جِدَه:
سومین مقوله از اعراض نسبیه جده یا مِلک است. جده یعنی هیئت احاطۀ جسمی به جسم دیگر به نحوی که جسم محیط در نقل و انتقال تابع جسم محاط باشد. با این تعریف مقولۀ اَین خارج می شود؛ زیرا در هیئت اَین محیط و محاط در نقل و انتقال تابع یکدیگر نیستند و احاطه در مقولۀ جده اعم از تامه و غیر تامه است. احاطۀ تامه مانند هیئت حاصله از عبا بر اندام انسان، که هیئت حاصله از آن، محیط بر تمام محاط است. و احاطۀ ناقصه مانند هیئت حاصله از احاطۀ کفش و کلاه بر انسان که بر تمام جسم محیط نیست.
تقریرات فلسفه امام خمینی (س)(ج. ۱)صفحه 396