نباید تنها یک برداشت از امام در جامعه محور قرار گیرد
نسخه چاپی | ارسال به دوستان
برو به صفحه: برو

زمان (شمسی) : 1391

ناشر مجله : مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س)، موسسه چاپ و نشر عروج

نویسنده : انصاری، محمدعلی

نباید تنها یک برداشت از امام در جامعه محور قرار گیرد

محمد علی انصاری:

نباید تنها یک برداشت از امام در جامعه محور قرار گیرد

‏24 / 2 / 91- دبیر‏‎ ‎‏ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) با بیان این که مراسم سالگرد ارتحال رهبر کبیر‏‎ ‎‏انقلاب باید در جهت انسجام و اتحاد باشد، بر این نکته تأکید کرد که نباید تنها‏‎ ‎‏برداشت شخصی از امام، دین و اسلام محور قرار گیرد‏‎.‎

‏ ‏

حاج محمد علی انصاری

‏ ‏وی همچنین بر حفظ حرمت اهل بیت امام تأکید کرد‏‎.‎

‏به‏‎ ‎‏گزارش خبرنگار ستاد خبری بزرگداشت امام، محمد علی انصاری در همایش قرارگاه شهید ‏


‏فهمیده که در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، ضمن بررسی سجایای اخلاقی حضرت فاطمه‏‏، ب‏‏ه همزمانی ولادت دخت پیامبر و امام خمینی اشاره کرد و گفت: امام(ره) هم همانند‏‎ ‎‏حضرت فاطمه دارأی دو بعد آشکار و پنهان است. امام یک مرد قهرمان، شجاع، زمان سنج ودارأی فضایل بزرگ انسانی است‏‎.‎

‏وی‏‎ ‎‏با طرح این پرسش که کدام مرجع و فیلسوف مانند امام بوده است، گفت:‏‎ ‎‏امام خمینی با ابعاد شخصیتی آشکار و پنهان خود نهضت بزرگی را هدایت کرد و نظام‏‎ ‎‏اسلامی زیر چتر ولایت او هدایت شد و بی شک علت اصلی ماندگاری این نهضت و انقلاب به‏‎ ‎‏دلیل حضورتأثیرگذار امام(ره) بوده است.‏‎ ‎

‏انصاری‏‎ ‎‏با ذکر خاطره ای از دیدار خود با برخی از عرفا در قبل از انقلاب یادآور شد: وقتی از‏‎ ‎‏برخی عرفا درباره شخصیت امام سؤال کردم آن ها تأکید کردند که امام یک شخصیت‏‎ ‎‏فراتر از ذهن های ماست‏‎.‎

‏دبیر‏‎ ‎‏ستاد بزرگداشت امام (ره) با بیان این که همه ما برای راه امام و بینش و نگاه‏‎ ‎‏او فعالیت می کنیم به مراسم سالگرد بیست وسومین سال ارتحال امام اشاره کرد و‏‎ ‎‏گفت: مطمئناً همه ما رسالت بزرگی برای برگزاری چنین مراسمی بر عهده داریم زیرا که‏‎ ‎‏امام در عصر ما حجتی ست برای بشریت. و معلوم نیست اگر امام نبود سرنوشت‏‎ ‎‏زندگی، فرزندان و آینده ما به چه سمت و سویی هدایت می شد.‏

‏وی‏‎ ‎‏با تأکید بر این که نباید برداشت خود را از دین، امام و اسلام به همه افراد تسری‏‎ ‎‏دهیم، خاطرنشان کرد: نباید به گونه ایی باشد که تنها یک برداشت از امام در جامعه‏‎ ‎‏حاکم شود‏‎.‎‎ ‎‏انصاری‏‎ ‎‏در ادامه به چهار جریان و حرکت ایجاد شده از سوی امام اشاره کرد و گفت: اولین‏‎ ‎‏جریان، جریان بیداری بوده که تلاش گسترده ای جهت بیداری ملت های جهان بخصوص ملت‏‎ ‎‏مسلمان از سوی امام صورت گرفت و به برکت وجود امام بشریت به یک خودآگاهی دست پیدا کرد و این خودآگاهی باعث تحولات عظیمی در جهان شد.‏

