پرستی که به گمان خود با کشتن و به شهادت کشیدن فرزندان
کتابایثار و شهادت در مکتب امام خمینی (س)صفحه 252
وحی امید داشت اساس اسلام را برچیند و با صراحت و اعلام «لاخبر جاء ولا وحی نزل» بنیاد حکومت الهی را برکند. نمی دانستیم به سر قرآن کریم و اسلام عزیز چه می آمد. لکن ارادۀ خداوند متعال بر آن بوده و هست که اسلام رهایی بخش و قرآن هدایت افروز را جاوید نگه دارد و با خون شهیدانی چون فرزندان وحی احیا و پشتیبانی فرماید و از آسیب دهر نگه دارد و حسین بن علی آن عصارۀ نبوت و یادگار ولایت را برانگیزد، تا جان خود و عزیزانش را فدای عقیدت خویش و امت معظم پیامبر اکرم نماید، تا در امتداد تاریخ، خون پاک او بجوشد و دین خدا را آبیاری فرماید و از وحی و از رهاوردهای آن پاسداری نماید.(470)
16 / 3 / 60
* * *
با شهادت حسین(ع) اسلام نوین شد
امام حسین ـ سلام الله علیه ـ خود و تمام فرزندان و اقربای خودش را فدا کرد و پس از شهادت او، اسلام قویتر شد.(471)
9 / 6 / 60
* * *
بنی امیه را رسوا کرد
سیدالشهداء بحق بود و با عدۀ قلیلی مقابله کرد و در عین حالی که به شهادت رسید و فرزندان او هم به شهادت رسیدند، لکن اسلام را زنده کرد و یزید و بنی امیه را رسوا کرد.(472)
18 / 12 / 60
* * *
کتابایثار و شهادت در مکتب امام خمینی (س)صفحه 253
گور یزیدیان کنده شد
آن روز یزیدیان با دست جنایتکاران گور خود را کندند و تا ابد هلاکت خویش و رژیم ستمگر جنایتکار خویش را به ثبت رساندند، و در 15 خرداد 42 پهلویان و هواداران و سردمداران جنایتکارشان با دست ستمشاهی خود گور خود را کندند و سقوط و ننگ ابدی را برای خویش به جا گذاشتند، که ملت عظیم الشأن ایران بحمدالله تعالی با قدرت و پیروزی بر گور آتشبار آنان لعنت می فرستد.(473)
15 / 3 / 61
* * *
اسلام را وارونه نشان دادند
اگر نبود این نهضت؛ نهضت حسین ـ علیه السلام ـ یزید و اتباع یزید اسلام را وارونه به مردم نشان می دادند. و از اول، اینها اعتقاد به اسلام نداشتند و نسبت به اولیای اسلام حقد و حسد داشتند. سیدالشهداء با این فداکاری که کرد، علاوه بر اینکه آنها را به شکست رساند و اندکی که گذشت، مردم متوجه شدند که چه غائله ای و چه مصیبتی وارد شد. و همین مصیبت موجب به هم خوردن اوضاع بنی امیه شد.(474)
25 / 7 / 61
* * *
تدارک نهضتهای حق طلبانه در اسلام
اگر قیام حضرت سیدالشهداء ـ سلام الله علیه ـ نبود، امروز هم ما نمی توانستیم پیروز بشویم.(475)
25 / 7 / 61
* * *
حرکت سیاسی امام حسین(ع)
وقتی که آمد مکه و از مکه در آن حال بیرون رفت، یک
کتابایثار و شهادت در مکتب امام خمینی (س)صفحه 254
حرکت سیاسی بزرگی بود که در یک وقتی که همۀ مردم دارند به مکه می روند، ایشان از مکه خارج بشود. این یک حرکت سیاسی بود، تمام حرکاتش، حرکات سیاسی بود؛ اسلامی ـ سیاسی، و این حرکت اسلامی ـ سیاسی بود که بنی امیّه را از بین برد، و اگر این حرکت نبود، اسلام پایمال شده بود.(476)
13 / 7 / 62
* * *
کتابایثار و شهادت در مکتب امام خمینی (س)صفحه 255