اسلام را محصور نکنید

امام خمینی در جمع ایرانیان مقیم پاریس در روز 22 مهر 1357 فرمودند:می خواستم این سفارش را به همه محصلینی که در اروپا [هستند]- خداوند همه را توفیق بدهد- بکنم که اسلام را محصورش نکنید در یک محفظه ای که خیال کنید مکتبْ مثل مکتب کمونیست است، مطلبْ مثل مکتب مارکسیست است، مکتبْ مثل مکاتب دیگر است؛ این جورها نیست در کار. کسانی که نمی دانند اسلام چیست، خیال می کنند یک همچو مطلبی است.

عناوین مطالب سرویس های اطلاع رسانی

 اسلام را محصور نکنید

اسلام را محصور نکنید

امام خمینی در جمع ایرانیان مقیم پاریس در روز 22 مهر 1357 فرمودند:می خواستم این سفارش را به همه محصلینی که در اروپا [هستند]- خداوند همه را توفیق بدهد- بکنم که اسلام را محصورش نکنید در یک محفظه ای که خیال کنید مکتبْ مثل مکتب کمونیست است، مطلبْ مثل مکتب مارکسیست است، مکتبْ مثل مکاتب دیگر است؛ این جورها نیست در کار. کسانی که نمی دانند اسلام چیست، خیال می کنند یک همچو مطلبی است.

عاشورا، پشتوانه تشیع

عاشورا، پشتوانه تشیع

آن چه در این بحث مطرح است، این که عراقیان چه می خواستند؟ و چرا حسین را خواندند و بدو وعده یاری دادند. سپس وی را تنها گذاشتند، تا با چنان وضع دردناکی کشته شود؟ آیا آنان که او را به نزد خود خواندند، همگی از بدعت هایی که در دین پدید آمده بود رنج می بردند؟ همه می خواستند سنت رسول زنده گردد؟ اگر چنین بود چرا نهضت پایانی چنان غم انگیز داشت؟

چرایی و چگونگی هجرت امام (س) از نجف به پاریس از زبان خود ایشان

چرایی و چگونگی هجرت امام (س) از نجف به پاریس از زبان خود ایشان

من در بصره بنا بر این گذاشتم که نروم به سایر بلاد اسلامی، برای اینکه احتمال همین معنا را در آنجاها می دادم. بنا گذاشتیم برویم فرانسه، و بعد، در همان جا هم- حالا بصره بود یا بغداد یادم نیست - که یک اعلامیه ای باز من نوشتم خطاب به ملت ایران، و وضع رفتنمان،

امام سجاد (ع) و تحریفات مربوط به ایشان در آثار شهید مطهری

امام سجاد (ع) و تحریفات مربوط به ایشان در آثار شهید مطهری

این فرزند بهترین بندگان خداست . این است آن پرهیزکار پاک پاکیزه مشهور

تجلیل از اسرا و مفقودین جنگ تحمیلی

تجلیل از اسرا و مفقودین جنگ تحمیلی

هنوز مادرت با چشمانی منتظر به امید آنکه نشانی از تو بیاورند انتهای کوچه را می کاود.

مربی خاموش

مربی خاموش

آدمی ما فی الضمیر خود را از دو راه -گفتار و رفتار- آشکار می سازد، و با آن که گفتار، به ظاهر مقصود را روان تر و رساتر و جامع تر و وافی تر بیان می کند، اما ارباب تذکر و اهل نظر و دانشمندان، از رفتار و کردار دیگران بیشتر می آموزند، تا از گفتار یا سخنان فصیح و بلیغ آنان. در صحنه های نمایش و در فیلم های سینمایی، هنرمند واقعی، کسی است که هدف را در قالب حرکت و رفتار دقیق و سنجیده نشان دهد، و برای بیان مقصود، یک سره از سخن گفتن بپرهیزد. دانش آموز و دانشجو، آن اندازه که از حضور به موقع معلم در کلاس، وقت گذاری وی برای درس و شاگرد، ادب برخورد، احترام به شخصیت شاگرد، مراعات حق و عدل در دادن نمره و... از او درس تربیتی می گیرند، از گفته های او نمی گیرند. سخن معلم، غالباً فراموش می شود، اما چهره و قیافۀ رفتاری وی در حالت های مختلف از یاد نمی رود. و همین هاست که بیشترین تأثیر را در تربیت پذیری بر جای می گذارد. البته ممکن است کسی هر دو هنر را داشته باشد، اما هنرِ داشتن گفتار نغز بدون داشتن رفتاری فراخور آن، گاه نتیجۀ وارونه می دهد، و حدیث شریف: «کونوا دعاة النّاس بِغَیر اَلسنَتِکُم» شاهد صدق این مدعاست.

