
دوست میدارد و با دشمنان اهل بیت میجنگد همان
کسی است که ظهور حضرت حجّت را انتظار میکشد و
تعجیل در فرج او را از خداوند می طلبد و با شعار «ولّی
لمن و الاکم و عدوّ لمن عاداکم» در صفوف مستحکم
قیام سبز حضرت موعود قرار میگیرد.
ثارالله یعنی خونی که خدا از آن باز خواست خواهد
کرد و انتقام این خون ریخته شده را به دست حضرت
منقم باز خواهد ستاند و ما در زیارت عاشورا، حضرت
اباعبدالله را با نام ثارالله خطاب میکنیم و در جمله «و
آن یرزقتی طلب ثاری» در مییابیم که شیعه نیز خود
را خونخواه حضرت اباعبدالله می-داند و در کلمۀ «ثاری»
خود را در خونخواهی آن حضرت با امامی که او را
درزیارت عاشورا امام هدایت آشکار و گویندۀ به حق
خطاب میکنیم شریک
میکند و میگوید «اَن یرزقنی طلب ثاری مع امام
هدیً ظاهرٍ ناطقٍ بالحق» و با گفتن این عبارت از خدا
میخواهد که او را نیز در صف جهادگران قیام حضرت
موعود عجّل اببه تعالی فرجه الشریف قرار دهد.
در جای دیگری از زیارت عاشورا میخوانیم: «اَن
یرزقنی طلب ثارکَ معَ امام منصور من اهل بیت محمّد
صلّی الله علیه و آله» یعنی خداوندا! این خونخواهی را در
رکاب آن امام از اهل بیت محمد مصطفی صلّی الله علیه
وآله که از سوی تو نصرت یافته است روزیام کن.
شیعۀ حضرت ابا عبدالله علیه السلام میداند که قیامی
که مولا حسین پرچم آن را در نقطۀ نقل تاریخ بر
افراشت، تا قیام حضرت موعود چون رودی خروشان
جریان خواهد داشت و در رزوگار واپسین به دریای
حقیقت آخر الزّمان خواهد پیوست.
شیعه میداند که پرچم حسین امروز بر دوش حضرت
صاحب الامر است تا آن را بر فراز قلّههای زمان
برافرازد.
شیعه در انتظار است تا در رکاب آخرین امام در حالی
که پرچم سرخ یا ثارالله را به دوش گرفته است جانش
را در راه خونخواهی بهترین خلق خدا فدا کند.
شیعه منتظر است تا معنای عاشورای حسینی را
در رکاب حضرت موعود تفسیر کند. منتظر است
تا جهان را از یزید و یزیدی پاک کند. منتظر
است تا طعم حکومت عدل علی و حکومت
حُسنِ حَسَن و حکومت پرعزّت حسین را
در ولایت بی بدیل حضرت حجّت بچشد.
منتظر است تا داستان انبیاء را بار دیگر از
نو بیافریند.
و این تمام چیزی است که ما در زیارت عاشورا
از خدا میخواهیم.
زیارت عاشورا اساسنامۀ شیعیان برای روز بزرگ
ظهور است.
روزی که حماسۀ عاشورا بار دیگر به بیانی دیگر تکرار
خواهد شد.
مجلات دوست نوجوانانمجله نوجوان 134صفحه 5