پیام

پیام به ملت ایران (تسلیت شهادت آقای مهدی شاه آبادی)

پیام

‏زمان: 7 اردیبهشت 1363 / 25 رجب 1404‏

‏مکان: تهران، جماران‏

‏موضوع: تجلیل از شخصیت شهید شاه آبادی‏‎[1]‎

‏مخاطب: ملت ایران‏

‏بسم الله الرحمن الرحیم‏

إنالله و إِنّاإلیه راجعون

‏     ‏‏با کمال تأسف و تأثر شهادت استادزادۀ محترم،‏‎[2]‎‏ جناب حجت الاسلام، آقای آقا‏‎ ‎‏شیخ مهدی شاه آبادی، را به پیشگاه معظّم حضرت بقیة الله ، أرواحنا لمقدمه الفداء،‏‎ ‎‏تبریک و تسلیت عرض می کنم. مبارک باد بر آن حضرت چنین فداکاران و جانبازان در‏‎ ‎‏راه هدف بزرگ و اسلام عزیز، که با شهادت افتخارآمیز خود ملت عظیم الشأن ایران،‏‎ ‎‏بویژه روحانیت عالیقدر، را سرفراز می نمایند. این شهید عزیز علاوه بر آنکه خود‏‎ ‎‏مجاهدی شریف و خدمتگزاری مخلص برای اسلام بود و در همین راه به لقاءالله ‏‎ ‎‏پیوست، فرزند برومند شیخ بزرگوار ما بود، که حقاً حق حیات روحانی به اینجانب‏‎ ‎‏داشت، که با دست و زبان از عهدۀ شکرش برنمی آیم. از خداوند متعال برای این شهید‏‎ ‎‏سعید و سایر شهدای در راه اسلام رحمت در جوار خود، و برای فامیل معظّم و حضرات‏‎ ‎‏آقازادگان محترم شاه آبادی، دامت افاضاتهم، صبر و اجر عظیم خواستارم.‏

‏روح الله الموسوی الخمینی‏

‎ ‎

صحیفه امامجلد 18صفحه 407

  • ـ شهید بزرگوار آقای مهدی شاه آبادی، روحانی مبارز و نمایندۀ مردم تهران در دورۀ دوم مجلس شورای اسلامی در تاریخ ششم اردیبهشت 1363 هنگام بازدید از جبهه های جنگ تحمیلی در جزیرۀ مجنون بر اثر اصابت ترکش گلولۀ توپ متجاوزان بعثی به شهادت رسید.
  • ـ آقای میرزا محمد علی شاه آبادی، پدر شهید مهدی شاه آبادی، از عارفان وارسته بود که امام خمینی سالها از محضر ایشان کسب فیض کرده است.