‏وی‏‎ ‎‏دومین جریان ایجاد شده را احیاء گری از سوی امام دانست و در بیان نقش تحول که به‏‎ ‎‏عنوان سومین جریان ایجاد شده از سوی امام نام گرفت، گفت: بر اثر تأثیرگذاری کلام‏‎ ‎‏امام حرکتی در میان جوانان و نیروهای انقلابی صورت گرفت که باعث تحول در میان آن ها‏‎ ‎‏شد.‏

‏انصاری‏‎ ‎‏با اشاره به تأکید رهبر انقلاب برای بی نظیر برگزار کردن مراسم سالگرد امام، اظهار‏‎ ‎‏داشت: ما به عنوان‏‎ ‎‏مسوولان ستاد و به عنوان یک وظیفه الهی بر خود فرض می دانیم که هر‏‎ ‎‏سال مراسم را باشکوه تر از سال های گذشته برگزار کنیم و مشکلات را برای مراسمی در‏‎ ‎‏طراز نام امام به جان بخریم‏‎.‎


‏وی‏‎ ‎‏با بیان این که این آرزوی ماست که در برگزاری مراسم سالگرد امام با مشکلی برنخوریم،‏‎ ‎‏تأکید کرد که تاکنون این آرزو محقق نشده است‏‎.‎

‏انصاری‏‎ ‎‏همچنین با بیان این که: من به عنوان دبیر ستاد هیچگونه گلایه ای از هیچ کس ندارم. وی از‏‎ ‎‏تمامی نهادها، به خصوص از رهبر انقلاب که به گفته ایشان، برای بهتر برگزار کردن‏‎ ‎‏مراسم سالگرد همواره اعضای ستاد را مورد تهییج و تکلیف قرار می دهند قدردانی کرد‏‎.‎

‏سخنران همچنین با تشکر ویژه از رییس جمهور و وزارت کشور و سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: همه‏‎ ‎‏تلاش ها باید در برگزاری مراسم سالگرد امام بر این نکته باشد که این مراسم انسجام و‏‎ ‎‏اتحاد را به رخ جهانیان بکشد‏‎.‎

‏انصاری‏‎ ‎‏در بخش دیگری از سخنان خود به ولادت حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و با بیان این که حضرت‏‎ ‎‏فاطمه دارأی دو بعد شخصیتی آشکار و پنهان است، گفت: بشریت همیشه در حسرت کوتاهی‏‎ ‎‏زندگی حضرت فاطمه است. در این عمر کوتاه شخصیت آشکار حضرت فاطمه به گونه ای هست که‏‎ ‎‏انسان ها نمی توانند تصور این شخصیت آشکار را داشته باشند، انسانی که در تقوا، مردم داری و دفاع از حقوق عامه مردم زبانزد بوده است و خداوند توصیفات خاصی از حضرت‏‎ ‎‏فاطمه کرده است.‏

‏وی‏‎ ‎‏با بیان این که حقیقت حضرت فاطمه در شخصیت پنهان اوست، گفت: شخصیت پنهان حضرت فاطمه‏‎ ‎‏بسیار وسیع تر، عمیق تر و ژرف تر از شخصیت آشکار اوست. و اگر بخواهیم شخصیت پنهان حضرت فاطمه را دریابیم باید به سوره مبارکه قدر رجوع کرد‏‎.‎

‏دبیر‏‎ ‎‏ستاد بزرگداشت امام همچنین با بیان این که بعضی ها غصه می خورند که چرا  دفن حضر‏‏ت ف‏‏اطمه آشکار نبود و چرا شبانه دفن شد، اظهار داشت: من می گویم حقیقت وجودی حضرت‏‎ ‎‏فاطمه بعد پنهانی اوست. نور فاطمه پنهان است و کسی حق دسترسی به این نور را ندارد و‏‎ ‎‏کسی نمی تواند عظمت حضرت فاطمه را که جزو اسرار الهی است کشف کند. به قول امام اگر‏‎ ‎‏پیامبر نبود، و فاطمه در زمان پیامبر به دنیا می آمد، فاطمه، پیامبر می شد.‏

‏ ‏

‎ ‎