ارزش انسان ها به تقواست

ارزش انسان ها به تقواست

در تعلیمات اسلام فرقی بین سفید و‏‎ ‎‏سرخ و سیاه نیست. آنچه انسانها را از یکدیگر امتیاز می دهد تقوا و اخلاق نیک و اعمال‏‎ ‎‏نیک است.

فرازهایی از زندگی امام خمینی (س) به قلم خود ایشان

فرازهایی از زندگی امام خمینی (س) به قلم خود ایشان

در اول آفتاب روز چهارشنبه اول مهر 1281 هجری شمسی، مطابق با 20 جمادی الثانی 1320 ه .ق، یعنی سالروز ولادت حضرت زهرا (س)، از سلاله پاک آن بانوی اطهر در شهرستان خمین، مولودی پای به عرصه هستی نهاد که او را روح الله نام نهادند، که بعدها به امام خمینی (س) مشهور شد و با قیام الهی خویش سرنوشت ایران و جهان را دگرگون ساخت، و از این پس نام ایشان در دفتر عدالت خواهان و ظلم ستیزان و مروجان اسلام ناب محمدی با درخشندگی بر دوام خواهد بود.

توصیه های امام به خطبا و نوحه سرایان و عزاداران

توصیه های امام به خطبا و نوحه سرایان و عزاداران

در آخر منبر روضه را بخوانند و زیاد بخوانند؛ دو کلمه نباشد. همان طوری که در سابق عمل می شد، روضه خوانی بشود، مرثیه گفته بشود، شعر و نثر در فضایل اهل بیت و در مصائب آنها گفته بشود تا این مردم مهیا باشند؛ در صحنه باشند، بدانند که ائمۀ ما تمام عمرشان را صرف برای ترویج اسلام کردند، اگر آنها یک سازش می خواستند بکنند، همۀ جهات مادی برایشان مهیا بود، لکن خودشان را فدای اسلام کردند و با ستمکاران سازش نکردند.

سالروز آغاز جنگ تحمیلی و پیام امام خمینی (س)

سالروز آغاز جنگ تحمیلی و پیام امام خمینی (س)

در روز ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با هجوم ارتش عراق به مرزهای غرب و جنوب و حمله هوایی به چند فرودگاه ایران جنگ تحمیلی ۸ ساله دولت عراق به رهبری صدام حسین علیه ایران آغاز شد.

امام خمینی (س) و دنیای شعر

امام خمینی (س) و دنیای شعر

امام خمینی (س) در اشعار خود به مرحلۀ «فنای انسان» اشاره داشته و معتقدند: انسان تا زمانی که از مراتب خودخواهی و خودبینی رها نشود، به «فنا» نمی رسد؛ و نمی گوید که عقل مادیگرای مرا از بین ببر و مرا مست کن تا از جام «الست» بی نیاز و از خود بیخود شوم. پس به لطف خود، فنا و عدم مرا بیشتر کن و خودم را به من بنما.

همسانی حضرت فاطمه با سایر معصومین در فضائل مطابق نظر امام خمینی (س) / نگاهی به آیه مباهله

همسانی حضرت فاطمه با سایر معصومین در فضائل مطابق نظر امام خمینی (س) / نگاهی به آیه مباهله

آیۀ مباهله از یک‏ سو یکی از بالاترین فضیلت ‏ها را برای اهل‏بیت علیهم‏السلام، به خصوص حضرت زهرا علیهاالسلام ثابت می‏ کند و از سوی دیگر نمودار همطرازی فاطمه علیهاالسلام با پیامبر و سایر معصومین است؛ زیرا از نحوۀ بیان آیۀ مباهله که می‏ فرماید: «ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللّه‏ عَلَی الْکٰاذِبِینَ» به دست می‏ آید که در جریان مباهله، حضرت فاطمه با همسر و فرزندش، هم در اصل مدعا (این‏که حق با آنان است) و هم در دعوت به حق، با پیامبر اسلام شریک بوده‏ اند؛ زیرا کلمۀ «الکاذبین» به صورت جمع آمده است و اگر طرف دعوا و دعوت تنها شخص پیامبر می ‏بود، چنین تعبیری آورده نمی ‏شد.

صفحه 1 از 297 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | بعدی >