نامه

نامه به آقای محمد رضا فاکر (موافقت با بررسی و انتشار توضیح المسائل امام)

نامه 

‏زمان: 19 تیر 1364 / 21 شوال 1405 ‏

‏مکان: تهران، جماران ‏

‏موضوع: موافقت با پیشنهاد بررسی و انتشار توضیح المسائل امام خمینی‏

‏مخاطب: فاکر، محمد رضا (سرپرست دفتر انتشارات اسلامی) ‏

‏ [‏‏بسم الله الرحمن الرحیم. محضر مبارک حضرت آیت الله العظمی امام خمینی ـ مد ظله العالی ‏

‏سلام علیکم و رحمة الله و برکاته، دفتر انتشارات اسلامی‏‎[1]‎‏ مایل است توضیح المسائل منسوب به‏‎ ‎‏حضرت امام را با آخرین فتاوای ممهور به مهر آن حضرت و نیز تحریر الوسیله و حاشیۀ عروه‏‎[2]‎‏،‏‎ ‎‏تطبیق و تنظیم نماید. نظر به اینکه این کار حداقل یکی ـ دو سال وقت و مخارج فراوانی را در پی دارد و‏‎ ‎‏به کمک افراد واجد صلاحیتی نیازمند است، این دفتر لازم می داند ضمن کسب اجازه از محضر‏‎ ‎‏حضرت امام تقاضا کند که آن حضرت یک یا دو نفر از افراد مورد اعتماد خود را جهت بررسی نهایی‏‎ ‎‏این کار تعیین فرمایند تا ان شاءالله حاصل این زحمات مورد اطمینان حضرت امام واقع شده و در‏‎ ‎‏دسترس عموم قرار گیرد. و الامرالیکم. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته. مسئول دفتر انتشارات‏‎ ‎‏اسلامی ـ محمد رضا فاکر ـ 18 شوال 1405‏‏]‏‏ ‏

‏ ‏

‏بسمه تعالی ‏

‏     پس از تکمیل، آنچه اعضای محترم شورای استفتای قم‏‎[3]‎‏ تأیید نمایند، مورد تأیید‏‎ ‎‏است.‏

‏ 19 تیر 64‏

‏روح الله الموسوی الخمینی ‏

‎ ‎

صحیفه امامجلد 19صفحه 314

  • ـ دفتر انتشارات اسلامی، وابسته به جامعۀ مدرسین حوزۀ علمیۀ قم در زمینۀ تبلیغ و ترویج مسائل مربوط به اسلام و انقلاب فعالیت می کند.
  • ـ تحریر الوسیله و حاشیه بر عروة الوثقی، دو اثر ارزنده از امام خمینی و مشتمل بر فتاوای فقهی ایشان است.
  • ـ شورای استفتای قم مرکب از آقایان: سید عباس خاتم یزدی، سید جعفر کریمی و محمدحسن قدیری بودند که با آگاهی بر آرای فقهی امام خمینی به پرسشهای شرعی مردم بر اساس فتوای امام پاسخ می گفتند.