چکیده
موضوع این پژوهش بررسی دیدگاههای تربیتی حضرت امام خمینی (ره) و کاربرد آن در برنامهریزی درسی میباشد. تأثیر تربیت در هر جامعه، نه تنها در جهات معنوی و دستیابی به آرمانهای والای انسانی همچون عدالت، آزادی و استقلال و ... بروز میکند، بلکه مردمی که مهذب هستند و از تربیت صحیح بهرهمند گشتهاند، همگی خود را منضبط به رعایت هنجارهای اجتماعی میکنند به همین خاطر آن ملت همواره به سمت ترقی، آرامش و رفاه پیش میرود. امام خمینی سلام الله علیه به حق عالم ربانی بوده است، انسان الهی و ملکوتی که خود تربیت شده و درصدد تربیت و تکمیل دیگران بوده است. چون خود تربیت شده بود در طول عمر با برکتش چه در حوزه و چه در سطح جامعه به تربیت دیگران همت داشت. به طوری که در سایه تعالیم تربیتی و آموزشهای اخلاقی او، نسلی تربیت شده که در دنیا شگفتی آفرید و جهان را متحیر ساخت. بنابراین شایسته است دیدگاه وی در تعلیم و تربیت مورد توجه قرار گیرد تا به عنوان شاخص مورد بهرهبرداری واقع شود. تبیین اندیشه و آثار تربیتی این فیلسوف و مربی الهی برای همه دستگاههای تعلیم و تربیتی ما ضروری است. در این تحقیق اندیشهها و دیدگاههای تربیتی و کاربرد آن در برنامهریزی درسی مورد بررسی قرار گرفته است. با توجه به اینکه در این تحقیق از اطلاعاتی که در متن سخنرانیها و بیانات حضرت امام (ره) مطرح شده استفاده گردیده این تحقیق روش موردی است. روش تحقیق و جمع آوری اطلاعات در این رساله روش کتابخانهای با استفاده از فیشبرداری از اسناد و مدارک است.
پایان نامهبررسی دیدگاه های تربیتی حضرت امام خمینی (س) و کاربرد آن در برنامه ریزی درسیصفحه 1